Jeugd Wedstrijden

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
jelsky
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 20 aug 2004 23:34
Rijdt met: GAINT warp ds 300

Jeugd Wedstrijden

Bericht door jelsky »

zijn er in de provintie antwerpen jeugd wedstrijden mountainbike
zo ja hoeveel is het inschrijvings geld en hoe ervaren moet je zijn

ik ben al een tijdje op zoek naar een paar wedstrijden maar ik heb een probleem met het vervoer
dus ik kan enkel deel nemen aan wedstrijden in de omgeving van kessel - nijlen - lier

in ieder geval thx da julie mij willen helpen
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

In de provincie Antwerpen zijn er zelden MTB-wedstrijden. Elk jaar is er wel een flanders cup in Kessel, een of ander kampioenschap in Lille, en nog enkele andere wedstijden die me niet meteen te binnen schieten.

Als je regelmatig een wedstrijdje wil rijden, zal je toch een oplossing voor het vervoer moeten vinden. Een mogelijkheid is de trein nemen. In de regio kessel, nijlen, lier rijden is er toch frequent treinverkeer.
Met de bike op de trein is niet zo handig natuurlijk, maar zelf heb ik het al tientallen keren gedaan, meestal op weg naar MTB-wedstrijden over heel Belgie verspreid.

Inschrijvingsgeld hangt van de organisatie af. Bij de bond is het altijd duur, zo een 12 € als je met een dagvergunning rijd (bij de funklasse)
Bij andere onafhankelijke organisaties is de inschrijvingsprijs meestal wat goedkoper, ergens tussen de 5 en 10 €.
Als je ooit aan wedstrijden van de bond gaat meedoen, moet je wel in het bezit zijn van een wielerboekje (tot 20 jaar).

Hoe ervaren je moet zijn? In feite moet je niets, want je bent altijd vrij om deel te nemen, en dat is dan ook de enige manier om jouw niveau tegenover de rest te ontdekken.
Maar ik kan je alvast verklappen dat de meesten wel degelijk goed getraind zijn. Verwacht er de eerste wedstrijden vooral niet te veel van, want dan kom je sowieso bedrogen uit.
Gebruikersavatar
jelsky
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 20 aug 2004 23:34
Rijdt met: GAINT warp ds 300

thx ma nog iets

Bericht door jelsky »

nog iets moet ge een uitrusting hebben zoals ne wielrenner of moogt ge me gewone kleren mee doen ik weet dat de helm verplicht is
ma de kleding weet ik eigenlijk niet en andere bescherming
Verwacht er de eerste wedstrijden vooral niet te veel van, want dan kom je sowieso bedrogen uit.
ik verwacht ook niet dat ik de eerste wedstrijd win tis om ervaring op te nemen en ook voort plezier
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

Een helm is inderdaad verplicht. Wat betreft de rest van je out-fit, kan je doen wat je wil. Als je met gewone kledij wil meedoen, is dat geen probleem. Je bent dan wel zeker een vreemde eend in de bijt, maar het is jouw zaak of je je daar iets van aantrekt.

Los van het al dan niet verplicht zijn, heeft fietskledij natuurlijk wel heel wat voordelen. Als je van plan bent op regelmatiger basis te gaan fietsen, moet je de aankoop van een setje toch eens overwegen.
Mijn eerste TT's deed ik ook in trainerpak, maar bij mijn eerste wedstrijd had ik toch al een deftige out-fit.
Gebruikersavatar
comp r
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 21 nov 2004 22:01
Rijdt met: Scott Competition racing 2004

Bericht door comp r »

Hoe ervaren moet je nu eigenlijk zijn voor een wedstrijd van 15-jarigen?
Iemand een idee wat voor gemiddelde je zou moeten halen op een 40Km TT?
Gebruikersavatar
jelsky
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 20 aug 2004 23:34
Rijdt met: GAINT warp ds 300

ik wil dat ook weten

Bericht door jelsky »

ik ben 16 deze woesndag 17 ma kom

ik kan nog ma ps fietsen van mijn 12 (laat he) :oops:
ma ik moet wel zeggen als ik mij laat gaan op een mtb parkoer dan kan ik elke bocht zonder problemen nemen behalve die tussen 2 boompjes dan knal ik meestal op het boompje omda mijn remmen nagal snel afslijten

persoonlijk moet ik wel zeggen dat ik langs geen kanten weet hoe ervaren ik ben en eerlijk toegeef dat ik nog veel moet leren
N I C K
Mountainbiker
Berichten: 295
Lid geworden op: zo 18 apr 2004 17:58
Rijdt met: BMC TE02

Bericht door N I C K »

Die wedstrijden zeker niet onderschatten, ik rij dit jaar ook voor het eerst competitie( meer bepaald in de limburg trophy), en ik heb meestal een gemiddelde van een 22-23.( hangt natuurlijk van parcour, weer af)
Doe daar voor den eerste nog 1km/h bij want ik eindig altij 4/5.
En dit is dan nog geen zware competitie, want de betere van belgië, nemen hier niet aan deel.
En ik zie juist dat je 17 wordt, dan rij je bij de juniores( ik ben een nieuweling), welke nog een pakske sneller rijden.
Gewoon eens proberen zouek zegge, en alst meevalt volgende keer weer en alst tegenslaagt euh ni meer é.
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

Ik heb vorig jaar de LMTB gerden bij de juniores.
Mijn gemiddeldes varieerden tussen de 25 en 30 km/h (een pak minder bij die baggerwedstrijd in Hamont) en ik reed gemiddeld 5de plaats.
Ik ben zelf die eerste om die gemiddeldes te relativeren, want je moet weten dat het steeds om een vlak parcours goed en er slechts een uur wordt gereden.
Maar staar je vooral niet blind op die gemiddeldes, en doe gewoon eens mee.
Gebruikersavatar
comp r
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 21 nov 2004 22:01
Rijdt met: Scott Competition racing 2004

Bericht door comp r »

Dat zou precies nog in mijn kraam passen. :D

Waar vind ik informatie over wedstrijden? Wie organiseert dit? Kan ik mij gewoon ergens inschrijven of moet ik eerst een soort vergunning hebben ofzo?

Ik ken hier dus totaal niks van. :oops: Een website met wat informatie zou wel handig zijn.

Thx
Gebruikersavatar
roy
Mountainbiker
Berichten: 1373
Lid geworden op: wo 29 sep 2004 18:20
Rijdt met: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC
Contacteer:

Bericht door roy »

Kent er niemand wedstrijdjes in west-vlaanderen.

Ke ben ook nog maar 16.
Voor die manekes op de koersvelo zijn er zoveel en voor mtb'ers zijn er nooit of vergis ik me.
Plaats reactie