Zo 30/12/2012 Sint-Job-in-'T-Goor :: 10de Veldtoertocht WTC

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
pureklasse
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 18 jan 2012 20:19
Rijdt met: Canyon

Re: Zo 30/12/2012 Sint-Job-in-'T-Goor :: 10de Veldtoertocht

Bericht door pureklasse »

Mooie tocht voor het jaar af te sluiten ... weinig road , t'was de moeite waard ,
maar het "technisch gedeelte" zoals eerder werd vermeld heb ik helaas niks van gemerkt,wel leuke single tracks dat zeker well !!!!
Bevoorrading kon wel stukken beter , weinig keuze en aanschuiven betekend kou vatten net zoals afspuitstand die kon ook wel iets beter te weinig "spuiters" en doe het ook liever zelf .
Voor de rest knappe tocht mannen volgend jaar zijn weer er weer bij !! =D> =D>
Gebruikersavatar
pureklasse
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 18 jan 2012 20:19
Rijdt met: Canyon

Re: Zo 30/12/2012 Sint-Job-in-'T-Goor :: 10de Veldtoertocht

Bericht door pureklasse »

Mooie tocht voor het jaar af te sluiten ... weinig road , t'was de moeite waard ,
maar het "technisch gedeelte" zoals eerder werd vermeld heb ik helaas niks van gemerkt,wel leuke single tracks dat zeker well !!!!
Bevoorrading kon wel stukken beter , weinig keuze en aanschuiven betekend kou vatten net zoals afspuitstand die kon ook wel iets beter te weinig "spuiters" en doe het ook liever zelf .
Voor de rest knappe tocht mannen volgend jaar zijn weer er weer bij !! =D> =D>
Rodolfo
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 02 dec 2007 16:24
Rijdt met: Specialized Levo Fattie

Re: Zo 30/12/2012 Sint-Job-in-'T-Goor :: 10de Veldtoertocht

Bericht door Rodolfo »

We hadden toch wel een beetje geluk met weer, moet ik zeggen. En er was relatief gezien weinig modder, gezien de weersomstandigheden van de laatste 2 weken.

Dus : leuke tocht.

Had wel wat moeite na 3 jaar niet gefietst te hebben en dan een vuurdoop met nieuwe 29er. Leuke fiets, maar nog wennen aan maneuvers doen ermee.

Toch een vraagje: op een derde van de tocht stond een fotograaf foto's te nemen van alle voorbijgangers. Hoe kan je die foto bekomen?

groetjes, Rudy
sm 0014
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: za 10 nov 2012 18:35
Rijdt met: Sandman titanium

Re: Zo 30/12/2012 Sint-Job-in-'T-Goor :: 10de Veldtoertocht

Bericht door sm 0014 »

Ik vond het een zeer geslaagde tocht. Ondanks de bakken regen die er de laatste weken is uitgevallen was 'bijna(laatste stukje na de vaart eigenlijk niet)' alles te rijden :-) . Gelukkig hebben jullie de Brechtse heide en Driebomekesberg vermeden want dat is nu niet meer te doen (bijna iedere week komt daar wel een toertocht voorbij met alle gevolgen vandien) :-?
Afspuiten heb ik thuis gedaan en daar moet ik gelukkig nooit aanschuiven :wink:
remco1985
Mountainbiker
Berichten: 462
Lid geworden op: ma 18 aug 2008 20:24
Rijdt met: cube reaction gtc sl

Re: Zo 30/12/2012 Sint-Job-in-'T-Goor :: 10de Veldtoertocht

Bericht door remco1985 »

Rodolfo schreef:We hadden toch wel een beetje geluk met weer, moet ik zeggen. En er was relatief gezien weinig modder, gezien de weersomstandigheden van de laatste 2 weken.

Dus : leuke tocht.

Had wel wat moeite na 3 jaar niet gefietst te hebben en dan een vuurdoop met nieuwe 29er. Leuke fiets, maar nog wennen aan maneuvers doen ermee.

Toch een vraagje: op een derde van de tocht stond een fotograaf foto's te nemen van alle voorbijgangers. Hoe kan je die foto bekomen?

groetjes, Rudy
http://www.mtb-you.be
de ware
Mountainbiker
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo 25 mei 2005 22:18

Re: Zo 30/12/2012 Sint-Job-in-'T-Goor :: 10de Veldtoertocht

Bericht door de ware »

de laatste tocht van 't jaar zit er op.....wel wat moeten rijden vanuit Humbeek, maar zekers ni beklaagd :P
leuke tocht met heel wat single-tracks en overal berijdbaar, nergens voet aan grond moeten zetten [-o<
inderdaad de bevoorrading was poverkes en de afspuit laten liggen wegens te lang aanschuiven [-X
wel primitieve maar warme douches [-o<
Het was zeker een 6-tal jaar geleden dat ik hier kwam rijden, als er in 2013 niks korter bij huis is kom
ik zeker terug

leuke en droge voormiddag gehad en nog heel wat volk van onze streek tegen gekomen

naar 't schijnt waren er over de 1500 deelnemers
spetser
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 10:36
Rijdt met: Granville Evo

Re: Zo 30/12/2012 Sint-Job-in-'T-Goor :: 10de Veldtoertocht

Bericht door spetser »

gezien het weer van de laatste weken toch een tocht die nog redelijk goed berijdbaar was. Ook een dikke pluim voor de organisatie hiervoor. De bepijling was dik in orde. Bevoorrading vond ik maar wat magerkes en de afspuitstand ook. Douches waren ook primmitief maar deed wel deugd na zo een tochtje.
Misschien een puntje voor volgend jaar, aan de gevaarlijke punten met de grote baan misschien volgendjaar een seingever plaatsen.
voor de rest chapeau aan de organisatie
jivi
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 23 dec 2012 02:22

Re: Zo 30/12/2012 Sint-Job-in-'T-Goor :: 10de Veldtoertocht

Bericht door jivi »

Inderdaad mooi parcours, vooral ook in de omgeving van het militair domein (de extra 6kms).

Ook wat spektakel gezien (iemand die overkop ging met wiel dat blokkeerde in diepe plas: eerst het manneke en dan de fiets...)... (was nog in eerste deel van het parcours)

Op enkele vettige stukken na, was het inderdaad zeer goed berijdbaar!

Het was wel een overrompeling van volk... Iedereen nog even zijn batterijen laden voor oudjaar??
Het duivenkot, afspuitstand, fietsenbewaking was allemaal wat te klein vrees ik...
(aanschuiven bij inschrijving en later bij het bemachtigen van een trappistje; de vaten waren net op toen ik arriveerde, gelukkig was er nog een 'warm' fleske...)
Ook het braadworstbarakske bij de bevoorrading had wat te weinig toogruimte (het was ook daar weer aanschuiven).

Maar zoals gezegd: als je kwam om te rijden was het picco bello in orde!!
Ik heb er nog na-deugd van en heb hier thuis nog een fris trappistje genomen!!
BLACK CUBE
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 02 nov 2008 19:43
Rijdt met: Zanatta Cross

Re: Zo 30/12/2012 Sint-Job-in-'T-Goor :: 10de Veldtoertocht

Bericht door BLACK CUBE »

Met de fiets uit Ranst gekomen stond zo een lange file aan de inschrijving dat we zijn terug gedraaid en door de bossen weer terug zijn gereden, ook 50Km en ook slijk. De afspuitstand thuis was in orde zoals gewoonlijk. Volgende keer een inschrijvingstafeltje meer zetten mannen! [-X
Djob
Mountainbiker
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 16 jan 2011 14:52
Rijdt met: Cube LTD

Re: Zo 30/12/2012 Sint-Job-in-'T-Goor :: 10de Veldtoertocht

Bericht door Djob »

Rodolfo schreef:We hadden toch wel een beetje geluk met weer, moet ik zeggen. En er was relatief gezien weinig modder, gezien de weersomstandigheden van de laatste 2 weken.

Dus : leuke tocht.

Had wel wat moeite na 3 jaar niet gefietst te hebben en dan een vuurdoop met nieuwe 29er. Leuke fiets, maar nog wennen aan maneuvers doen ermee.

Toch een vraagje: op een derde van de tocht stond een fotograaf foto's te nemen van alle voorbijgangers. Hoe kan je die foto bekomen?

groetjes, Rudy
Foto's staan vanaf morgen op http://www.mtb-you.be/
Plaats reactie