Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Wiem
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: di 21 jun 2011 17:48
Rijdt met: C'dale F1

Bericht door Wiem »

ik sinds 1 september elke dag pendelen tussen mollem en groot bijgaarden, wel niet met de mtb... tot nu toe nog droog gebleven :-)

nog mensen die mollem/kobbegem/zellik/bekkerzeel/groot-bijgaarden passeren?
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

Wiem schreef:ik sinds 1 september elke dag pendelen tussen mollem en groot bijgaarden, wel niet met de mtb... tot nu toe nog droog gebleven :-)

nog mensen die mollem/kobbegem/zellik/bekkerzeel/groot-bijgaarden passeren?
opwijk -Brussel

ik passeer door mollem, kobbegem- relegem - onder de rind door- jette- bussel
ik kom u wel eens tegen

streets
Gebruikersavatar
ditCh
Mountainbiker
Berichten: 329
Lid geworden op: di 22 apr 2008 19:20
Rijdt met: Cannondale Flash Alloy 29'er 1 • On-One Inbred 26"

Bericht door ditCh »

Minister Crevits brengt woon-werkroutes in kaart met fietsapp.

http://www.standaard.be/mobilia/cnt/DMF20120921_037

Helaas niet voor iPhone ...
Wiem
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: di 21 jun 2011 17:48
Rijdt met: C'dale F1

Bericht door Wiem »

Streets schreef:
Wiem schreef:ik sinds 1 september elke dag pendelen tussen mollem en groot bijgaarden, wel niet met de mtb... tot nu toe nog droog gebleven :-)

nog mensen die mollem/kobbegem/zellik/bekkerzeel/groot-bijgaarden passeren?
opwijk -Brussel

ik passeer door mollem, kobbegem- relegem - onder de rind door- jette- bussel
ik kom u wel eens tegen

streets
check 8)
Gebruikersavatar
ManuF
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 19 okt 2009 13:11
Rijdt met: Scott scale 40

Bericht door ManuF »

Streets schreef:
Wiem schreef: nog mensen die mollem/kobbegem/zellik/bekkerzeel/groot-bijgaarden passeren?
ik kom u wel eens tegen

streets
@wiem: misschien kruisen we elkaar wel eens...
ik doe 's ochtends: mazenzele-asse-mollem-brussegem-wemmel
Gebruikersavatar
ManuF
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 19 okt 2009 13:11
Rijdt met: Scott scale 40

Bericht door ManuF »

JanC schreef:Wordt er hier nog naar het werk gefietst, of hoe zit het? :-D

Vandaag blokkeerde een camionette met propaganda voor één of andere dikkop van de verkiezingen erop het fietspad, ik ben moeten afstappen om m'n fiets door het bloemperk te dragen. Lompe boeren.
stoppen en een foto nemen van de lompe boeren. daarna afprinten en op elk van hun borden plakken, da's pas propaganda !
Gebruikersavatar
Ixxel
Mountainbiker
Berichten: 273
Lid geworden op: ma 24 jan 2011 13:25
Rijdt met: Specialized
Contacteer:

Bericht door Ixxel »

Chapeau aan iedereen die met de fiets na Brussel gaat! Ben ermee gestopt. In de vakantie periode ben ik in die kalme periode bijna 3x van de baan gereden. 2 x daarvan heb ik me moeten wegsmijten of zat onder de wielen.

Zolang er geen veilig alternatief is om in Brussel veilig en wel van Jette tot aan Shuman te geraken zien ze me niet terug. Niet dat van Opwijk na Jette superveilig is, ma daar hebt gé nog iets dat op een fietspad trekt. ALS het niet volgeparkeerd staat wagens
Gebruikersavatar
liesbeth
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 24 apr 2009 12:38
Rijdt met: scott scale

Bericht door liesbeth »

Ik ben ook van plan om terug meer met de fiets te gaan werken. Enkel is het 20 km.

In de winter gebruik ik hiervoor mijn mountainbike maar in de zomer mijn koersfiets.

Nu moet ik zeker meer gaan sporten want mijn vriend heeft vandaag zijn eerste mountainbike, Cube Acid 2012 gekocht. In het verlof heeft hij een mountainbike gehuurd en zijn we samen gaan rijden in de Cevennen en nu is hij verkocht. En daarvoor hield hij helemaal niet van fietsen.

Ik uiteraard heel blij dan kunnen we samen gaan rijden. Eerst nog aan de conditie werken.
vivkemobiel
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: di 10 jul 2007 18:25
Rijdt met: Specialized Era Expert 2015 (fully); Specialized Fate Expert 2012 en 2013 (29-er)

Bericht door vivkemobiel »

Ik ga ook nog elke dag, winter en zomer, met de fiets naar centrum Brussel (24 km enkel) en ik moet wel zeggen dat je altijd je handen op je remmen moet houden, zeker in Brussel.
Maar voor die rotte 4 km ga ik het toch niet laten; met de wagen is nie te doen en met openbaar vervoer heb je meer vertraging dan op tijd te zijn. We houden het nog wat vol.
Waarschijnlijk vanaf volgende week terug met de mountainbike, is toch iets veiliger.
Gebruikersavatar
Mojobiker
Mountainbiker
Berichten: 2189
Lid geworden op: di 31 jul 2007 16:17
Rijdt met: TREK 8000 / CANYON Nerve Al 7
Contacteer:

Bericht door Mojobiker »

Ikke vandaag het schoolvoorbeeld aan het volgen, ik wil naar links, links handje uit voor het kruispunt en net als ik wil oversteken werd ik bijna de kant ingereden door een autootje. Sponsored door Groen/Inzet Opwijk, die linkse rakkers gaan duidelijk niet voor verkeersveiligheid. 't Feit dat het in Merchtem was, speelt mss mee voor iets.

In ieder geval goe bezig. =D> =D> =D>
Plaats reactie