Ervaringen Wheel-Tec en Force wheelz

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Svinx
Mountainbiker
Berichten: 177
Lid geworden op: zo 03 okt 2010 16:30
Rijdt met: canyon lux cf slx (custom), canyon grail cf slx

Ervaringen Wheel-Tec en Force wheelz

Bericht door Svinx »

Zijn er hier op het forum mensen die al wielen laten spaken hebben bij Wheel-Tec of Force Wheelz?
Wat mij vooral interesseert is de prijs.
Ik zou namelijk een nieuwe set 29er wedstrijdwielen willen laten spaken. Zelf ook al gekeken bij swooth en bikeboosting natuurlijk, maar vind ze daar te duur. En bij actionsports twijfel ik of de wielen wel goed gespaakt worden.

Grtz,
Svinx
Gebruikersavatar
Walliebal
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: do 18 nov 2010 07:53
Rijdt met: Specialized Epic Comp Carbon 29

Re: Ervaringen Wheel-Tec en Force wheelz

Bericht door Walliebal »

Ik heb een wielsetje (Hope-Crest 29) laten maken door Marc van Wheel-Tec. Ik ben er zeer tevreden over. Wheel-Tec is in NL ondertussen een redelijk gevestigde naam. Marc heeft een enorme passie voor wielen en is een vakman. Check zijn Wheel-Tec pagina op FaceBook eens voor wat voorbeelden. Ik denk dat hij kwa prijs iets goedkoper is dan Ernie Frieke, maar het zal niet heel veel schelen. Je hebt bij hem wel een enorme keus in naven en velgen. Hij bouwt veel wielen met Acros-naven, dus wellicht kan hij die voor een mooie prijs aanbieden. Mijn keus voor Wheel-Tec was ingegeven door het feit dat ik om de hoek woon :-D. Op bv fiets.nl zie ik alleen positieve berichten over Wheel-Tec.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Ervaringen Wheel-Tec en Force wheelz

Bericht door madskatingcow »

Svinx schreef:Zijn er hier op het forum mensen die al wielen laten spaken hebben bij Wheel-Tec of Force Wheelz?
Ik heb een setje ZTR Arch EX 29'er wielen met DT Swiss 240S, zie hier.

Aan de wielbouwkunst en oog voor detail van Marc is geen twijfel, een echte vakman op- en top. Het verschil met mijn vorig setje Duitse wielen van bij Nubuk-Bikes.de is dag- en nacht. Alle nippels worden nog is met DT Spoke Freeze geborgd, wat lostrillen voorkomt. Laat je niet wijsmaken dat het niet nodig is bij goed gespaakte wielen, want loskomen doen ze. Zelf gezien bij een maat in Riva met een setje van bij Sw.... : vier spaken losgekomen, waarvan twee volledig uit de nippel. Het wiel zelf was bijgevolg zo slap als een vod. Aan de kunde van voornoemde wielbouwer twijfel ik niet, maar het is toch spijtig dat dit gebeurd. Mijn allerslechtste setje ooit kwam van bij Hilset, maar dat is niet meer aan de orde.
Svinx schreef:Wat mij vooral interesseert is de prijs
Foute redenering : de ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort terwijl de vreugde over de lage prijs reeds lang vergeten is, en bij Marc krijg je waar voor je geld.
Laatst gewijzigd door madskatingcow op wo 13 feb 2013 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Ervaringen Wheel-Tec en Force wheelz

Bericht door Reflex »

Ik heb mijn 26 inch wielen laten spaken bij ForceWheelz. Prima service en kwaliteit. De prijs is ook een stuk lager als Ernie en Wheel-tec. Mail hem anders eens voor een prijsopgave, hij kan je dan ook advies geven over de materiaalkeuze. Zo heeft hij mijn 26 inch wedstrijd wiel gespaakt met DT swiss comp en revo om een iets stijver wiel te krijgen voor het steeds aanzetten in de wedstrijd.
Svinx
Mountainbiker
Berichten: 177
Lid geworden op: zo 03 okt 2010 16:30
Rijdt met: canyon lux cf slx (custom), canyon grail cf slx

Re: Ervaringen Wheel-Tec en Force wheelz

Bericht door Svinx »

De facebookpagina van wheel-tec ziet er idd wel mooi uit en dat hij verstand van zaken heeft en zeker prijs kwaliteit aflevert twijfel ik ook niet aan. Maar als zijn prijzen rond die van bikeboosting liggen dan zal het al een no go worden voor mij.

Denk alvast is prijsopgave te vragen bij force wheelz.

Alvast bedankt voor de reacties!
Den Deze
Mountainbiker
Berichten: 299
Lid geworden op: zo 25 jan 2009 23:44
Rijdt met: Cl!mb Adept 1.0 2011

Re: Ervaringen Wheel-Tec en Force wheelz

Bericht door Den Deze »

madskatingcow schreef:Mijn allerslechtste setje ooit kwam van bij Hilset, maar dat is niet meer aan de orde.

Intussen is dit Swooth geworden.
Ik heb mijn ZTR-cresten met AC-naven laten maken bij Rob en tot nu toe zeer tevreden over :)
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Ervaringen Wheel-Tec en Force wheelz

Bericht door madskatingcow »

= andere wielbouwer he :wink:

Wij hadden destijds 3 sets, en die waren allemaal zo slap als een vod. Één voorbeeld : bij mijn maat van amper 65kg, die een setje met DT Swiss 4.2D velgen, DT 240S naven en DT Supercomp spaken had, flexte het achterwiel zo hard dat de achterband (een 2.1) links en rechts in de achterbrug van zijn Epic schuurde.
trainingsbeest
Mountainbiker
Berichten: 960
Lid geworden op: ma 31 aug 2009 20:03
Rijdt met: Gaea2 lefty xlr carbon mavic slr carbonice montage

Re: Ervaringen Wheel-Tec en Force wheelz

Bericht door trainingsbeest »

Ervaring na mail contact. Dat ze duur zijn
Svinx
Mountainbiker
Berichten: 177
Lid geworden op: zo 03 okt 2010 16:30
Rijdt met: canyon lux cf slx (custom), canyon grail cf slx

Re: Ervaringen Wheel-Tec en Force wheelz

Bericht door Svinx »

Heb ook al mailtje gestuurd naar Force wheelz en is idd toch ook vrij duur :(
Al zal het waarschijnlijk wel kwaliteitswerk zijn.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Ervaringen Wheel-Tec en Force wheelz

Bericht door Reflex »

Wat is duur? In vergelijking met Bikeboosting en andere custom wielbouwers die kwaliteit leveren is dit toch 1 van de goedkoopste.

Ga je het vergelijken met Actionsports etc dan zal het duur zijn ja. Maar dat is Appels en Peren vergelijken.
Plaats reactie