Zo 23/12/2012 Knokke-Heist :: Wacky toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
SafariChris
Mountainbiker
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 13 jun 2008 20:28
Rijdt met: Kan ik niet missen

Re: Zo 23/12/2012 Knokke-Heist (westkapelle) :: Wacky Toerto

Bericht door SafariChris »

Wat moet ik hier nog aan toevoegen... ?

=D> =D> =D>
Gebruikersavatar
Chemical Pete
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 20 dec 2009 08:56
Contacteer:

Re: Zo 23/12/2012 Knokke-Heist (westkapelle) :: Wacky Toerto

Bericht door Chemical Pete »

sloeber001 schreef:Momenteel, ver vooruit 7 graden, regen maar wel veel wind :-)
Gokje zenne :-)
Sterk zulle! Jij moet zeker op de Lotto spelen. Enkel de temperatuur was mis... :lol:
Gebruikersavatar
Chemical Pete
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 20 dec 2009 08:56
Contacteer:

Re: Zo 23/12/2012 Knokke-Heist (westkapelle) :: Wacky Toerto

Bericht door Chemical Pete »

Vrienden MTB-ers,

Hartelijk dank om te komen naar onze 3de toertocht! =D> =D> =D> Ik denk dat we het na al die jaren nu bijna allemaal gehad hebben. Sneeuw, hagel, regen, wind,... De 4de Wacky TT zal dus onder een stralende blauwe hemel gereden worden :wink:

Tot volgend jaar op onze of andere toertochten!

Chemical Pete
Verhaeghe
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 24 dec 2012 12:03

Re: Zo 23/12/2012 Knokke-Heist (westkapelle) :: Wacky Toerto

Bericht door Verhaeghe »

De passage door het Koningsbos te Knokke-Heist was uitdagend, technisch en zwaar vermits het op het einde van de rit lag (ik zelf reed de 42 km). De passages langs en op de dijken waren moordend. Logisch dat er veel naast de dijk reden. Enkel de passages doorheen de velden van de boeren lagen er te slecht bij. De passage door het veld - met paardenuitwerpselen - na het Koningsbos hoefde echt niet meer, zeker met die extreme regenval van de afgelopen tijd, dit gaf geen meerwaarde aan het voorts sterk georganiseerd parcours. Vooral de bepijling behoorde tot de betere en ook de afspuitstand was dik in orde.

Groeten
Gebruikersavatar
sdd
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 23 sep 2009 20:21
Rijdt met: Pro-Winner 29
Contacteer:

Re: Zo 23/12/2012 Knokke-Heist (westkapelle) :: Wacky Toerto

Bericht door sdd »

Mooie organisatie, ik heb zalig afgezien op de dijken, in de velden en 't bos.

Weet er iemand de naam of het merk van de gellekes die je kreeg bij de inschrijving?
Krisken
Mountainbiker
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 23:44
Rijdt met: Spec Fatboy Sworks & Spec Fatboy Expert

Re: Zo 23/12/2012 Knokke-Heist (westkapelle) :: Wacky Toerto

Bericht door Krisken »

MC Jo schreef:'t was lang geleden, maar heb me vandaag wacky, choco, dood,..... gereden. De 42 km gereden en door effe mis te rijden er 49 van gemaakt!!! Na 6 weken inactviteit kon het tellen!!! Al een geluk dat het allemaal "plat" was!! Het water, de modder, de wind, ... 't was al meer dan zwaar genoeg!!!
Respect maat, je hebt dat goed gedaan! Goe zot om na 6 weken niks doen & griep hier te herbeginnen en 47km te ploeteren. =D> =D>
En dan nog af en toe koppig zijn en mee tegen de wind beuken ipv in mijn wiel te kruipen :-)

We zijn van Deftinge naar hier gekomen: een verre verplaatsing waar we geen seconde spijt van hadden. Speeltuin voor grote kinderen die ook graag nog eens in de plaskes spelen.

En nu op zoek naar nieuwe remblokjes in deze kerstdagen :-D
Gebruikersavatar
tipi
Mountainbiker
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 11:42
Rijdt met: Niner Air 9 Carbon, Lapierre Zesty AM

Re: Zo 23/12/2012 Knokke-Heist (westkapelle) :: Wacky Toerto

Bericht door tipi »

Normaliter komt een mens niet uit zijn nest met zo'n pokkeweer maar voor de Wacky's toch een uitzondering gemaakt. Met de bike van brugge naar westkapelle city gereden en toen we daar dan toch waren en het bleek niet te regenen gelijk de full monty van 55km gekozen met twee mede-castori's. Eerst een beetje spielerei op dat bmx-parcourtje om dan de drassige velden in te duiken. Op de dijken een nieuwe discipline ontdekt: kitebiken! Die windstopper van gore fungeerde nl als parachute met als gevolg dat je door de zijwind constant aan het driften ging zoals op ijs. Het resultaat was een eerste maal de grond kussen en een pijnlijke knie als gevolg. Niet getreurd echter want daar was de bevoorrading. We zitten in knokke dus overdaad aan het buffet =D> en een heuse bril- en tussentijdse bikewash :-D waarbij copperhead het nodig vond om per ongeluk miny zijn gat nat te spuiten. :lol: Na wat gehos op dijken en in slijkpoelen allerhande begonnen de lekkere stukken richting cadzand waar het lekker tegen de wind beuken was bovenop de duinen. Helaas geen bevoorrading in Pure-C :( maar het Zwin bleek de next best thing :lol: Voor het laatste stuk bos maande een wacky ons aan te genieten van het mooiste stuk en gelijk had die gozer! Lekkere single tracks en zowaar wat hoogtemeters, niet durven voluit gaan door de vochtige ondergrond en de beentjes waren ook al wat versleten met als gevolg dat ik die laatste bobbel niet meer opraakte. De laatste modderstrook gelaten voor wat hij was en via de baan terug naar de start. Leuke tocht ondanks de niet te vermijden ondergrond en een uitstekende organisatie. Volgend jaar verdienen jullie meer deelnemers =D>
Gebruikersavatar
Slazwierder
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: ma 10 sep 2012 10:10

Re: Zo 23/12/2012 Knokke-Heist (westkapelle) :: Wacky Toerto

Bericht door Slazwierder »

sdd schreef: Weet er iemand de naam of het merk van de gellekes die je kreeg bij de inschrijving?
"Iso power gel agrum" zie ik hier opstaan
opeensbe
Mountainbiker
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 10 nov 2002 19:28

Re: Zo 23/12/2012 Knokke-Heist (westkapelle) :: Wacky Toerto

Bericht door opeensbe »

Wij zijn met 4 komen fietsen bij jullie voor de 55 km. Mijn vrouw en ik, mijn schoonzoon en mijn dochter... en het was AF !!!
Schitterende organisatie, superlatieven schieten sowieso te kort !
toch een poging:
-schitterende ontvangst en vriendelijke mensen
-perfekte afpijling
-culinaire bevoorradingen
-"overstekers" waar nodig
-schitterende afspuitstand
-bewaakte fietsstalling INDOOR
-etc.....
-etc.....

Dank u wel voor de fijne zondagmorgen.
Wij komen volgend jaar zeker terug !!!
feyenandy
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 05 nov 2008 11:46
Rijdt met: cube reaction 29 pro

Re: Zo 23/12/2012 Knokke-Heist (westkapelle) :: Wacky Toerto

Bericht door feyenandy »

Waar zouden de foto,s komen die genomen werden na de bevoorrading?

Mvg andy
Plaats reactie