Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
s-works rider 336
Mountainbiker
Berichten: 241
Lid geworden op: do 31 aug 2006 11:17
Rijdt met: Specialized Stumpjumper Expert Carbon 29-er en Niner Air9

fiets

Bericht door s-works rider 336 »

Ivm aankoop nieuwe fiets, zijn er mensen die ervaring hebben met het fiscaal inbrengen van je nieuwe fiets. (aftrekken van de belastingen, in de volksmond :P ) ?
Wat is belangrijk hiervoor ?
-afstand woonst-werk
-kostprijs fiets
-periode waarover je de fiets wil inbrengen
-of nog andere....
Wat met onkosten van onderhoud, kleding ea ?
Icebreaker
Mountainbiker
Berichten: 220
Lid geworden op: do 10 feb 2011 17:07

Re: fiets

Bericht door Icebreaker »

s-works rider 336 schreef:Ivm aankoop nieuwe fiets, zijn er mensen die ervaring hebben met het fiscaal inbrengen van je nieuwe fiets. (aftrekken van de belastingen, in de volksmond :P ) ?
Wat is belangrijk hiervoor ?
-afstand woonst-werk
-kostprijs fiets
-periode waarover je de fiets wil inbrengen
-of nog andere....
Wat met onkosten van onderhoud, kleding ea ?
Lees dit topic maar eens van p145 ergens, zijn verschillende pagina's mee gevuld:
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... start=1440

Het kwam er op neer dat je al héél wat dingetjes moet gaan inbrengen om hoger uit te komen dan de forfaitaire beroepskost, wat het eigenlijk zinloos maakte tenzij je je graag met dat papierwerk bezig houdt.
rx-ke
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: za 28 apr 2012 23:51
Rijdt met: SCOTT SCALE 20

Bericht door rx-ke »

Hier reeds 1 jaar overgeschakeld op de fiets ipv. de auto.
22km. per dag.
Regen tijdens de rit kan ik nog mee leven maar er s' morgens in vertrekken..........dat vind ik maar niks.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Bericht door BerggeitCasualFietser »

vroeger in mijn jonge tijd met de bike naar school, weer of geen weer, dan begon da te sneeuwen en dan tussen de auto's, fietspaden waren toen levensgevaarlijk. of van die ontwijkmaneuvers als er iemand tegen den dek was gegaan.
da waren nog eens tijden se lol
Gebruikersavatar
Lust
Mountainbiker
Berichten: 364
Lid geworden op: za 11 nov 2006 12:33
Rijdt met: Scott Racing Team custom build & Scott Spark 40
Contacteer:

Bericht door Lust »

Denkt gij dan dat er ondertussen iets veranderd is dan? :-)
Gebruikersavatar
Ixxel
Mountainbiker
Berichten: 273
Lid geworden op: ma 24 jan 2011 13:25
Rijdt met: Specialized
Contacteer:

Re: fiets

Bericht door Ixxel »

s-works rider 336 schreef:Ivm aankoop nieuwe fiets, zijn er mensen die ervaring hebben met het fiscaal inbrengen van je nieuwe fiets. (aftrekken van de belastingen, in de volksmond :P ) ?
Wat is belangrijk hiervoor ?
-afstand woonst-werk
-kostprijs fiets
-periode waarover je de fiets wil inbrengen
-of nog andere....
Wat met onkosten van onderhoud, kleding ea ?
Bedoel je de een fiets kopen op je zaak?
Ik heb dit vorig jaar gedaan.
Er stond toen geen max prijs op, ook kledij en onderhoud zet ik op factuur
afstand maakt niet uit
alleen de boekhouder zegt dat er dan effectief mee moet worden gereden naar het werk. Blijkbaar zouden ze dit controleren ad hand van uw brandstof facturen
Gebruikersavatar
Ixxel
Mountainbiker
Berichten: 273
Lid geworden op: ma 24 jan 2011 13:25
Rijdt met: Specialized
Contacteer:

Bericht door Ixxel »

vandaag nog eens met de fiets na het werk gereden, nu is het toch de allerlaatste keer.

vorige week toen ik na huis reed wast bekan prijs op drie plaatsen, zelfs nog niet in putteke Brussel... Was op klaarlichte dag, 2 auto's en éne vrachtwagen die me niet eens hadden opgemerkt.. Moeten uitwijken of ik lag eronder..

Ma vandaag heb ik het geluk gehad van mijn leven :evil:

Aan de kleine ring bekan van mijne fiets gereden, het schold geen 2cm of ik lag eronder..
Aan mijn verlichting kan het niet liggen, ben precies ne verlichte kerstboom, knalgeel winterjack aan..

*zucht* :(
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Ixxel schreef:vandaag nog eens met de fiets na het werk gereden, nu is het toch de allerlaatste keer.

vorige week toen ik na huis reed wast bekan prijs op drie plaatsen, zelfs nog niet in putteke Brussel... Was op klaarlichte dag, 2 auto's en éne vrachtwagen die me niet eens hadden opgemerkt.. Moeten uitwijken of ik lag eronder..

Ma vandaag heb ik het geluk gehad van mijn leven :evil:

Aan de kleine ring bekan van mijne fiets gereden, het schold geen 2cm of ik lag eronder..
Aan mijn verlichting kan het niet liggen, ben precies ne verlichte kerstboom, knalgeel winterjack aan..

*zucht* :(
is idd een pest, ik werk aan de n16 te puurs, als ik met fiets naar werk reed was het aan elk kruispunt wel remmen testen, als ik s avonds ga trainen heb ik gemiddeld drie keer ambras met chauffeurs, ze zouden zelf eens moeten fietsen, weten ze wat dat is.
gbv
Mountainbiker
Berichten: 310
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 15:45
Rijdt met: Cube Reaction Race '12

Bericht door gbv »

BerggeitCasualFietser schreef:
Ixxel schreef:vandaag nog eens met de fiets na het werk gereden, nu is het toch de allerlaatste keer.

vorige week toen ik na huis reed wast bekan prijs op drie plaatsen, zelfs nog niet in putteke Brussel... Was op klaarlichte dag, 2 auto's en éne vrachtwagen die me niet eens hadden opgemerkt.. Moeten uitwijken of ik lag eronder..

Ma vandaag heb ik het geluk gehad van mijn leven :evil:

Aan de kleine ring bekan van mijne fiets gereden, het schold geen 2cm of ik lag eronder..
Aan mijn verlichting kan het niet liggen, ben precies ne verlichte kerstboom, knalgeel winterjack aan..

*zucht* :(
is idd een pest, ik werk aan de n16 te puurs, als ik met fiets naar werk reed was het aan elk kruispunt wel remmen testen, als ik s avonds ga trainen heb ik gemiddeld drie keer ambras met chauffeurs, ze zouden zelf eens moeten fietsen, weten ze wat dat is.
toch niet, want ze gaan zichzelf niet tegenkomen met de (vracht)wagen.

om mijn veiligheid nog te verhogen gebruik ik dezer dagen mijn hoofdlamp. Deze heeft een krachtige strobo modus. en laat alle reflecterende materie langs de baan mooi oplichten. ondanks het feit dat het storend kan werken, letten bestuurders toch extra op wanneer ze het zien (ze vragen zich namelijk af waar het vandaan komt). M.a.w. ik val extra op en het komt mijn veiligheid enkel maar ten goede.
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

Magic shine strobo rules.

@Ixxel, ik vond het de laatste weken/maanden betrekkelijk goed meevallen.
Zeker in Brussel.
maar het zal maar een imressie zijn zeker.
(tenzij de chauffeurs schrik beginnen te krijgen van mij :):):)
Plaats reactie