Mtb verlichting

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Re: Mtb verlichting

Bericht door nothing 's impossible »

voordeel van die saferide is dat hij niet in de lucht schijnt, dat hebben de tegenliggers namelijk niet zo graag!
Gebruikersavatar
BASSMAN
Mountainbiker
Berichten: 2741
Lid geworden op: do 18 okt 2007 22:33
Rijdt met: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17
Contacteer:

Re: Mtb verlichting

Bericht door BASSMAN »

Gebruik toch gewoon die karma,doe ik ook.
Den Deze
Mountainbiker
Berichten: 299
Lid geworden op: zo 25 jan 2009 23:44
Rijdt met: Cl!mb Adept 1.0 2011

Re: Mtb verlichting

Bericht door Den Deze »

Het probleem met de karma is de externe batterij.
Op mijn mountainbike bevestig ik deze op mijn bovenbuis, maar bij de racefiets kan ik deze moeilijk bevestigen omdat de bovenbuis vrij breed gaat (en niet rond is).

De externe batterij is overigens ook iets te ongemakkelijk voor woon-werk :)
Den Deze
Mountainbiker
Berichten: 299
Lid geworden op: zo 25 jan 2009 23:44
Rijdt met: Cl!mb Adept 1.0 2011

Re: Mtb verlichting

Bericht door Den Deze »

Gisteren werd de lamp terug bij bike-discount geleverd en vandaag een mailtje teruggekregen dat ze mijn geld hebben teruggestort :)
Stefvh
Mountainbiker
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 10 jan 2003 21:10
Rijdt met: Haibike edition RX 2011 + extra's

Re: Mtb verlichting

Bericht door Stefvh »

Heb een vraagje mbt de Xeccon S14 welke ik recentelijk besteld heb en vandaag ontvangen. Batterij volledig opgeladen ... vervolgens lamp aan op volle kracht, geen probleem, perfect licht maar op halve kracht zie je een minimale continue lichtsterkte verandering (t ziet er uit als een storing maar het is het misschien niet)

Soms als ik de strobocoop functie opzet stopt dit na 1 keer soms 2 of 3 - 4 keer flikkeren ... en soms blijft het lampje wel korrekt knipperen

Is dit een gekend iets ?

Thx

Stef
Stefvh
Mountainbiker
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 10 jan 2003 21:10
Rijdt met: Haibike edition RX 2011 + extra's

Re: Mtb verlichting

Bericht door Stefvh »

Opgelost door de leverancier op een zeer professionele manier maw waardig handelaar ;o)

Stefvh schreef:Heb een vraagje mbt de Xeccon S14 welke ik recentelijk besteld heb en vandaag ontvangen. Batterij volledig opgeladen ... vervolgens lamp aan op volle kracht, geen probleem, perfect licht maar op halve kracht zie je een minimale continue lichtsterkte verandering (t ziet er uit als een storing maar het is het misschien niet)

Soms als ik de strobocoop functie opzet stopt dit na 1 keer soms 2 of 3 - 4 keer flikkeren ... en soms blijft het lampje wel korrekt knipperen

Is dit een gekend iets ?

Thx

Stef
Frenk
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: di 17 mar 2009 18:23
Rijdt met: Shredder

Re: Mtb verlichting

Bericht door Frenk »

Opnieuw de winter voor de deur dus vroeg donker...
Ik rij al een paar jaar met dit lampje:
http://www.dx.com/p/t6-waterproof-xml-t ... BO67IJhkmg" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu zag ik dat er al lampen zijn van 3000lm of meer voor weinig geld:
http://www.dx.com/c/flashlights-lasers- ... lights-947" onclick="window.open(this.href);return false;

Iemand ervaring met één van die lampen en geven ze daadwerkelijk zoveel meer licht?
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Re: Mtb verlichting

Bericht door saiko »

hier zijn ze nog veel goedkoper
http://www.aliexpress.com/item/3800-Lum ... 47605.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ik heb daar goede ervaringen mee, maar ik heb wel enkele reserve batterijen gekocht want met 3 leds gaan die snel op...
Gebruikersavatar
BASSMAN
Mountainbiker
Berichten: 2741
Lid geworden op: do 18 okt 2007 22:33
Rijdt met: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17
Contacteer:

Re: Mtb verlichting

Bericht door BASSMAN »

saiko schreef:hier zijn ze nog veel goedkoper
http://www.aliexpress.com/item/3800-Lum ... 47605.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ik heb daar goede ervaringen mee, maar ik heb wel enkele reserve batterijen gekocht want met 3 leds gaan die snel op...
Ik heb dezelfde en idd..gaan géén uur mee. #-o
La-Pierre
Mountainbiker
Berichten: 1186
Lid geworden op: zo 08 feb 2009 21:55
Rijdt met: Lapierre Pro Race 400

Re: Mtb verlichting

Bericht door La-Pierre »

3800 lumen...de chinezen blijven optimistisch. :-)

Nu, doe uzelf een plezier een koop een paar deftige(!) batterijen. De kwaliteit van de lampjes zelf is meestal wel voldoende (maar zeker niet goed), maar de kwaliteit van de batterijen daarentegen is meestal vrij slecht. Als je die dan nog eens aan een lamp hangt met 3 leds dat behoorlijk wat stroom trekt, ja dan gaat het snel.

Koop u een batterij met Panasonic/Samsung/.../(elk ander betrouwbaar merk) cellen en dan heb je tenminste een uitrusting waar je iets meer op kan rekenen.
Het zal iets meer kosten dan de gemiddelde batterij die je op ebay kan vinden voor 2 keer niets, maar de kwaliteit is er dan ook naar.

Chinees lichtje in combinatie met een degelijke batterij is zowat de gulden middenweg. Het kost geen fortuin, maar je hebt een vrij betrouwbare setup.
Plaats reactie