650B, de ideale enduro bike?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
mtbfool
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 11 sep 2005 19:25
Rijdt met: Corratec Airtech Worldcup 2012 - 650B wheels

Re: 650B, de ideale enduro bike?

Bericht door mtbfool »

650B is hard op weg om de nieuwe standaard te worden ook in het Enduro gebeuren.
Heb zelf een UNIVEGA HT 29.5 twenty-niner en dat is een erg fijne fiets waar ik mee train en wedstrijden mee rijd.
Echter heb ik ook een Corratec Airtech 100 Worlcup fully tot mijn beschikking met 100 mm veerweg en hier heb ik al bijna een jaar 650B wielen inzitten en dat is mijn fiets als de parcoursen wat gevarieerder lees technischer worden.
Het loopt makkelijker en je kan er ook makkelijker mee klimmen door de grote wielen
Ik heb ongeveer 3% ingeleverd op mijn stuurgedrag maar er wel veel voor terug gekregen.

Grtz; Mtbfool
Gebruikersavatar
K2-er
Test team
Berichten: 3630
Lid geworden op: vr 04 jul 2003 11:35
Rijdt met: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Contacteer:

Re: 650B, de ideale enduro bike?

Bericht door K2-er »

mtbfool schreef:650B is hard op weg om de nieuwe standaard te worden ook in het Enduro gebeuren.
Heb zelf een UNIVEGA HT 29.5 twenty-niner en dat is een erg fijne fiets waar ik mee train en wedstrijden mee rijd.
Echter heb ik ook een Corratec Airtech 100 Worlcup fully tot mijn beschikking met 100 mm veerweg en hier heb ik al bijna een jaar 650B wielen inzitten en dat is mijn fiets als de parcoursen wat gevarieerder lees technischer worden.
Het loopt makkelijker en je kan er ook makkelijker mee klimmen door de grote wielen
Ik heb ongeveer 3% ingeleverd op mijn stuurgedrag maar er wel veel voor terug gekregen.

Grtz; Mtbfool
Hoe kan je nu zeggen dat 3% hebt ingleverd, waar is dat op gebaseerd?
Gebruikersavatar
Jeanke6
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: zo 06 jan 2008 11:52
Rijdt met: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Contacteer:

Re: 650B, de ideale enduro bike?

Bericht door Jeanke6 »

K2-er schreef:
mtbfool schreef:650B is hard op weg om de nieuwe standaard te worden ook in het Enduro gebeuren.
Heb zelf een UNIVEGA HT 29.5 twenty-niner en dat is een erg fijne fiets waar ik mee train en wedstrijden mee rijd.
Echter heb ik ook een Corratec Airtech 100 Worlcup fully tot mijn beschikking met 100 mm veerweg en hier heb ik al bijna een jaar 650B wielen inzitten en dat is mijn fiets als de parcoursen wat gevarieerder lees technischer worden.
Het loopt makkelijker en je kan er ook makkelijker mee klimmen door de grote wielen
Ik heb ongeveer 3% ingeleverd op mijn stuurgedrag maar er wel veel voor terug gekregen.

Grtz; Mtbfool
Hoe kan je nu zeggen dat 3% hebt ingleverd, waar is dat op gebaseerd?
+1 (+3%)

ook héél benieuwd naar die uitleg!
plonsita
Mountainbiker
Berichten: 745
Lid geworden op: wo 25 okt 2006 21:21
Rijdt met: Uw Ma !

Re: 650B, de ideale enduro bike?

Bericht door plonsita »

Wat houdt enduro eigenlijk in voor jou ?
Gebruikersavatar
Mainturion
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 18 aug 2008 14:53
Rijdt met: SantaCruz TallboyC, Ibis Ripmo, Nordest Bardino, SantaCruz Jackal

Re: 650B, de ideale enduro bike?

Bericht door Mainturion »

plonsita schreef:Wat houdt enduro eigenlijk in voor jou ?
Voor mij is enduro (de technische definitie): een serie van afdalingsproeven voor mountainbikers waarbij de tijd wordt geregistreerd. Tussen deze proeven fietsen de deelnemers naar het begin van de volgende proef. In deze verbindingsstukken geldt soms (vaak) een tijdslimiet waarbinnen men dit stuk moet voltooien. De degene die alle proeven het snelst heeft afgelegd is winnaar van de enduro.

Maar voor mij is enduro vooral: samen met je maten plezier hebben op de bike op mooie afdalingen en technische paden en met waardering voor elkaars prestaties en (technische) ondersteuning wanneer de ander dat nodig heeft! :-)
En 's-avonds natuurlijk samen een pint drinken! :-D

Vorig jaar heb ik deelgenomen aan de Trans-Provence, daar kwamen al deze aspecten geweldig samen! Mocht je dit niet kennen, kijk dan eens hier: http://www.trans-provence.com/
Als je in de gelegenheid bent en bovenstaande spreekt je aan, dan zeg ik: doen!
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Re: 650B, de ideale enduro bike?

Bericht door julie »

binnenkort ook een cube

http://www.cube.eu/fr/full/allmountain/ ... pc-160-sl/" onclick="window.open(this.href);return false;

beter afgemonteerd dan de genius in ieder geval.
er is ook een test op bike radar, daar waren ze erg enthousiast
Gebruikersavatar
K2-er
Test team
Berichten: 3630
Lid geworden op: vr 04 jul 2003 11:35
Rijdt met: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Contacteer:

Re: 650B, de ideale enduro bike?

Bericht door K2-er »

plonsita schreef:Wat houdt enduro eigenlijk in voor jou ?
Op het gemak rijden op de saaie paden en gas geven op singletracks/afdalingen maar toch vooral plezier hebben tijdens het fietsen!
flupke73
Mountainbiker
Berichten: 2115
Lid geworden op: zo 16 nov 2003 18:08

Re: 650B, de ideale enduro bike?

Bericht door flupke73 »

Mainturion schreef:
Vorig jaar heb ik deelgenomen aan de Trans-Provence, daar kwamen al deze aspecten geweldig samen! Mocht je dit niet kennen, kijk dan eens hier: http://www.trans-provence.com/
Als je in de gelegenheid bent en bovenstaande spreekt je aan, dan zeg ik: doen!
ah, met den Ash (maybe we can change the plan...) en de Greg
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: 650B, de ideale enduro bike?

Bericht door kawa »

Mainturion schreef:
Maar voor mij is enduro vooral: samen met je maten plezier hebben op de bike op mooie afdalingen en technische paden en met waardering voor elkaars prestaties en (technische) ondersteuning wanneer de ander dat nodig heeft! :-)
En 's-avonds natuurlijk samen een pint drinken! :-D

En waar vind ik zo'n Enduro clubkes? (o)
Gebruikersavatar
gilbo
Mountainbiker
Berichten: 666
Lid geworden op: ma 07 feb 2005 18:40

Re: 650B, de ideale enduro bike?

Bericht door gilbo »

kawa schreef:
Mainturion schreef:
Maar voor mij is enduro vooral: samen met je maten plezier hebben op de bike op mooie afdalingen en technische paden en met waardering voor elkaars prestaties en (technische) ondersteuning wanneer de ander dat nodig heeft! :-)
En 's-avonds natuurlijk samen een pint drinken! :-D

En waar vind ik zo'n Enduro clubkes? (o)
Die vraag had ik op DP ook al eens gesteld...... ijzige stilte 8)


Als we eens samen aan het GM zijn wil ik gerust eens een pint mee gaan drinken hoor :wink:
Gesloten