Vr 09/11/2012 Affligem :: Nightbike :: Sint-Maarten Nightrid

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Miejster
Mountainbiker
Berichten: 228
Lid geworden op: wo 10 nov 2004 15:10
Rijdt met: Merida FLX Team Full Carbon

Bericht door Miejster »

DiMi_VRS schreef:Wij gingen voor de 30km tocht, ondanks de regen toch een leuke maar niet te onderschatten rit! Vooral het laatste stuk lag er 'vettig' bij. Alweer wat MTB ervaring erbij!

Weet er trouwens iemand waar ik de foto's kan terug vinden van de man die op het steile stukje foto's stond te trekken? Ik weet niet hoe dat park daar noemde, maar het was iets voor de post waar de laatste zwarte pieten stonden.
Domein Verbrugghen, een privestukje van de paters van Affligem. Ik zal hier laten weten als ze online staan!
Gebruikersavatar
DiMi_VRS
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 21 okt 2012 20:17
Rijdt met: Trek Fuel EX9 & Trek 6300

Bericht door DiMi_VRS »

Miejster schreef:
DiMi_VRS schreef:Wij gingen voor de 30km tocht, ondanks de regen toch een leuke maar niet te onderschatten rit! Vooral het laatste stuk lag er 'vettig' bij. Alweer wat MTB ervaring erbij!

Weet er trouwens iemand waar ik de foto's kan terug vinden van de man die op het steile stukje foto's stond te trekken? Ik weet niet hoe dat park daar noemde, maar het was iets voor de post waar de laatste zwarte pieten stonden.
Domein Verbrugghen, een privestukje van de paters van Affligem. Ik zal hier laten weten als ze online staan!
Okee bedankt!
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

Voor de derde keer ook terug deelgenomen en de verwachtingen werden weeral ingelost zijnde een nieuw parcours en zelfs baantjes in mijn geburen waar ik geen weet van had.

Deze keer met 4 gestart zijnde Ixxel en zijne copain Tom en ik met collega Elias uit de Kempen ( woont wel in Haaltert nu ). De zwette Pieten onderweg was altijd leuk voor een snelle mobiele bevoorrading.

Net bij onze start begon het wat te motregenen en gelukkig bleef het lange tijd daarbij met enkele droge tussenperiodes want mijn regenjaske lag ook nog thuis, mijn shirt was wel waterafstotend maar tijdens de laatste 5 km was ik wel drijfnat want het goot water dan. De jeneverstand hebben we deze keer gelaten want het was al 23.15h en moest nog naar huis per bike want moest werken vandaag van 5 tot 12.15h

In elk geval wederom een feilloze organisatie zoals ik gewend ben van Miejster en Co. Waren er buiten Domein Verbrugghen nog andere privé stukken Gert ??

MaC'Red
Gebruikersavatar
Miejster
Mountainbiker
Berichten: 228
Lid geworden op: wo 10 nov 2004 15:10
Rijdt met: Merida FLX Team Full Carbon

Bericht door Miejster »

MaC'Red schreef:
In elk geval wederom een feilloze organisatie zoals ik gewend ben van Miejster en Co. Waren er buiten Domein Verbrugghen nog andere privé stukken Gert ??

MaC'Red
Enkel het Pietenbos aan de abdij is ook nog een privéstuk
jdl
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 09 feb 2009 15:40
Rijdt met: Sworks Stumpjumper

Bericht door jdl »

toffe toer, goed georganiseerd en goeien affligem achteraf (en de kantin gesloten) meer moe da ni zijn mannen!

goe bezig ;-) =D> =D>
Gebruikersavatar
Ixxel
Mountainbiker
Berichten: 273
Lid geworden op: ma 24 jan 2011 13:25
Rijdt met: Specialized
Contacteer:

Bericht door Ixxel »

Gezellig toerke was me dat zeg..

Met Mac'Red, Tom en Elias gestart rond kwart voor 8. Begon toen wat te druppelen. Had onthouden van het weerbericht op vrijdag morgen, droog en zaterdag regen. Dus gestart zonder regenbestendig gerief #-o

Na halfweg was alles in een modderpoel geschapen en viel goed mee. Toestanden zoals de TT van Baardegem ma overal goed doorgeraakt. Beentjes waren in ieder geval beter dan een weekje terug.

Lekkere bevoorrading en leuke Piet animatie onderweg en heel tof stukje daar aan Domein Verbrugghen, alleen daar geraakte ik opt eind niet na boven..

De laatste 5km gingen de hemelsluizen nog es volledig open, met als resultaat onderkoeld.. Heb nog in mijn bed een half uur zitten na rillen na de hete douche...

Ook een aantal mensen gezien zonder verlichting opt eind.. Moet ook lastig geweest hebben als ge niets meer ziet :-?

Tot volgend jaar!!
Gebruikersavatar
orangecrash
Mountainbiker
Berichten: 101
Lid geworden op: vr 02 apr 2004 21:37

Bericht door orangecrash »

Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

Zoals ik hier bij verschillende al gelezen heb was ik ook vertrokken zonder regenkledij... Ik was de fiets nog van de auto aan het nemen en het begon al licht te druppelen. Rond 20u15 dan aangezet en het eerste uur doornat geworden. De onderbenen kregen kou door het opspattende water en ik had het lastig om mijn compagnons te volgen. Aan de bevoorrading niet te lang stilgestaan en er wonderwel volledig doorgekomen. De laatste 20km zeer goed verteerd. De modder viel al bij al mee, je kon overal relatief vlot doorrijden.

De jeneverstop op het einde wel links laten liggen en besloten om meteen te gaan douchen want de laatste km's kregen we nog een bui op ons dak...

Voor de rest goeie organisatie, parcours ook zeer goed, veel offroad, bevoorrading dik in orde, deze bevoorrading was eens iets anders dan de gewone droge koeken :) en uiteraard de après. Altijd goed met de chouffe!
Gebruikersavatar
Familiebiker
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 04 feb 2011 18:51
Rijdt met: Trek 8000, Cyclo Flanders

Bericht door Familiebiker »

MTBT De Jachthoorn was ook aanwezig.
Samen met mijn zoon van 14 gestart voor de 45km, bepijling was goed, leuke kleine klimmetjes, bevoorrading meer dan ok, douches zeer aangenaam in de sporthal, afspuitstand waar je niet moest aanschuiven.
Nog lekker een bbq worst gegeten, en ne goeie chouffe.... :-D
De verre verplaatsing vanuit Antwerpen was de moeite.
Alvast tot volgend jaar.

Wij nodigen iedereen alvast uit voor onze VTT op 17 Februari 2013 te Lichtaart.

http://www.mtbtdejachthoorn.be/
Freddy Krueger
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 07 nov 2012 15:20
Rijdt met: Salsa Mukluk & Salsa Spearfish

Bericht door Freddy Krueger »

Was erg leuk, qua biken weinig uitdaging maar dit heeft alles met de bekende vergunningsbeperkingen te maken. Vooral veel lol gahd, we waren met 10 Mellowbikers vanuit Bergen op Zoom, de bbqworst, de kaboutertjes, de vlaai, jenevertjes waren de hoogtepunten. Complimenten voor de profi bikewasstraat =D> Tot volgend jaar!
Plaats reactie