Do 09/05/2013 Spiere-Helkijn :: Boemeltocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Leo 95
Mountainbiker
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 30 mei 2011 19:58
Rijdt met: KTM ultra race 29er 2014

Re: Do 09/05/2013 Spiere-Helkijn :: Boemeltocht

Bericht door Leo 95 »

Wij waren van plan om hier de 50 km te rijden.
Door de onduidelijke situatie aan de eerste ravito, EN ongetwijfeld onze onoplettendheid, stonden we na 30 km alweer aan de start #-o

Jammer dat deze mooie vtt - voor ons, en naar onze mening - verneukt werd door een onduidelijke splitsing en veel te onopvallende bepijling. Men had nochtans genoeg moeite gedaan om veel pijlen op correct uitgekozen plaatsen te hangen.

Volgend jaar kom ik hier zeker terug, in de hoop dat men dan werk gemaakt heeft van deze kleine pijnpuntjes :bounce:

kitty
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 16 dec 2012 22:16
Rijdt met: Wilier 501

Re: Do 09/05/2013 Spiere-Helkijn :: Boemeltocht

Bericht door kitty »

Met de fiets naar helkijn vertrokken om tegen 8h00 uur te starten voor de 64 km. Er waren een 15 tal krierecrossers aanwezig en aan de splitsing met 7 de 64 gekozen.Echt een mooi parcour veel offroad, leuk stuk in Bellegembos al vreesde ik er wat voor na de regenval van gisteren maar het was goed berijdbaar en supertof! Proficiat aan de organisatoren en parcourbouwers het was af =D> =D> =D> De bepijling was voldoende er hingen genoeg pijlen maar idd viel de kleur niet goed op en zo was het wat uitkijken geblazen maar hebben geen enkele keer gemist.Nog een afterbikske int zonneke met een braadworst en voldaan thuisgekomen met 96 km op de teller.Bedankt voor deze prachtige voormiddag en volgend jaar zeker terug van de partij !!
TAF RAPIDO
Mountainbiker
Berichten: 110
Lid geworden op: di 30 dec 2008 16:28
Rijdt met: Sportivo,cannondale 29

Re: Do 09/05/2013 Spiere-Helkijn :: Boemeltocht

Bericht door TAF RAPIDO »

De opmerking is reeds meerdere malen gezegd zwakke bepijling anders leuke tocht.
CIao taf
Gebruikersavatar
KUBA
Mountainbiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:42
Rijdt met: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Re: Do 09/05/2013 Spiere-Helkijn :: Boemeltocht

Bericht door KUBA »

Hier ook de 65 afgebold , beetje dubbel gevoel aan overgehouden.

Vooral die pijltjes , manman , als je alleen rijd was het verdomd goed uit uw doppen kijken om nergens geen te missen en soms twijfel of je wel nog op het goede traject zat (een bevestigingspijltje extra zou niet misstaan)

Maar toch mooi weer / mooie streek en hier en daar een hoogtemetertje , wa moe ne mens meer hebben :wink:
Gebruikersavatar
*Andy G*
Mountainbiker
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 05 sep 2012 20:58
Rijdt met: Cube Reaction

Re: Do 09/05/2013 Spiere-Helkijn :: Boemeltocht

Bericht door *Andy G* »

kitty schreef:Met de fiets naar helkijn vertrokken om tegen 8h00 uur te starten voor de 64 km. Er waren een 15 tal krierecrossers aanwezig en aan de splitsing met 7 de 64 gekozen.Echt een mooi parcour veel offroad, leuk stuk in Bellegembos al vreesde ik er wat voor na de regenval van gisteren maar het was goed berijdbaar en supertof! Proficiat aan de organisatoren en parcourbouwers het was af =D> =D> =D> De bepijling was voldoende er hingen genoeg pijlen maar idd viel de kleur niet goed op en zo was het wat uitkijken geblazen maar hebben geen enkele keer gemist.Nog een afterbikske int zonneke met een braadworst en voldaan thuisgekomen met 96 km op de teller.Bedankt voor deze prachtige voormiddag en volgend jaar zeker terug van de partij !!
Tip voor de organisatie: steek die barbeque wa vroeger aan #-o
Gebruikersavatar
Woody 7
Mountainbiker
Berichten: 239
Lid geworden op: wo 30 nov 2005 20:46
Rijdt met: Scott

Re: Do 09/05/2013 Spiere-Helkijn :: Boemeltocht

Bericht door Woody 7 »

Mooie rit gereden in een mooie streek met een hoog offroad gehalte =D>
Volgend jaar terug van de partij!
Gebruikersavatar
slooverke
Mountainbiker
Berichten: 640
Lid geworden op: ma 13 apr 2009 19:52
Rijdt met: Ednine 29 Orka Black/Red

Re: Do 09/05/2013 Spiere-Helkijn :: Boemeltocht

Bericht door slooverke »

Deze morgen naar jaarlijkse traditie hier vertrokken in een mooie streek. Het parcours vond ik persoonlijk heel mooi, plezant, veel offroad, en toch gevarieerd. De eerste kilometeres rondom de schelde waren perfect gevonden en de doortocht door Bellegembos was perfect berijdbaar.
Tot zover kunnen we dus héééééél positief zijn :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:

Maar er waren ook minpuntjes, namelijk de bewuste "zwarte" pijlen!!!! Wie komt in godsnaam op het idee om zwarte pijlen te hangen, wetende dat de voorgaande jaren altijd perfect bepijld was............

Over de bevoorrading kunnen we kort zijn : Basic niet meer of niet min maar grenadine is toch heel magertjes....

Den bike wash, die was naar jaarlijkse traditie povertjes, 1 of 2 slangen gingen goed maar van zodra een derde kraantje openging was het voorbij......

De douches vilen ook tegen wegens koud water.......

Al bij al een mooie voormiddag gehad in Helkijn maar werk toch aub eens aan de aandachtspuntjes die bikers U meegeven, dit doen we niet om negatieve kritiek te geven maar wel om jullie te helpen deze mooie VTT verder uit te bouwen......... Tot volgend jaar
Gebruikersavatar
cyclon
Mountainbiker
Berichten: 1493
Lid geworden op: do 09 dec 2004 17:52

Re: Do 09/05/2013 Spiere-Helkijn :: Boemeltocht

Bericht door cyclon »

voor mij is 't een tochtje van 90 + kms geworden, links en rechts stukjes bij- of (drie)dubbel gedaan (waaronder een 'stukje' van 20 kms), anders wel stijlvol hoor, die zwarte pijltjes:)

bikewash was (ook) goed weggestopt (maar toch gevonden!), douchen moest ik, na lang zoeken, in het lokaal met 'vrouw' op, de bevoorrading vond ik best ok, de tocht zelf is zeker de moeite waard, met onder meer de beste passage in 't bellegembos ooit
Gebruikersavatar
liebherr 914
Mountainbiker
Berichten: 498
Lid geworden op: ma 03 dec 2012 19:27
Rijdt met: bulls 29er single speed , bulls wild flow 2 29er, merida big nine

Re: Do 09/05/2013 Spiere-Helkijn :: Boemeltocht

Bericht door liebherr 914 »

Voor de eerste keer deze vtt gereden met vrouw en zoontje,zeer mooie streek
veel offroad,en veel zon 8) wat moet een mens nog meer hebben??
zwarte pijlen #-o #-o jammer het werd meer een zoektocht :roll: :roll:
maar het was een keer iets anders,verder was voor ons alles dik in orde =D> =D>
dus zeker tot den volgende.
grts plummestampers .
ps. thanks voor de zak chips voor de kleine
Gebruikersavatar
Pompierke
Kerstman
Berichten: 485
Lid geworden op: wo 16 feb 2005 21:21
Rijdt met: Cube

Re: Do 09/05/2013 Spiere-Helkijn :: Boemeltocht

Bericht door Pompierke »

Hoi,

Hier ook gestart en het parcours was voor mij echt goed =D> =D> , maar zoals zoveel al aanhaalden de bepijling #-o #-o kon stukken beter. Verder waren de douches koud, maar kom volgend jaar toch terug voor de langste afstand. Dit jaar gekozen voor de 48 km :( , daar ik mijn drinkbus thuis had vergeten en niet wist wat ik van de bevoorradingen mocht verwachten :oops:

Grtzz

Pompierke
Plaats reactie