Kleding Decathlon

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
G3rd
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 20 jun 2012 12:36
Rijdt met: Merida Big Nine TFS -900D
Contacteer:

Kleding Decathlon

Bericht door G3rd »

Wat vinden jullie van de kleding van Decatlon Btwin?

Kwaliteit, prijs, aanbod.

Ik rij zelf op een paar details na in een volledige outfit van Decatlon en als je dan collega bikers tegens komt zie je toch sommige kijken van met welke prul rijd dien hier rond.


P.S. Ik zag zelf op het BK veldrijden dat Rob Peeters Btwin winter handschoenen aan had ;-)
el gordo
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer

Re: Kleding Decathlon

Bericht door el gordo »

Niets van aantrekken, sommigen gaan ervan uit dat iets waar geen "naam" opstaat per definitie slechter is. Op TT's rij ik altijd in clubkleding, maar voor mijn woonwerk rij ik ook met zogenaamde C-merken.

Ik ben er rotsvast van overtuigd dat A-merken beter zijn, maar daarom is een B-merk of C-merk niet veel slechter en voldoet het ook vaak aan de noden waarvoor het gemaakt is.

Waar is de man nu met zijn OLE / LEO-wafels?
:-D
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Kleding Decathlon

Bericht door i-Mac »

Ik heb een winterjas van Decathlon, en ik ben daar zeer tevreden over. Wel is het zo dat ik die alleen gebruik op de MTB. Aangezien ik op de MTB snel warm krijg, heb ik meestal genoeg met een goed onderhemd. Deze mag dan iets meer kosten. Die van Decathlon zijn op zich niet slecht, maar ze hebben geen flap achteraan, wat voor fietsers toch een tekortkoming is.


Ik ben ervan overtuigd dat er merken zijn die stukken beter zijn, maar daar betaal je dan ook de prijs voor. Om je een voorbeeld te geven: ik heb bij de solden een winter koersbroek van Castelli gekocht. Maar ik mmoet wel toegeven dat die doet wat ze ervan vertellen. Ik heb tijdens een rit van 3u00 geen seconde koude benen gehad. Maar te duur, daarom alleen zulke zaken kopen in de solden.
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: Kleding Decathlon

Bericht door eL Tee »

Decathlon wordt veel te snel verguisd. Ze hebben excellente producten voor een zeer eerlijke prijs. Alleen is 't geen 'merk', en dus niet goed volgens de (enorm vele) snob-MTB-ers (en dan nog vooral de wannabe's).

Overlaatst mocht ik nog van een goede vriend van me horen die een nieuwe fiets voor z'n zoon zoekt dat m'n Decathlon fiets die te koop is (Rockrider 8.1) China-rommel is. Een kenner dus: Decathlon fietsen worden gemaakt en geassembleerd in Portugal...
Had ik m'n fiets een ander logo, dan was ie direct weg.

Ik heb zelf vrij veel spullen van B'Twin: doen perfect waar ze voor dienen en dus gemaakt zijn. En voor een normale prijs.

Een winteroutfit van 500€ om amper een paar keer te gebruiken, wie kan zich dat permiteren? Bij Decathlon ben je gediend voor minder dan een derde van de prijs, en dit voor een gelijkaardige kwaliteit.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Kleding Decathlon

Bericht door Reflex »

eL Tee schreef:Bij Decathlon ben je gediend voor minder dan een derde van de prijs, en dit voor een gelijkaardige kwaliteit.
Voor kwaliteit betaal je gewoon. Hoewel de kleding van Decathlon prima kan dienen voor bepaalde personen kan je absoluut niet zeggen dat de kleding dezelfde kwaliteit heeft dan de betere merken. Maar daar is de prijs dan ook naar. Iedereen moet voor zichzelf uitmaken of hij voldoende neemt met die kwaliteit.

Persoonlijk zou ik het niet willen hebben want kleding is uitermate belangrijk op de MTB in de wintermaanden. Warme kleding die genoeg ademt om je zweet af te voeren is het devies. Heb al vaak mensen met goedkope regenjackjes verkleumd zien staan omdat hun jackje niet ademde.

Om gelijk mensen die niet overtuigd zijn van de Decathlon kwaliteit en andere kleding kopen snobs te noemen vind ik nogal wat.
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3033
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: Kleding Decathlon

Bericht door Motorbiker »

Feit is dat Decathlon buiten zijn huismerken, meer en meer andere merken verdeelt. Echter, net als bij AS Adventure is deze collectie te beperkt om een clienteel op te bouwen. En qua kleur en designkeuze niet altijd hoogstaand.
De Decathlon huismerken gaan wat mij betreft van absolute rommel tot aanvaardbare kwaliteit aan scherpe prijs. Zo bv de Supportive broeken.
Geef mij maar de voordelige clubuitrustingen geproduceerd door Vermarc, Bioracer, ... . En nu en dan een soldeke van de grote merken.
Bunga
Mountainbiker
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 23:56
Rijdt met: Lapierre X-Control 210

Re: Kleding Decathlon

Bericht door Bunga »

Ik heb een beetje van alles en er zit een groot verschil in kwaliteit. Decathlon spul zit daarom niet in het laagste segment van kwaliteit maar het is eerder gemaakt in de zin van "goed genoeg". Voor sommige spullen is het dan soms ook net niet goed genoeg. Heb zo een regenjas bv die super werkt. Is waterdicht, heeft een flap vanachter, de mouwuiteinden sluiten goed aan, een warm kraagje etc... maar het ademt niet dus zweet blijft hangen en dat om mee te sporten??? Je kan er hoogstens mee wandelen (beetje raar met die flap) of wat op het gemak rondfietsen wat je dan weer niet doet in de regen. Maar voor de prijs ben je dan nooit flink beetgenomen. Dat kan bij andere merken wel eens tegenvallen.
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: Kleding Decathlon

Bericht door eL Tee »

B'Twin / Decathlon spullen enkel kopen met categorie 7 of meer. Da's voor intensief gebruik. Al de rest is idd. mindere kwaliteit waar je als frequent sportief fietser vanaf blijft.
Gebruikersavatar
dannyvk
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: di 17 mei 2011 20:25
Rijdt met: Van alles wat

Re: Kleding Decathlon

Bericht door dannyvk »

Paar jaar geleden promotie zet gekocht ( zomer korte broek korte shirt ) dit in oranje zeem beste van decathlon en vindt het toch goed spul.
Er zal idd veel verschil zijn in de zemen dat staat daar ook vermeld.
Gebruikersavatar
steviejanneke
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: do 25 okt 2012 14:09
Rijdt met: Mtb

Re: Kleding Decathlon

Bericht door steviejanneke »

Motorbiker schreef:.
De Decathlon huismerken gaan wat mij betreft van absolute rommel tot aanvaardbare kwaliteit aan scherpe prijs.

Perfect verwoording !!!

mijn meeste kleren zijn van de club, Maar ik heb een winterjas van Decatlon (niet hun goedkoopste) & ik ben er Super tevreden van !!! (hij is water afstootend & ademed, iets wat ik op zijn minst belangrijk vond & hij doet Prima werk)
Plaats reactie