Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Maaike
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: do 02 okt 2008 21:55
Rijdt met: Duncon Amstaff

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Maaike »

Maaike schreef:Het stukje tussen " " komt van de werkgever.
Dus hopelijk kan ik dan van de 21 cent genieten. :-)
freezy schreef:
Mojobiker schreef:
hondahornet schreef:Ik dacht dat het nu 21 cent is maaaar volgens mij is het de werkgever die beslist hoeveel hij geeft en hoeveel dagen per maand.
Er staat hier ergens op het forum een lijst waar je kon invullen hoeveel je krijgt en het resultaat was zeer verschillend...
Wil je niet ontmoedigen hoor... :-D
Tot 21 cent inderdaad belastingsvrij. Maar werkgever beslist zelf hoeveel hij geeft per kilometer. ](*,)
Idd, bij mijn vorige werkgever was dat berekend op de prijs van de treinabbonementen (en dan nog tarieven uit de tijd dat de treinen op tijd reden...). Je kreeg voor zowel auto als fiets dezelfde vergoeding, het enige verschil was dat de fietsvergoeding onbelast was. Ik had toen amper 2EUR per dag, nu is dat iets meer 8EUR voor een afstand die 6km minder is. :-D

Jupla, het is hier zelfs 0,22 euro/km. Jeej. Iets meer dan 10 euro/dag!

Gisteren geprofiteerd van een groep wielrenners. Jammer dat ze niet rapper reden. O:)
Van Roosdaal tot Appelterre amper de trappers rond moeten draaien.

Wat ik wel raar BLIJF vinden, een van die gasten verliest een drinkbus (wipt uit de houder bij rijden over van die dikke witte verhoogde verfstrepen). Hij ziet het, kijkt nog eens achterom, en laat die vervolgens liggen... ?
vienne
Mountainbiker
Berichten: 157
Lid geworden op: za 04 sep 2010 16:09
Rijdt met: VR46.IT

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door vienne »

Maaike schreef:Wat ik wel raar BLIJF vinden, een van die gasten verliest een drinkbus (wipt uit de houder bij rijden over van die dikke witte verhoogde verfstrepen). Hij ziet het, kijkt nog eens achterom, en laat die vervolgens liggen... ?

Beroepsrenners???? die krijgen drinkbussen genoeg :-? , wij betalen die bij voor de prijs dat ze vragen om een beetje plastic :cry:
Den Deze
Mountainbiker
Berichten: 299
Lid geworden op: zo 25 jan 2009 23:44
Rijdt met: Cl!mb Adept 1.0 2011

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Den Deze »

Ik ben sinds kort van job veranderd (nog enkele weken opzeg te doen) en ik ga binnenkort ook met de fiets naar mijn werk.
Dit zal niet altijd onder de stralende zon zijn, dus enige regenkledij is geen overbodige luxe.
Nu ben ik ook op zoek naar een rugzak die waterdicht is, zodat ik mijn gsm/portefeuille/papieren/eten/... daar in kan steken als ik naar mijn werk fiets.
Iemand tips?
Sunreezer
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: zo 20 mei 2007 15:52
Rijdt met: Orbea Alma Carbon

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Sunreezer »

Den Deze schreef:Ik ben sinds kort van job veranderd (nog enkele weken opzeg te doen) en ik ga binnenkort ook met de fiets naar mijn werk.
Dit zal niet altijd onder de stralende zon zijn, dus enige regenkledij is geen overbodige luxe.
Nu ben ik ook op zoek naar een rugzak die waterdicht is, zodat ik mijn gsm/portefeuille/papieren/eten/... daar in kan steken als ik naar mijn werk fiets.
Iemand tips?
Ik denk dat zo een overtrek de beste optie is.
Gebruikersavatar
pirke
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 23 jul 2012 15:59
Rijdt met: Giant Talon Rabo

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door pirke »

Sunreezer schreef:
Den Deze schreef:Ik ben sinds kort van job veranderd (nog enkele weken opzeg te doen) en ik ga binnenkort ook met de fiets naar mijn werk.
Dit zal niet altijd onder de stralende zon zijn, dus enige regenkledij is geen overbodige luxe.
Nu ben ik ook op zoek naar een rugzak die waterdicht is, zodat ik mijn gsm/portefeuille/papieren/eten/... daar in kan steken als ik naar mijn werk fiets.
Iemand tips?
Ik denk dat zo een overtrek de beste optie is.
+1

In de decathlon zijn die te vinden voor weinig geld.
Gebruikersavatar
Serge R
Mountainbiker
Berichten: 2707
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Serge R »

Al enkele jaren mijn rots in de branding de Camelbak M.U.L.E. zit uitzonderlijk goed gegespt en comfortabel op de rug, verschillende opberg compartimenten, een drinkblaas en er gaan daar heel veel bokes in.
Zit standaard een Raincover bij = is een gele beschermhoes tegen vuil en nat.
Den Deze
Mountainbiker
Berichten: 299
Lid geworden op: zo 25 jan 2009 23:44
Rijdt met: Cl!mb Adept 1.0 2011

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Den Deze »

Dat is misschien wel waar :)
Ik heb momenteel een Lobo met extra raincover, maar deze is wel wat te klein om werkgerelateerde zaken mee te nemen :)
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door kawa »

Sunreezer schreef:
Den Deze schreef:Ik ben sinds kort van job veranderd (nog enkele weken opzeg te doen) en ik ga binnenkort ook met de fiets naar mijn werk.
Dit zal niet altijd onder de stralende zon zijn, dus enige regenkledij is geen overbodige luxe.
Nu ben ik ook op zoek naar een rugzak die waterdicht is, zodat ik mijn gsm/portefeuille/papieren/eten/... daar in kan steken als ik naar mijn werk fiets.
Iemand tips?
Ik denk dat zo een overtrek de beste optie is.

Ge hebt ook waterdichte rugzakken.
http://missionworkshop.com/products/bag ... vandal.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
superflip
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 11 okt 2009 19:15
Rijdt met: Cube LTD Race 2010

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door superflip »

kawa schreef:
Sunreezer schreef:
Den Deze schreef:Ik ben sinds kort van job veranderd (nog enkele weken opzeg te doen) en ik ga binnenkort ook met de fiets naar mijn werk.
Dit zal niet altijd onder de stralende zon zijn, dus enige regenkledij is geen overbodige luxe.
Nu ben ik ook op zoek naar een rugzak die waterdicht is, zodat ik mijn gsm/portefeuille/papieren/eten/... daar in kan steken als ik naar mijn werk fiets.
Iemand tips?
Ik denk dat zo een overtrek de beste optie is.

Ge hebt ook waterdichte rugzakken.
http://missionworkshop.com/products/bag ... vandal.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zie er zo regelmatig rijden. Maar voor afstanden +20km lijkt mij een CamelBack met raincover toch comfortabeler. Die kan je trouwens ook nog is gebruiken op marathons.
Gebruikersavatar
Maaike
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: do 02 okt 2008 21:55
Rijdt met: Duncon Amstaff

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Maaike »

Grotere regenjas kopen en die over de rugzak aandoen.
Zo doe ik het.
€ 15 rugzakske.
€7,5 regenjaske.

Maar zo'n raincover lijk me ook niet slecht. ^^
Plaats reactie