ATB Cross

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
JelleDB
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: za 10 nov 2012 18:52
Rijdt met: Zannata z29 evo (29") & Cube reaction GTC Pro (26")
Contacteer:

Re: ATB Cross

Bericht door JelleDB »

Amai, die valpartijen, heb zowel diegene van de E als de D van dichtbij gezien. D zag er bijzonder ernstig uit, hoop echt van harte dat die persoon heel vlug beter wordt. Doet me wel stilstaan bij de risico's van het vak... Parcours was een combinatie van redelijk technisch en bijzonder vlug en dan loeren ongelukken om de hoek. Via deze weg veel beterschap aan de gekwetste deelnemers.
Gebruikersavatar
Rivelio
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 03 jun 2013 12:35
Rijdt met: Moozes Chaser 29

Re: ATB Cross

Bericht door Rivelio »

reed er net achter bij de D's - gelukkig waren er meteen toeschouwers ter plaatse want het was idd echt niet fraai - laatste ronde toch maar iets voorzichtiger geweest op dat heuveltje voor't recht stuk...
hopelijk blijven de kwetsuren beperkt...
gbike1
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: za 04 jun 2011 16:50
Rijdt met: Specialized Epic FSR

Re: ATB Cross

Bericht door gbike1 »

Rivelio schreef:reed er net achter bij de D's - gelukkig waren er meteen toeschouwers ter plaatse want het was idd echt niet fraai - laatste ronde toch maar iets voorzichtiger geweest op dat heuveltje voor't recht stuk...
hopelijk blijven de kwetsuren beperkt...

Viel blijkbaar nogal mee, zou 's namiddags al terug van ziekenhuis gekomen zijn. Zijn helm was wel stuk, onderstreept nogmaals het belang van zo'n helm!
need for speed
Mountainbiker
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 06 feb 2011 15:18
Rijdt met: open 0-10

Re: ATB Cross

Bericht door need for speed »

_alain_ schreef:
kristof gilis schreef:Het valt me op dat hier veel mtb ers zijn die problemen hebben met de rug!
Slechte afstelling fiets?

K
Te weinig core stability.
te weinig watte core<
Scott driver
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 12 nov 2012 20:49
Rijdt met: Scott scale 950 , GT Zaskar Team

Re: ATB Cross

Bericht door Scott driver »

Voor diegene die op zoek zijn naar een verzekering voor tijdens wedstrijden...

http://www.ethias.be/nl/prd/A2PR154/Par ... fferte.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

de verzekering vervalt enkel als je zou betaald worden voor de prestaties.

Burgerlijke aansprakelijkheid
Wij verzekeren de buitencontractuele burgerlijke aansprakelijkheid van de verzekerde tijdens de
voornoemde activiteiten.
12 394 676,24 euro wat de lichamelijke schade betreft ;
619 733,81 euro, na toepassing van een vrijstelling van 123,95 euro, inzake stoffelijke schade.


Onze tussenkomst, per schadegeval, is gewaarborgd tot :
De verzekerde bedragen en de vrijstelling zijn gekoppeld aan de schommelingen van de index van de
consumptieprijzen.
De verzekerde waarborgen zijn verworven tijdens wedstrijden, tornooien, exhibities, trainingen,
demonstraties, collectieve verplaatsingen met het oog op de beoefening van de verzekerde sporten en
door een club of vereniging georganiseerde spelen of feestelijkheden.
De verzekering wordt enkel toegestaan aan amateurs en in geen geval aan professionele
sportbeoefenaars.
Verzekerde activiteiten
Uitgebreide dekkingen bij lichamelijk ongevallen
Het hoofddoel van deze verzekering is de lichamelijke ongevallen te waarborgen waarvan de
verzekerde het slachtoffer zou kunnen worden tijdens de beoefening van de verzekerde sporten.
Zo dekken wij :
een bedrag van 7 436,81 euro bij overlijden ;
een bedrag van 14 873,61 euro bij blijvende invaliditeit (100 %) ;
de behandelingskosten tot beloop van het tarief van de ziekte− en invaliditeitsverzekering (ZIV),
gedurende één jaar.




Verzekerbare sporten

Aïkido, atletiek, badminton, baseball, basketbal, biljart, bodybuilding, boogschieten, bowling, buggyen,
dammen, dansen, duatlon, duiken (in zwembad), fietsen, fitness, flyboarden, gewichtheffen,
gezelschapsspelen, golf, handbal, hockey op gras of in zaal, ijsschaatsen, indoor klimmen, jiu−jitsu,
joggen, judo, kaatsen, kajakken, kanovaren, kegelen, korfbal, krachtbal, oriëntatiewedstrijd,
paardensport, petanque, racketball, roeien, rugby, schaken, schermen, schieten met vuurwapens,
schoonspringen, skateboarden, skaten, skibob, skiën, softball, squash, tafeltennis, tennis,
trampolinespringen, triatlon, turnen, varen met motorboot, vissen, voetbal, volleybal, wandelen,
waterpolo, waterskiën, windsurfen, worstelen, yoga, zeilen, zeilwagenrijden, zwemmen.
Belangrijk :
Hoeveel bedraagt de premie ?
Luchtsporten (valschermspringen, zweefvliegen, deltavliegen ) kunnen niet verzekerd worden.
Beoefent u een andere dan één van de hiervoor vermelde sporten ?
Contacteer ons om de verzekeringsmogelijkheden te onderzoeken.
Deze verzekering wordt u aangeboden tegen een jaarpremie van 22,32 euro, taksen
inbegrepen.
Gebruikersavatar
wim vanderzanden
Mountainbiker
Berichten: 202
Lid geworden op: di 09 okt 2012 12:21
Rijdt met: Rocky mountain Vertex 950 RSL

Re: ATB Cross

Bericht door wim vanderzanden »

need for speed schreef:
_alain_ schreef:
kristof gilis schreef:Het valt me op dat hier veel mtb ers zijn die problemen hebben met de rug!
Slechte afstelling fiets?

K
Te weinig core stability.
te weinig watte core<
http://www.sportzorg.nl/oefeningen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Stabiliteitsoefeningen voor het verstevigen van de gewrichten en spieren. Doe ik meestal in de koudere maanden als het vroeg donker is.
Gebruikersavatar
kristof gilis
Mountainbiker
Berichten: 360
Lid geworden op: ma 04 okt 2010 20:21
Rijdt met: BMC FS01 29 XX1

Re: ATB Cross

Bericht door kristof gilis »

Iemand idee waar de fotookes kunnen gevonden worden van atb? Zie veel fotografen.... Op fptopatch staan er maar had vroeger indruk dat er meer foto's genomen werden.

K
Gebruikersavatar
tek-zotic
Mountainbiker
Berichten: 1449
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 22:42
Rijdt met: Fuji SLM

Re: ATB Cross

Bericht door tek-zotic »

kristof gilis schreef:Iemand idee waar de fotookes kunnen gevonden worden van atb? Zie veel fotografen.... Op fptopatch staan er maar had vroeger indruk dat er meer foto's genomen werden.

K
op http://www.mtb-you.nl staan er van moergestel, op http://www.atbkempen.be staan er van ravels
gbike1
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: za 04 jun 2011 16:50
Rijdt met: Specialized Epic FSR

Re: ATB Cross

Bericht door gbike1 »

kristof gilis schreef:Iemand idee waar de fotookes kunnen gevonden worden van atb? Zie veel fotografen.... Op fptopatch staan er maar had vroeger indruk dat er meer foto's genomen werden.

K
"Vroeger" meer???
Toch niet bij ATB Cross, er zijn nog nooit zoveel foto's genomen tijdens alle ATB Cross seizoenen als dit seizoen!
Fotopatch
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 23 dec 2012 22:38

Re: ATB Cross

Bericht door Fotopatch »

Kristof , normaal geef ik op niemand reacties. Ik maak normaal 1200 tot 1300 foto's op een wedstrijd. Als dat niet genoeg is weet ik het ook niet. Als ik daarvan een 800 tot 900 foto's op de site zet die goed zijn denk ik niet dat je reden tot klagen hebt. Als er dan soms geen van u bij zijn (mislukte foto's zet ik er niet op ) dan is dat jammer maar dat geld voor alle rijders zo . Er is geen enkele fotograaf waar alle foto's van lukken die goed genoeg zijn om te publiceren of je moet met fotoshop werken maar als ik dat programma moet gebruiken staan de foto's achter een maand nog niet op de site. Dan zal het ook niet goed zijn denk ik.Wou ik u even meegeven. Voor de rest veel succes bij uw volgende wedstrijd(en)
Plaats reactie