Duurtraining doen op MTB of racer...

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Den Deze
Mountainbiker
Berichten: 299
Lid geworden op: zo 25 jan 2009 23:44
Rijdt met: Cl!mb Adept 1.0 2011

Re: Duurtraining doen op MTB of racer...

Bericht door Den Deze »

Even dit topic terug vanonder het stof uithalen :)
Sinds een goede 3 maanden ben ik aan het lopen (start to run), afgewisseld met veel fietsen (racefiets).
Vandaag de mountainbike nog eens buitengehaald (dit jaar nog niet mee gereden) en ik merkte toch snel een verschil.
Sommige stukken waar ik vroeger al hijgend doorkwam deed ik nu met veel minder moeite en op geen enkel moment heb ik op mijn limiet gezeten :)

Met de racefiets kan je veel makkelijker/sneller op de weg fietsen, maar de mountainbike geeft dan weer een extra boost voor intervallen (bosritten) :)
Gebruikersavatar
steviejanneke
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: do 25 okt 2012 14:09
Rijdt met: Mtb

Re: Duurtraining doen op MTB of racer...

Bericht door steviejanneke »

ik heb geen koersfiets dus alles met MTB

wel heb ik ene voor beach-race & dus rij ik met deze op de weg voor duurtraining 8)

met big-appels van 2.35 lekker comfortabel :-D & zoals eerder hier al door andere vermeld als er een stukje bos is kan je er eens in rijden (geen modder maar bos is in de winter ook geen probleem)

soms rij ik ook met mijn club mee in de B-ploeg (een gemiddelde van +/- 27-28km/h is makkelijk te halen)

ik mis totaal geen koersfiets zo !! :wink:
Plaats reactie