Houffamarthon 2013

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Houffamarthon 2013

Bericht door BerggeitCasualFietser »

De 10de Houffamarathon zal plaatsvinden op zondag 25 augustus 2013 en werd door vzw Biking Events overgedragen aan een nieuwe 'eigenaar'. Wie dat is wordt pas binnenkort officieel bekend gemaakt. Houffamarathon-oprichter Kurt Titeca (Biking Events) bereikte een principe-akkoord om het evenement over te dragen. Na negen jaar oordeelde de stichter van de Houffamarathon de tijd gekomen om de prestigieuze MTB-klassieker een nieuwe leiding toe te kennen. "Onze keuze viel op iemand, die al bewezen heeft deze opdracht aan te kunnen. Bovendien werkten we al geregeld eens samen en was er tussen ons altijd een uitstekende verstandhouding. Halfweg 2012 was er van mijn kant een eerste voorstel in die richting. Enerzijds omdat zich naar mezelf toe nieuwe projecten en uitdagingen aandienden en ik die niet kan realiseren als ik tegelijk de LCMT en de Houffamarathon blijf 'dragen' als hoofdorganisator. Anderzijds omdat ik vond dat de Houffamarathon alleen mocht worden overgelaten aan een bekwaam en tegelijk streekgebonden iemand. De overnemer is afkomstig uit de regio rond Houffalize en is - net als ik - eerst en vooral zelf sportman in hart en nieren. Op die manier weet ik zeker dat mijn geesteskind nog een mooie toekomst heeft. Wij hopen dat de Houffamarathon - terug op zijn vaste datum - zijn prestige getrouw blijft. En de nieuwe eigenaar weet dat wij voor hem beschikbaar blijven, daar waar hij oordeelt dat we hem en de Houffamarathon nog van dienst kunnen zijn."
Voorlopig blijft de huidige website (pas nieuw sinds 2012) behouden. De inschrijvingen voor de editie van 25 augustus zullen vanaf eind maart/begin april openen.

http://www.houffamarathon.be/nl/detail.php?id=19" onclick="window.open(this.href);return false;

<< terug
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Houffamarthon 2013

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Weet nog niet of ik hem dit jaar ga rijden, vorig jaar eerste kennismaking en die is niet zo super verlopen als ik had verwacht. Nog even wachten op nieuws en dan eens rustig bekijken.
Gebruikersavatar
Brugse Racer
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: do 14 jul 2011 14:55
Rijdt met: Cube Reaction GTC Pro 27.5
Contacteer:

Re: Houffamarthon 2013

Bericht door Brugse Racer »

Ondertussen toch al een 3-tal jaar geleden, maar voorheen altijd kunnen genieten van een perfect georganiseerde Houffamarahton. Kurt kennende zal hij de organisatie inderdaad niet zo maar aan eender wie over laten, dus ik zou niet echt twijfelen om me in te schrijven. Ik zal dat alvast doen...
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Re: Houffamarthon 2013

Bericht door MaC'Red »

Toch al verscheidene keren deze gereden en eigenlijk nooit echt grote problemen ondervonden, het ene jaar is natuurlijk het andere niet natuurlijk. Het weer doet ook veel natuurlijk en dat is een factor die ge nooit in de hand kunt hebben.

Meer dan waarschijnlijk rij ik em terug dit jaar, de datum past mij ook beter eigenlijk om verlof te nemen.

MaC'Red 8)
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Houffamarthon 2013

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Vorig jaar organisatie aan de tel gehad na problemen met bevestiging inschrijving, heel goed opgelost toen, en gaf me ook heel goeie indruk. Hij gaf toen ook al aan dat er externe problemen waren.

Augustus is denk ik ook beter, kan je na de andere marathons ff gas terugnemen en de madam content houden ipv altijd maar op zwier te zijn
Gebruikersavatar
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Berichten: 915
Lid geworden op: za 13 okt 2007 10:31
Rijdt met: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
Contacteer:

Re: Houffamarthon 2013

Bericht door Emperor of the Mud »

Nieuwe site is online op http://www.houffamarathon.be. Inschrijvingen gaan niet al te vlot. Nog iemand die miserie heeft?
Gebruikersavatar
Mojobiker
Mountainbiker
Berichten: 2189
Lid geworden op: di 31 jul 2007 16:17
Rijdt met: TREK 8000 / CANYON Nerve Al 7
Contacteer:

Re: Houffamarthon 2013

Bericht door Mojobiker »

Ze hebben de prijzen aangepast en al. Mooi mooi, gedaan met megawinsten maken, vandaar dat ze een overnemer zoeken waarschijnlijk.

Ook goed dat ze het aantal deelnemers beperken =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Houffamarthon 2013

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Ow massage incl, waar is die inschrijving :D
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Re: Houffamarthon 2013

Bericht door uncle sam »

voila si, terug ingeschreven vo de 100. vorig jaar forfait wegens hondeweer ondanks startnr #1
startuur is wel onmenselijk vroeg, 8h begot ... voor mensen die een 3h autorit voor de boeg hebben, heb eens wat medelijden :lol:
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Re: Houffamarthon 2013

Bericht door MaC'Red »

uncle sam schreef:voila si, terug ingeschreven vo de 100. vorig jaar forfait wegens hondeweer ondanks startnr #1
startuur is wel onmenselijk vroeg, 8h begot ... voor mensen die een 3h autorit voor de boeg hebben, heb eens wat medelijden :lol:
vorig jaar de zaterdag een heerlijk zonnig ritje gedaan daar en inderdaad de zondag was het een hondeweer, gestart voor de 60 dan in de gietende regen. Net zoals elk jaar huren wij een chalet gedurende drie dagen.

MaC'Red 8)
Plaats reactie