Bewaakte fietsenstalling

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!

Een bewaakte fietsenstalling op TT's is DOORGAANS...

absolute noodzaak
35
42%
eerder noodzaak
33
39%
noch nodig, noch overbodig
9
11%
eerder overbodig
7
8%
totaal overbodig
0
Geen stemmen
totaal overbodig
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 84

Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

Hello,
Ik ben zeker voorstander van een bewaakte fietsplaats op TT.
In mijn streek komen die echter weinig voor. Het geeft toch een gevoel van veiligheid en het zal de mensen met slechtere gedachten beginnen ontmoedigen als men dit stelselmatig invoerd.
hoe die er moeten uitzien; wel inplaats van een parking deze plaats gebruiken voor de bikes. Een wagen kan best op de openbare weg parkeren.
Hoeveel ik er wil toe bijdrage, de prijs welke nodig is,€1 - €0,5 mij gelijk.
Wel zou de spanning weg zijn dat je buiten komt en je bike ontvreemd is. wat zou ik doen als ikaldaar zou achterblijven zonder bike? km te voet?
Rudy VdE.
Laatst gewijzigd door beethoven op do 02 dec 2004 01:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Point7
Mountainbiker
Berichten: 468
Lid geworden op: di 22 jun 2004 19:38
Rijdt met: Cannondale 2013 F29 Carbon 3

Bericht door Point7 »

Ik heb ook het liefst een TT met een bewaakte fietsstalling.
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

nothing 's impossible schreef:Na de bike wash hang je de fiets op/ steek je hem in de wagen, een dik slot erop en gedaan.
No can do. Simpele fietsendrager die snel af te nemen is en een zeer klein autooke. Nu jij weer. ;)
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

Persoonlijk denk ik dat een bewaakte fietsenstalling an sich een zeer mooi initiatief is van de organisatoren, maar dat de vele praktische problemen zoiets gewoon niet werkbaar maken. Vooral op grote TT's of tijdens de piek(vertrek)uren zit je daar dan namelijk met een file van jewelste, tenzij je de fietsenstalling natuurlijk reserveert voor den après...

Komt daar nog bij het hele juridische kluwen rond dat idee van "bewaargeving" (misschien kunnen de organisatoren van TT's waar een fietsenstalling is, 'ns uitleggen hoe ze dat aanpakken), en dan begrijp ik wel waarom de meesten zeggen dat het sop de kool niet waard is...

Wat volgens mij wel mogelijk en wenselijk is, is dat de organisatoren rekening gaan houden met die gevoeligheden, door bijvoorbeeld een van hun mensen duidelijk herkenbaar aan de startzone te plaatsen en hem een oogje in't zeil te doen houden en zelfs als aanspreekpunt te laten fungeren. Beetje spelen op't afschrikeffect dus... Maar ook dat is geen wonderoplossing.
Gebruikersavatar
Ziggy
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 08 okt 2004 18:08
Rijdt met: Specialized Epic FSR Comp

Bericht door Ziggy »

Dan moet er eens geïnformeerd worden bij de gasten die den TT in Waasmunster (3/10) organiseren. Daar waren 1200 bikers aanwezig en der waren der heel wat die achteraf nog iets genuttigd hebben in de brandweerkazerne. Toen wij aankwamen (iets na elven schat ik) kon je na een 3-tal minuten met een veilig gevoel (always ....) nen pot gaan pakken. Prima georganiseerd. =D>
tragerudy
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: za 23 okt 2004 21:16
Rijdt met: flanders

Fiets beveiligen!

Bericht door tragerudy »

Ik heb een licht kettingje bij wel geplastificeerd met slot, kost enkele euro en weegt bijna niets!!
Als dat rond je fiets hangt later ze hem wel staan!!
Jammer dat er zo veel dure en niet dure fietsen staan zo maar om mee te nemen!!
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Jack77 schreef:
nothing 's impossible schreef:Na de bike wash hang je de fiets op/ steek je hem in de wagen, een dik slot erop en gedaan.
No can do. Simpele fietsendrager die snel af te nemen is en een zeer klein autooke. Nu jij weer. ;)
Een beetje inventiviteit aub, een mottoslot, een ketting naar het sleepoog van uw klein autooke....

Ze kunnen nog altijd uw autooke takelen natuurlijk, en dan zijt ge een fiets en een autooke armer :(
:lol: :lol: :P :wink:
Gebruikersavatar
X10
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 08 sep 2004 20:25
Rijdt met: specialized epic

Bericht door X10 »

wij organiseren met onze club al vele jaren toertochten en sinds een jaar of 6 ook met bewaakte fietsparking. nu, dat kost inderdaad aan tijd en gemotiveerde medewerkers, die we gelukkig hebben. die jongens die dat met de beste wil doen krijgen toch soms ook het een en het ander naar hun hoofd. zoals: er zit zeker een kras meer op mijn fiets sinds deze morgen......het probleem wat ieder jaar opduikt is dat bikers hun nummertje verliezen en dan hun fiets weer komen opeisen zonder bewijs.
wat doe je dan. je kan zeggen; pik je fiets er maar uit.....of beschrijf je fiets eens....dit is iedere keer weer een penibel moment. heeft er iemand een beter idee dan te werken met die dubbele nummer(een voor de bike en een voor de biker) vorige keer een zeer boze biker gehad die zijn fiets opeiste zonder zijn nummer. hij heefd tot onze spijt moeten wachten tot zo goed als alle bikes verdwenen waren, helaas. vorige keer waren er 360 bikes gestald in de fietsbewaking, dan weet je op zicht niet meer van wie welke bike is hoor. ](*,)
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

Das helaas juist wie zijn nummer verliest kan daar maar wachten tot allerlaatste.je mag daar geen risico's meelopen. Men is verantwoordelijk voor zijn eigen gerief en briefjes. Zoiets moet men begrijpen. Ik zou het ook zo opvatten. Rudy VdE.
Gebruikersavatar
stan 1
Mountainbiker
Berichten: 417
Lid geworden op: zo 18 jul 2004 20:52
Rijdt met: Cannondale f500 magura louise brakes , crossmax xl disc wielen
Contacteer:

Bericht door stan 1 »

Vandaag in "Essen" , gratis bewaakte parking, 3€ inschrijving, bevoorrading" soep, drank, suikerwafel, biscuitreep, je ziet het kan voor een redelijke prijs.
Groeten
Plaats reactie