Eerste MTB aangeschaft ! Een Cube LTD Pro 29

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
twanido
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 04 mar 2013 17:03
Rijdt met: Cube Ltd Pro 29

Eerste MTB aangeschaft ! Een Cube LTD Pro 29

Bericht door twanido »

Hierbij mijn eerste MTB, een Cube Ltd Pro 29... Twee weken oud, de eerste 100km staan op de teller !
Ik heb 0,0 conditie en ben dus rustig aan het opbouwen in de bossen...

Afbeelding

Dit weekend zaterdag 22 km gereden en zondag ook nog eens 22 km, gemiddeld haal ik nog maar een luttele 14km/u :oops:

Vandaag rustdag, heb nog een lange weg te gaan maar wil vooral rustig stap per stap opbouwen... 8) Ik rijd nu dan ook vooral alleen omdat ik me nog niet teveel tempo wil laten opleggen door iemand anders...
angelo1983
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: do 10 jan 2013 22:41
Rijdt met: Focus raven

Re: Eerste MTB aangeschaft ! Een Cube LTD Pro 29

Bericht door angelo1983 »

Succes :-D
Gebruikersavatar
robken
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 19 apr 2009 22:43

Re: Eerste MTB aangeschaft ! Een Cube LTD Pro 29

Bericht door robken »

Gemiddelde speelt geen rol. Het amusement telt, genieten van de natuur en toch je conditie opbouwen.
insideout2
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 06 jun 2011 14:48
Rijdt met: Canyon Nerve 8.9

Re: Eerste MTB aangeschaft ! Een Cube LTD Pro 29

Bericht door insideout2 »

Wrm heb je voor deze fiets gekozen?
twanido
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 04 mar 2013 17:03
Rijdt met: Cube Ltd Pro 29

Re: Eerste MTB aangeschaft ! Een Cube LTD Pro 29

Bericht door twanido »

Goeie vraag -> ik was op zoek naar een degelijke MTB die goed afgemonteerd was met SLX en XT.. is bij deze Cube zeker het geval, ik investeer liever iets meer dan achteraf spijt te hebben als er al snel stukken vervangen dienen te worden...heb eerst nog lang getwijfeld over 26 of 29 maar na wat speur- en zoekwerk en met input van 29-rijders toch snel overtuigd geraakt van de voordelen van een 29er.
Ik vind hem heerlijk rijden, soms zoek ik wel nog wat naar een juiste zitpositie, probeer nu wat te spelen met verschillende zadelhoogtes te rijden... Qua wendbaarheid vind ik het ook prima gaan, in ieder geval heb ik nog een hele weg te gaan en probeer ik er nu inderdaad zoveel mogelijk plezier aan te hebben en uiteraard de conditie op te bouwen.
Alexander_vD
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: do 07 feb 2013 18:55
Rijdt met: Cube Ltd 29 Pro 2013

Re: Eerste MTB aangeschaft ! Een Cube LTD Pro 29

Bericht door Alexander_vD »

Ik ben ook beginnende Mtb-er. Zelfde fiest gekocht 2 maand geleden na veel wikken en wegen (de zwarte versie), en ook heel tevreden! Succes
twanido
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 04 mar 2013 17:03
Rijdt met: Cube Ltd Pro 29

Re: Eerste MTB aangeschaft ! Een Cube LTD Pro 29

Bericht door twanido »

Alexander_vD schreef:Ik ben ook beginnende Mtb-er. Zelfde fiest gekocht 2 maand geleden na veel wikken en wegen (de zwarte versie), en ook heel tevreden! Succes
Hey Alexander, fijn te lezen, ik ben er tot hiertoe heel tevreden over !
Het enigste waar ik soms nog wat moet aan wennen is het brede stuur om daar kort mee te sturen...Voor de rest bevalt de bike me prima !!
Veel succes ermee !!
Alexander_vD
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: do 07 feb 2013 18:55
Rijdt met: Cube Ltd 29 Pro 2013

Re: Eerste MTB aangeschaft ! Een Cube LTD Pro 29

Bericht door Alexander_vD »

Van waar ben je? Indien afstand doenbaar steeds bereid om samen eens een ritje te doen....
insideout2
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 06 jun 2011 14:48
Rijdt met: Canyon Nerve 8.9

Re: Eerste MTB aangeschaft ! Een Cube LTD Pro 29

Bericht door insideout2 »

Ik ga morgen ook voor een Cube LTD Pro 29 kijken :)
Ben eens benieuwd!
twanido
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 04 mar 2013 17:03
Rijdt met: Cube Ltd Pro 29

Re: Eerste MTB aangeschaft ! Een Cube LTD Pro 29

Bericht door twanido »

insideout2 schreef:Ik ga morgen ook voor een Cube LTD Pro 29 kijken :)
Ben eens benieuwd!
Echt een aanrader... En 29 is toch the way to go...Ik hoorde van iemand met een rijwielwinkel dat ze volgend jaar zelf actief geen 26'ers meer in het gamma zullen opnemen... Daarom dat er veel nu dus stunten met de 26'ers omdat ze die echt zo snel mogelijk de deur uit willen...
Volgend jaar komt er ook de 27,5'er... Volgen wie volgen kan... Ik ben in ieder geval hartstikke tevreden van mijn aanschaf!
Plaats reactie