wielen voor 27,5

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
vermaut
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 10 okt 2011 21:19
Rijdt met: trek 6700 disc

wielen voor 27,5

Bericht door vermaut »

Ik zit in mijn hoofd om een nieuwe fiets te kopen. Ik twijfel tussen opnieuw een 26 inch of een 650B. Mijn gedacht gaat wel uit naar een 650B maar wat me tegen houdt is dat ik denk dat je er nog bijna geen wielen voor hebt. Daarom denk ik opnieuw een 26 inch te kopen en deze dan om te bouwen als er meer wielen voor handen zijn. Wat denken jullie ???
Gebruikersavatar
Angelo.
Mountainbiker
Berichten: 2949
Lid geworden op: vr 08 jul 2005 18:55
Rijdt met: SC Blur LT, SC Chameleon, SC Heckler

Re: wielen voor 27,5

Bericht door Angelo. »

Gewoon handgespaakt laten maken. Keuze genoeg.

Ik heb voor mezelf ook een set gemaakt.
vermaut
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 10 okt 2011 21:19
Rijdt met: trek 6700 disc

Re: wielen voor 27,5

Bericht door vermaut »

Ja dat kan ik inderdaad doen maar is de keue in 650b velgen dan ook al zo groot?
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Re: wielen voor 27,5

Bericht door Jack77 »

Heb den indruk dat een wiel laten spaken plots een stuk duurder is geworden dan vroeger. Vraagt om een of andere reden plots langer werk dan vroeger. Dat de uurprijs hoger lag, dat zou ik nog kunnen begrijpen.

Je kan bvb. ook eens kijken bij: http://www.actionsports.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Angelo.
Mountainbiker
Berichten: 2949
Lid geworden op: vr 08 jul 2005 18:55
Rijdt met: SC Blur LT, SC Chameleon, SC Heckler

Re: wielen voor 27,5

Bericht door Angelo. »

vermaut schreef:Ja dat kan ik inderdaad doen maar is de keue in 650b velgen dan ook al zo groot?

Groot genoeg.

Mijn voorkeur op dit moment zijn BOR velgen.
Gebruikersavatar
Angelo.
Mountainbiker
Berichten: 2949
Lid geworden op: vr 08 jul 2005 18:55
Rijdt met: SC Blur LT, SC Chameleon, SC Heckler

Re: wielen voor 27,5

Bericht door Angelo. »

Jack77 schreef:Heb den indruk dat een wiel laten spaken plots een stuk duurder is geworden dan vroeger. Vraagt om een of andere reden plots langer werk dan vroeger. Dat de uurprijs hoger lag, dat zou ik nog kunnen begrijpen.

Je kan bvb. ook eens kijken bij: http://www.actionsports.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het materiaal zelf wordt natuurlijk door de jaren heen niet goedkoper he.
Gebruikersavatar
rombaft
Mountainbiker
Berichten: 1118
Lid geworden op: do 17 aug 2006 19:02
Rijdt met: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Re: wielen voor 27,5

Bericht door rombaft »

Angelo. schreef:
Jack77 schreef:Heb den indruk dat een wiel laten spaken plots een stuk duurder is geworden dan vroeger. Vraagt om een of andere reden plots langer werk dan vroeger. Dat de uurprijs hoger lag, dat zou ik nog kunnen begrijpen.

Je kan bvb. ook eens kijken bij: http://www.actionsports.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het materiaal zelf wordt natuurlijk door de jaren heen niet goedkoper he.

da's zeker da, maar een iets of wat deftig handgespaakt setje kost tegenwoordig 700-800 euro ... kan toch al serieus tellen
Gebruikersavatar
Angelo.
Mountainbiker
Berichten: 2949
Lid geworden op: vr 08 jul 2005 18:55
Rijdt met: SC Blur LT, SC Chameleon, SC Heckler

Re: wielen voor 27,5

Bericht door Angelo. »

rombaft schreef:
Angelo. schreef:
Jack77 schreef:Heb den indruk dat een wiel laten spaken plots een stuk duurder is geworden dan vroeger. Vraagt om een of andere reden plots langer werk dan vroeger. Dat de uurprijs hoger lag, dat zou ik nog kunnen begrijpen.

Je kan bvb. ook eens kijken bij: http://www.actionsports.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het materiaal zelf wordt natuurlijk door de jaren heen niet goedkoper he.

da's zeker da, maar een iets of wat deftig handgespaakt setje kost tegenwoordig 700-800 euro ... kan toch al serieus tellen
Valt wel mee hoor. Het ligt eraan welke naaf/velg gebruikt moet worden. Maar 800 euro, dat heeft bij mij toch nog niemand moeten betalen.
trainingsbeest
Mountainbiker
Berichten: 960
Lid geworden op: ma 31 aug 2009 20:03
Rijdt met: Gaea2 lefty xlr carbon mavic slr carbonice montage

Re: wielen voor 27,5

Bericht door trainingsbeest »

Novatec wielen met edge alu velg nog geen 500 eu
En ze zijn heeel goed

Bor heb ik gezien en de shwalbe banden tu ready zijn er moeilijk dicht te krijgen
Bij lage druk loopt de band van de velg

Geef mijnmaar edge of ztr
suri
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 08 jun 2012 09:04
Rijdt met: Pivot mach 429

Re: wielen voor 27,5

Bericht door suri »

Kijk ook eens naar Pacenti.

Ik ben nu een setje met Pacenti TL 28 aan het laten opbouwen.

Ze schijnen erg goed te zijn en zijn bovendien nog redelijk licht en vrij breed zodat de band een goed contact met de grond maakt.
Gesloten