Zo 27/01/2013 Huldenberg :: MTB Loonbeek-Telenet

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
pierrot le fou
Mountainbiker
Berichten: 364
Lid geworden op: vr 21 sep 2007 09:01
Rijdt met: Canyon Ultimate Fc 9.0 MD, en 29-er Cannondale Fully

Re: Zo 27/01/2013 Huldenberg :: MTB Loonbeek-Telenet

Bericht door pierrot le fou »

Komen de Bierbikers hier ook rijden ??
Ik zal het ze vragen !
Ik hoop het .....
Gebruikersavatar
Eric B
Mountainbiker
Berichten: 541
Lid geworden op: vr 08 mar 2002 02:00
Rijdt met: Specialized Epic S-Works '08 + S-Works M5 HT '08
Contacteer:

Re: Zo 27/01/2013 Huldenberg :: MTB Loonbeek-Telenet

Bericht door Eric B »

Iemand de GPS track van de 65 (zijn er wijzigingen tov vorig jaar?) of beter wat is de beste inpik plaats als ik van Sterrebeek kom met de bike? Natuurlijk betaal ik bij het passeren van de start :-)

Eric
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Zo 27/01/2013 Huldenberg :: MTB Loonbeek-Telenet

Bericht door _anonymus_ »

Huidige weer-update:

Zaterdag trekt een zwakke sneeuwzone van west naar oost, later gevolgd door (aanvriezende) regen, behalve in de Ardennen. De maxima schommelen rond het vriespunt. De wind waait matig en aan zee soms vrij krachtig uit het zuiden.

Zondag wordt het grijs met regen en in het oosten of de Ardennen plaatselijk nog winterse neerslag of ijzel. De maxima liggen tussen 1 en 6 graden. De wind waait vrij krachtig en aan zee krachtig uit zuid tot zuidwest.


Als die regen van zondag uit blijft, kom ik af.
Krisken
Mountainbiker
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 23:44
Rijdt met: Spec Fatboy Sworks & Spec Fatboy Expert

Re: Zo 27/01/2013 Huldenberg :: MTB Loonbeek-Telenet

Bericht door Krisken »

pcrispey schreef:Dit wordt weer een prachtige tocht ! :-D
Mijn Ice spikers zullen weer dienst doen. :bounce:

Dit is een pittige tocht zeker voor een beginner nee zeker niet de langste afstand maar een 20-30 km moet je zeker kunnen. Goed aankleden is de boodschap een warm zalfsje op de voetjes.
Nog een ziel die de ice spikers gevonden heeft!
Man, ik heb de voorbije periode al plezier gehad van die banden.
Vorige zondag op een dichtgevroren vijver gefietst en de Muur van Geraardsbergen zonder probleem opgereden.
Hij lag er nochtans gladdekes bij en ik ben geen technische crack.

Tot zondag, met spijkerbanden!
CRAPS
Mountainbiker
Berichten: 59
Lid geworden op: za 10 jan 2009 22:33
Rijdt met: ORBEA

Re: Zo 27/01/2013 Huldenberg :: MTB Loonbeek-Telenet

Bericht door CRAPS »

Iemand de GPS track van de 65 (zijn er wijzigingen tov vorig jaar?) of beter wat is de beste inpik plaats als ik van Sterrebeek kom met de bike? Natuurlijk betaal ik bij het passeren van de start

Eric



Best via Moorsel naar Leefdaal dorp, op de weg tussen Leefdaal en Neerijse kom je het parcours tegen en kan je inpikken, de 65 heeft er dan ongeveer 15 km opzitten ...
Tot zondag !
pcrispey
Mountainbiker
Berichten: 195
Lid geworden op: vr 28 dec 2007 20:31
Rijdt met: Canyon

Re: Zo 27/01/2013 Huldenberg :: MTB Loonbeek-Telenet

Bericht door pcrispey »

De track van de 65 heb ik van vorig jaar maar het parcours is anders en in omgekeerde richting als ik het goed gelezen heb.

Die Ice spikers Pro zijn inderdaad een hele ervaring spijtig dat je zoiets in België niet op de auto mag hebben. Volle gas over het ijs met 4bar erin gisteren !
Gebruikersavatar
IPPE
Mountainbiker
Berichten: 1012
Lid geworden op: za 17 mei 2008 22:42
Rijdt met: TURNER 5SPOT & RFX

Re: Zo 27/01/2013 Huldenberg :: MTB Loonbeek-Telenet

Bericht door IPPE »

pcrispey schreef:De track van de 65 heb ik van vorig jaar maar het parcours is anders en in omgekeerde richting als ik het goed gelezen heb.

Die Ice spikers Pro zijn inderdaad een hele ervaring spijtig dat je zoiets in België niet op de auto mag hebben. Volle gas over het ijs met 4bar erin gisteren !
:off:
Spijkerbanden zijn wel toegelaten op de wagen :wink:
CRAPS
Mountainbiker
Berichten: 59
Lid geworden op: za 10 jan 2009 22:33
Rijdt met: ORBEA

Re: Zo 27/01/2013 Huldenberg :: MTB Loonbeek-Telenet

Bericht door CRAPS »

Van de organisatie : vandaag al 2/3 gaan afpijlen !
Momenteel is 25% sneeuwvrij/ijsvrij, 25% is besneeuwd en goed berijdbaar, 25% is het opletten geblazen en 25% glad(vooral in afdalingen) !! We hebben nu alles afgepijld zoals voorzien, morgen op de middag gaan we de +/-25% "gladde wegen" bekijken en desnoods schrappen ter voorkoming van ernstige ongevallen. Het is koffiedik kijken wat het weer morgen reeds te weeg gaat brengen, dooi of niet ? Gaat het reeds dooien zaterdag op zondagnacht ? Maw, de situatie kan sterk verschillen tov de situatie nu. Alvast, het gaat zeker door maar graag begrip als de km's niet meer kloppen zoals is aangegeven, dit komt dan omdat we stukken hebben geschrapt.
We hopen jullie toch talrijk te mogen begroeten !
Tip : zet de banden niet te hard en vooral, rij met jullie verstand !
NB : bedankt aan de moedige MTBker die vandaag voor ons een stuk van den tour heeft gereden om de situatie correct te kunnen inschatten !! Tx Wee
Gebruikersavatar
mahna-mahna
Mountainbiker
Berichten: 289
Lid geworden op: za 28 mar 2009 12:49
Rijdt met: Scott Scale 940

Re: Zo 27/01/2013 Huldenberg :: MTB Loonbeek-Telenet

Bericht door mahna-mahna »

[quote="CRAPS"]Van de organisatie : vandaag al 2/3 gaan afpijlen !
Momenteel is 25% sneeuwvrij/ijsvrij, 25% is besneeuwd en goed berijdbaar, 25% is het opletten geblazen en 25% glad(vooral in afdalingen) !! We hebben nu alles afgepijld zoals voorzien, morgen op de middag gaan we de +/-25% "gladde wegen" bekijken en desnoods schrappen ter voorkoming van ernstige ongevallen. Het is koffiedik kijken wat het weer morgen reeds te weeg gaat brengen, dooi of niet ? Gaat het reeds dooien zaterdag op zondagnacht ? Maw, de situatie kan sterk verschillen tov de situatie nu. Alvast, het gaat zeker door maar graag begrip als de km's niet meer kloppen zoals is aangegeven, dit komt dan omdat we stukken hebben geschrapt.
We hopen jullie toch talrijk te mogen begroeten !
Tip : zet de banden niet te hard en vooral, rij met jullie verstand !
NB : bedankt aan de moedige MTBker die vandaag voor ons een stuk van den tour heeft gereden om de situatie correct te kunnen inschatten !! Tx Wee[/

kans op een valpartij is dus groot #-o
doet me toch even twijfelen
Bunga
Mountainbiker
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 23:56
Rijdt met: Lapierre X-Control 210

Re: Zo 27/01/2013 Huldenberg :: MTB Loonbeek-Telenet

Bericht door Bunga »

Wou deze graag doen maar vanwege de voorspelde regen en dan bevroren ondergrond ga ik hem toch overslagen. Dan maar een ritje op zaterdag :(
Plaats reactie