Buiten velgen, banden en vorken (enfin voor né Lefty is da gn probleem) is de rest identisch. Het zal eerder een probleem zijn van beschikbaarheid (lees: wil van de shops om een nieuwe lijn te voeren)
'13 wordt het veel gemakkelijker om alles te vinden, daar nu bijna iedereen met 650B materiaal (velgen/banden/vorken) afkomt, behalve het belangrijkste frames.
Frame = het belangrijkste element, het enige dat echt bijna nt te vinden/kopen is, tenzij een B-merk of voor een exoot te keizen.
Voor mij ligt het probleem eerder bij frame beschikbaarheid en geo, enkele merken hebben het al onder de knie anderen gaan nog moeten zoeken, ...
En 650B wielen steken in een 26" is voor mij gn oplossing.
en eens het old skool bike heet wilt iedereen er eentje wan zo'n oude ritchey van 20 jaar geleden rijd volgens sommige nog steeds beter dan al de nieuwe bike's
Frame = het belangrijkste element, het enige dat echt bijna nt te vinden/kopen is, tenzij een B-merk of voor een exoot te keizen.
Veel Europese fabrikanten smijten zich voor 2013 op 650b. Ook omdat ze zich zo kunnen onderscheiden van het aanbod van de grote (Amerikaanse) merken.
Die laatste "zweren" bij 29". Vermoedelijk omdat het nu ingeburgerd is in de VS. En omdat ze hun 29" investeringen nog wat willen laten renderen. Of gewoon omdat ze nét wat minder flexibel zijn dan de kleine fabrikanten.
Of omdat ze er niet veel in zien Nu springt iedereen er in omdat ze niet net zoals met de 29er de boot niet willen missen. 650B zou dan ook wel eens een hype kunnen zijn, Of niet.
Het is natuurlijk ook een waardeloze naam, 650B. Ik denk dat dat ook een reden van het succes is van de 29er, klinkt gewoon cool.
En geloof me of niet, IEDEREEN word door dat soort dingen beïnvloed.