Start to run

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Re: Start to run

Bericht door jaro »

:off: Roger proficiat met je derde kleinkind, dan is onze opa tussenstand nu 3 - 3. Bij mij één meisje enfin jongedame intussen van 19 jaar en twee jongens 12 en 6 jaar. Wat is je derde kleinkind geworden ?

Het lopen begint je pressies te bevallen, ziet er niet slecht uit. Misschien kunnen we binnenkort eens samen toerke gaan lopen. Laat maar weten indien je er zin in hebt.

Grt,

Robert
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Re: Start to run

Bericht door roger »

Nu is het 3-3 maar volgende week komt er nog eentje bij.De oudste bij mij is nog maar 4,5(jongen) dan 2,5 (meisje)en nu terug een jongen.Gij zijt er wel vroeg aan begonnen precies!

Ja,het begint wat beter te gaan maar voel het toch nog altijd enkele dagen nadien.Voorlopig is dit een goede oplossing om wat in't form te blijven.

Morgen misschien naar Heverlee voor de tocht ,hopelijk niet teveel modder,we zien wel onderweg welke afstand.
Dit jaar nog niet veel gefietst,heb men zinnen voor de zomer op het skeeleren gezet,eens iets anders, met als doel de elfstedentocht op skeelers.(200km niet min denk ik)
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Re: Start to run

Bericht door jaro »

Jawatte Roger 200 km skeeleren dat kan tellen.

Heb vroeger na mijn rolschaatsperiode ook veel geskeelerd ( wat een woord of is het geskeeld ) maar is nu al jaren geleden dat ik dat nog gedaan heb.

Ik zou die misschien ook is terug kunnen bovenhalen, zien of ik nog recht kan blijven :-D .
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Re: Start to run

Bericht door jaro »

Het gaat goed vooruit, m'n 11 km zijn binnen.

Deze morgen eerst de mountainbike toertocht hier in Heverlee gereden. Was lang geleden dat ik nog eens aan een toertocht kunnen deelnemen heb. Is goed meegevallen, overal op en af geraakt en zelfs niet gevallen. :lol:

Na de middag terug naar het bos, met loopkledij maar zonder fiets. :wink:
11,2 km gelopen in 1.06 uur, mooi 10 km/u en nog overschot.

Daarna thuis nog een half uurke "ter plaatse" gefietst.

De vorm is pressies stillekes aan het terugkomen, mij hoor je dus niet klagen. :-D
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Re: Start to run

Bericht door jaro »

Het viel vandaag zo goed mee dat ik maar ineens 13.3 km gelopen heb.

Hetgeen echter vanaf nu belangrijker wordt is de tijd, vorige keer 66 minuten gelopen, vandaag toch al 85 minuten.

Moest wel ietsje trager lopen ( 9.4 km/u ) want was op sommige plaatsen redelijk glad onderweg in het bos.

Daarna nog een uurke gehomertraind. :wink:

Volgende keer moet er ( indien mogelijk ) zeker meer dan 90 minuten gelopen worden. Dan komen we al stillekesaan in de buurt van 15 km. :-D
Den Deze
Mountainbiker
Berichten: 299
Lid geworden op: zo 25 jan 2009 23:44
Rijdt met: Cl!mb Adept 1.0 2011

Re: Start to run

Bericht door Den Deze »

Sinds gisteren zitten we door de helft van start to run (les 16 gedaan).
Het lopen gaat vrij vlot, weliswaar aan een traag tempo.
Aangezien ik ettelijke jaren niet meer gelopen heb ben ik nog tevreden over de vorderingen :)
Ik merk ook dat mijn conditie een pak is vooruitgegaan en dit zal hopelijk ook zijn vruchten afwerpen tijdens het fietsen.
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Re: Start to run

Bericht door roger »

Dacht vandaag eens 8 km te lopen maar na 4 km een hevige stekende pijn in men rechter kuit,dan maar rustig te voet naar de auto.
Denk niet dat lopen iets is voor mij,voel me altijd verschrikkelijk gebroken na een loop sessie.
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Re: Start to run

Bericht door jaro »

:bounce: :bounce: ...... 15 KM gelopen ...... :bounce: :bounce:

Weer een overwinning op mezelf vandaag.
Totaal 15,3 km gelopen en er zit pressies meer in, maar heb het daar voorlopig maar bij gelaten.
Moet nog iets voor volgende keer ook laten, zorgen dat ik vertrek met een doel voor ogen.

Alleen spijtig dat de linkerkant (voorlopig ? ) nog wat tegen wringt. Vooral de linkervoet die na een tijd echt ijskoud wordt terwijl de rechtse lekker warm heeft. De sukkel kan er natuurlijkook niet aan doen dat hij te weinig bloed krijgt. :wink:

Enfin we lopen dus terug naast de grote mensen. Nog 5 km erbij en dan zijn we er bijna. :wink:
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Re: Start to run

Bericht door jaro »

roger schreef:Dacht vandaag eens 8 km te lopen maar na 4 km een hevige stekende pijn in men rechter kuit,dan maar rustig te voet naar de auto.
Denk niet dat lopen iets is voor mij,voel me altijd verschrikkelijk gebroken na een loop sessie.
Roger dat is inderdaad geen goed nieuws.
Persoonlijk voel ik mij na het lopen juist prima, ga daarna nog altijd een uur in de kelder op de fiets rijden.
Ga je niet te vlug met je afstanden. Lopen, heb ik ook moeten ondervinden, moet je heel langzaam opbouwen. Je lichaam moet de kans en tijd krijgen om zich aan te passen want het vergt veel van je "infrastructuur". :wink:
Als ik jou was zou ik het start to run schema 100 % volgen.
Een sportman zoals jij zie ik dat toch kunnen doen, maar alles wel de tijd gunnen.
Bebop
Mountainbiker
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 22:12
Rijdt met: SSSL

Re: Start to run

Bericht door Bebop »

[quote="roger"]Dacht vandaag eens 8 km te lopen maar na 4 km een hevige stekende pijn in men rechter kuit,dan maar rustig te voet naar de auto.
Denk niet dat lopen iets is voor mij,voel me altijd verschrikkelijk gebroken na een loop sessie.[/quote]

Hier van hetzelfde: rustig opgebouwd, en na een aantal maanden ineens ook pijn in de kuit. Lopen is nu voorlopig stopgezet. Eigenaardig genoeg heb ik algeheel geen last van de kuitblessure bij het fietsen...
Plaats reactie