vervanger racing ralph 29er

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
profi
Mountainbiker
Berichten: 818
Lid geworden op: wo 03 nov 2004 16:43
Rijdt met: Lynskey Ridegeline SS, Salsa spearfich , On one inbred SS

vervanger racing ralph 29er

Bericht door profi »

welk band is een goeie vervanger voor de RARA 29er als achterband , gans het jaar te gebruiken :-)
Ivo L
Mountainbiker
Berichten: 456
Lid geworden op: vr 16 jan 2004 17:05
Rijdt met: Canyon Exceed

Re: vervanger racing ralph 29er

Bericht door Ivo L »

Maxxis IKON
stef j.
Mountainbiker
Berichten: 332
Lid geworden op: vr 27 jan 2006 22:22

Re: vervanger racing ralph 29er

Bericht door stef j. »

Ivo L schreef:Maxxis IKON
Ik ben met de huidige ikons al bijna twee jaar aan het rijden inclusief twee keer chemins du soleil en de transalp en ze zijn nog niet versleten. De grip vind ik ook beter dan een rara.

Kortom: aanrader!
Gebruikersavatar
profi
Mountainbiker
Berichten: 818
Lid geworden op: wo 03 nov 2004 16:43
Rijdt met: Lynskey Ridegeline SS, Salsa spearfich , On one inbred SS

Re: vervanger racing ralph 29er

Bericht door profi »

ik zie op bikecomponents dit model , 45.95 euro is deze goed !

Maxxis Ikon 3C MaxxSpeed Tubeless Ready Faltreifen mit EXO Modell 2013
Ivo L
Mountainbiker
Berichten: 456
Lid geworden op: vr 16 jan 2004 17:05
Rijdt met: Canyon Exceed

Re: vervanger racing ralph 29er

Bericht door Ivo L »

Yep, best met EXO nemen, versterkte zijwanden.

Heb hiermee vorig jaar Transalp mee gedaan, staan nu al ongeveer 22 maanden op de 29, winter en zomer.
Gebruikersavatar
profi
Mountainbiker
Berichten: 818
Lid geworden op: wo 03 nov 2004 16:43
Rijdt met: Lynskey Ridegeline SS, Salsa spearfich , On one inbred SS

Re: vervanger racing ralph 29er

Bericht door profi »

mercikes :-)
Gebruikersavatar
rombaft
Mountainbiker
Berichten: 1118
Lid geworden op: do 17 aug 2006 19:02
Rijdt met: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Re: vervanger racing ralph 29er

Bericht door rombaft »

volgend de bandentest in O2bikers kwam de Maxxis IKOn er ook als beste uit, heb deze momenteel ook besteld ... (moet hem nu juist nog eens thuiskrijgen en uitproberen ;-) ) .

Ik ben/was wel tevreden over de racing ralph (die er nu opligt), maar probeer graag eens iets anders, al de continental X-king geprobeerd, niet slecht, maar weinig volume, stugge flanken en precies iets meer rolweerstand, geax ... (naam vergeten) ook al geprobeerd, maar de racing ralph is toch een moeilijk te kloppen allroundband voor achteraan, we zien nu eens met de
(dure) IKON
Ward81
Mountainbiker
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 05 nov 2012 21:48
Rijdt met: Stumpy, ne zwarten

Re: vervanger racing ralph 29er

Bericht door Ward81 »

Geax barro mountain?
stef j.
Mountainbiker
Berichten: 332
Lid geworden op: vr 27 jan 2006 22:22

Re: vervanger racing ralph 29er

Bericht door stef j. »

rombaft schreef:volgend de bandentest in O2bikers kwam de Maxxis IKOn er ook als beste uit, heb deze momenteel ook besteld ... (moet hem nu juist nog eens thuiskrijgen en uitproberen ;-) ) .

Ik ben/was wel tevreden over de racing ralph (die er nu opligt), maar probeer graag eens iets anders, al de continental X-king geprobeerd, niet slecht, maar weinig volume, stugge flanken en precies iets meer rolweerstand, geax ... (naam vergeten) ook al geprobeerd, maar de racing ralph is toch een moeilijk te kloppen allroundband voor achteraan, we zien nu eens met de
(dure) IKON
De ikon gaat twee keer langer mee, uiteindelijk niet duurder
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5027
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: vervanger racing ralph 29er

Bericht door madskatingcow »

Ikon's zijn top, zeer aangename band. Volume mocht wel wat meer zijn, leunt dichter bij een 2.1 aan dan een echte 2.2.

Wat ik ook een zeer goede band van in de Specialized S-Works Fast Trak 29x2.2 - met de juiste druk (lees niet te hard), een echte top- band. Dit zowel qua grip als rolweerstand. Profiel lijkt op de oude Michelin XCR Dry²'s.

Ondertussen ook de Continental Race King getest - rolt zeer snel, sneller dan alle bovenstaande, maar weinig noppen aan de zijkant, je dient hier dus rekening mee te houden bij het plat leggen van de fiets in de bochten. Heeft ook iets minder grip bij vochtig weer.

De Racing Ralph is echt een zeer goede band, qua all-round eigenschappen moeilijk te kloppen.
Plaats reactie