Bikers regio Tielrode/Temse die graag andere lucht opsnuiven

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Bikers regio Tielrode/Temse die graag andere lucht opsnu

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Wie traint waar de komende weken?
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: Bikers regio Tielrode/Temse die graag andere lucht opsnu

Bericht door sam2300 »

Ik zou graag de schorre nog wel eens doen. Het is wel de vraag of we er nog door gaan kunnen...
BeeMeRke
Mountainbiker
Berichten: 222
Lid geworden op: za 29 mei 2010 12:03
Rijdt met: CUBE

Re: Bikers regio Tielrode/Temse die graag andere lucht opsnu

Bericht door BeeMeRke »

Mijn tempo ligt te traag voor jou/jullie vrees ik :) En de techniek is nog heel wat minder...
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Bikers regio Tielrode/Temse die graag andere lucht opsnu

Bericht door BerggeitCasualFietser »

De Schorre zou tot de 10e zijn, maar durf niet zeggen of t wel degelijk zo gaat zijn...

Ik ga eens andere kant uit, Schorre blijft leuk, maar denk dat druk zal zijn als t nog kan op er op te kunnen. Denk dat ik het in t Waasland ga houde, richting Stropers ofzo...

@ Beemerke, techniek is een ding, maar snelheid zal je niet op amper maken in het Puttengedeelde hoor :lol:
Als ik je hint mag geven, probeer het gewoon uit, zo is het bij mij ook begonnen, paar keer gekanteld ed, maar keer na keer zal dat wel beter lukken (zegt de Ubertechnical :oops: )
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: Bikers regio Tielrode/Temse die graag andere lucht opsnu

Bericht door sam2300 »

Ik ben net terug van de Haasdonkse bossen. Door het warme weer maar weinig fut, en dus maar 40km gebold. Voor de kenners: Het stuk aan De Jagersrust (nu Pussycat) is niet meer aan te raden. De struiken staan er zo'n 2m hoog, waarvan het merendeel dan nog van die strengen van braambessen.
Er moet ook onlangs een tocht door gepasseerd zijn, getuige de vele "recupererende" stukken over quasi heel het parcours.
De wegels aan het Fort van Haasdonk waren nog goed te doen, alsook die lus ter hoogte van de Stuurstraat met die diepe grachten. Op de slechtste stukken lagen er planken in de grachten en omgevallen bomen zijn verwijderd, dus geen al te zotte toeren moeten uithalen.

Nog één vraag: Normaal reed ik na dat stuk aan de Pussycat naar de Vossekotstraat, om dan over te steken en een dreef in te rijden die overgaat in single track en uitkomt aan het voetbalveld. Nu staan daar echter grote borden met Privé en Camerabewaking. Iemand een idee of je er nog door kan/mag, alvorens een halve gare boswachter zijn honden op mij afstuurt? =;
BeeMeRke
Mountainbiker
Berichten: 222
Lid geworden op: za 29 mei 2010 12:03
Rijdt met: CUBE

Re: Bikers regio Tielrode/Temse die graag andere lucht opsnu

Bericht door BeeMeRke »

Hmm, heb die borden nog niet zien staan. Wandel in die omgeving bijna dagelijks met de honden, al is het nu wel even geleden want ga nu naar Tielrode omdat ze daar in het water kunnen. Is het die brede rechte dreef of die die zo wat kronkelt met wat huisjes?
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: Bikers regio Tielrode/Temse die graag andere lucht opsnu

Bericht door sam2300 »

Die dreef kronkelt zo wel wat, en je passeert inderdaad "koterij" en kippenhokken enzo... En dan kom je uit aan het voetbalveld. Als je dat kruispunt van de pussycat voorbij bent, ga je verder richting ster, zo'n 100m verder op de rechtse kant begint die dreef.
ik rijd / wandel daar al zo'n 20 jaar door, zonder problemen of verbod borden...
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Bikers regio Tielrode/Temse die graag andere lucht opsnu

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Ik ben daar gisteren ook gepasseerd, en om eerlijk te zijn was er ook door verrast...was al even geleden en kon me ook niet meer herinneren dat gezien te hebben, maar mijn ervaring met zo'n dingen is da tje er niet in mag overdrijven.

Ik had anders wel fut, vanuit Tielrode via Temse, Velle, Haasdonk bossen, Nieuwkerken Sint Gilles, ganse stropers door en waterwinning, Hellestraat bossen, (naam ontsnapt me ff) Stekene, Puivelde, Belsele terug naar huis, 78 km kwas stikkapot voor ne keer, vier bidons mee, alle vier leeg...

Haasdonkse bossen is idd (net) niet te doen, schrok ervan hoe weinig getingeld ik maar waas :D
Hangt er nog vol met linten, weet niet of dat de bedoeling is. Zou btw niet slecht zijn om keer daar ook bollen of pijltjes te hangen a la Schorre voor zo een lange singletrack te maken
BeeMeRke
Mountainbiker
Berichten: 222
Lid geworden op: za 29 mei 2010 12:03
Rijdt met: CUBE

Re: Bikers regio Tielrode/Temse die graag andere lucht opsnu

Bericht door BeeMeRke »

Ah, dan weet ik welke dreef het is. Heb nog nooit borden gezien daar, maar ook nog nooit op gelet.

Berggeit, dat is een flinke toer zeker met dit warme weer ;)
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Bikers regio Tielrode/Temse die graag andere lucht opsnu

Bericht door BerggeitCasualFietser »

BeeMeRke schreef:Ah, dan weet ik welke dreef het is. Heb nog nooit borden gezien daar, maar ook nog nooit op gelet.

Berggeit, dat is een flinke toer zeker met dit warme weer ;)
idd, da was marathon niveau ;)

vanavond toch iets korter inplannen :D
Plaats reactie