vaste routes in de oost kantons

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gast

Bericht door Gast »

beethoven schreef:Beste Biker,
In het kerst verlof trekken we met enkele bikers terug naar de Oost-kantons. Het eerste gedeelte beviel ons heel best, toen waren we met 3 bikers waarvan ik de mindere ben, maar we komen best overeen om als nog uitstapen die richting te wagen.
Veschiet niet van de meer technische kantjes zoals boomwortels en afdalingen en dergelijke meer. Het is echt een must om het te beleven. Mocht je intresse hebben met ons mee te biken kan dit best. Wij spreken regelmatig af zo kennen we elkaars vrijedagen. Rudy VdE.
Oppassen in Malmedy al ge de rode route gaat doen .Net buiten Xoifraix (of zoiets) gaat ge bergaf over de weg en als ge de bocht indraait kunt ge op een gegeven moment rechts de bos in ( links is er een soort parking). Hier staat een wegwijzer met kruisjes op een vierkante paal. De oude paal is weggehaald en ligt langs de kant, hierop zaten ook de mtb pijlen. Dus hier moet ge rechts de bos in omlaag. Oppassen voor ijsplekken trouwens, mij en mijn broerke heeft dit gisteren en hoop vel en bloed gekost :lol: .
Gebruikersavatar
babylove
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: za 09 okt 2004 20:59
Rijdt met: biachi mutt 7300
Contacteer:

Bericht door babylove »

beethoven schreef:Beste Biker,
In het kerst verlof trekken we met enkele bikers terug naar de Oost-kantons. Het eerste gedeelte beviel ons heel best, toen waren we met 3 bikers waarvan ik de mindere ben, maar we komen best overeen om als nog uitstapen die richting te wagen.
Veschiet niet van de meer technische kantjes zoals boomwortels en afdalingen en dergelijke meer. Het is echt een must om het te beleven. Mocht je intresse hebben met ons mee te biken kan dit best. Wij spreken regelmatig af zo kennen we elkaars vrijedagen. Rudy VdE.
tanks voor de uitnodiging =D>
ik denk dat ik eerst wat ga moeten bijtrappen vooraller naar daar te trekken ,maar later op het jaar sla ik dat niet af

kom er wel van ,
geef me nog wat tijd om mijn conditie aan te scherpen
en dan vlam ik wel eens mee =D>
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

he beste Babylove, als je wil kom ik wel eens naar Dendermonde station; op een donderdag. Kunnen we gezameliuijk eens gaan biken waar jij de wegels wel goed kent. Kom dan wel terug langs de schelde naar Gent. groetjes Rudy VdE.
Gebruikersavatar
babylove
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: za 09 okt 2004 20:59
Rijdt met: biachi mutt 7300
Contacteer:

Bericht door babylove »

in de week ligt da nogal moeilijk ! ge weet wel werken #-o
allen s'avods ma das nie ideaal hé
maar we gaan wel eens iets arangeren hé
hoe ziet er uwe kalender uit de komende weken ?
ik rij de zondag tt's :P
de zaterdag een ritje op rustig tempo
in de week s'avonds altijd op de weg als het gaat
halgt veel af om welk uur ik thuis kom :drunk:
nu staat dat op een laag pitje , 't is vroeg donker en het weer speel nu ook mee
maar we zien wel


m v g babylove
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

In de buurt van Malmédy kunt ge zalig MTB'en, maar ik raad u wel aan om eerst een kaartje te kopen, anders ziet ge de bomen niet meer door het bos (of waren het nu de pijltjes #-o ).
Gebruikersavatar
Gwieto
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 25 apr 2004 14:35
Rijdt met: C'dale F500 (XT)

Grote doortocht van de Oostkantons

Bericht door Gwieto »

Tijdens het weekend van OH Hemelvaart ga ik in drie dagen de 'Grote doortocht van de Oostkantons rijden, zoals die ooit verschenen is in den O2, en ook staat aangegeven op het gratis kaartje 'De mooiste mtb toeren van de Oostkantons'.
Die toer zou aangegeven staan met het typische mtb pijltje (driehoek + 2 bollen), in het blauw, en met een extra gele bol erbij.
Heeft iemand die route al eens gereden? Is de bepijling nog OK?
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

Jeps, mooien toer, en goed aangegeven, toch is een kaart bijhebben altijd een pluspunt (o.a. te verkrijgen in Malmédy).
Gebruikersavatar
Gwieto
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 25 apr 2004 14:35
Rijdt met: C'dale F500 (XT)

Bericht door Gwieto »

@Magura
ik veronderstel dat ik daarvoor in het toerisme bureau moet zijn?
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

Gwieto schreef:@Magura
ik veronderstel dat ik daarvoor in het toerisme bureau moet zijn?
Jeps, bijvoorbeeld in Malmédy, in het 'stads'centrum. Vriendelijke mensen trouwens achter den toog :bounce: Proberen zelfs Nederlands te spreken =D>
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

Wij zijn er eens geweest. We vertrokken vanuit Eupen naar Botrange en dan de wegwijzer naar Malmedy gevolgd.Pas na een kruispunt merk je de bewegwijzering op blauw aangegeven met 1 bol eronder. ( ook in het blauw) De bewegwijzering was inderdaad zeer goed en tot Recht volgden we het pad. Vandaar de trein naar Vielsalm genomen en we keren zeker terug.
NB ik bezit ook dat plan uit 02bikers. Ik vond het een aangename route, was verast door de boomwortels ook op een zeker gedeelte en je rijd er wel geheel alleen, t was ook winter periode. Maar de hoge Venen bieden elk seizoen iets anders. Zou graag terug eens naar daar gaan.Rudy VdE.
Plaats reactie