Zo 29/07/2012 Burdinne :: 10ieme Les Crêtes de la Burdinale

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
DudeWithBike
Mountainbiker
Berichten: 374
Lid geworden op: ma 13 sep 2010 12:55
Rijdt met: Ene van Cube met toppen en ene van Cube met krom stuur

Bericht door DudeWithBike »

Volgens BDB morgen de helft van de neerslagkans van vandaag en koud kunnen we een max van 20°C ook niet noemen. Welja, voor't eerst het toerke van Burdinne!
Gebruikersavatar
bve
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: di 07 dec 2010 18:58
Rijdt met: Scott Spark RC ( Custom build )

Bericht door bve »

Aanwezig voor de chrono :-D

zal wel een bui vallen, maar zal wel meevallen :-)
flip
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00
Rijdt met: Orbea OIZ M10TR 2019

Bericht door flip »

Tenzij het morgen ouw wijven regent zal ik er bij zijn voor de 70k.
Hoop op een goed berijdbaar parcours, want heb nog altijd banden opliggen voor droger weer...
cureghempiet
Mountainbiker
Berichten: 249
Lid geworden op: vr 25 apr 2008 09:48
Rijdt met: niner emd9 met afterburner ;)

Bericht door cureghempiet »

mooie tocht,redelijk pittig en veel modder die het extra zwaar maakte. sommige plaatsen ging iedereen toch tevoet omhoog dus...toch wel enkele technische stukjes in,mede door de natte en gladde afdalingen.Ben daar ni zo zot van :lol:
Gebruikersavatar
funkstar
Mountainbiker
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 27 apr 2007 13:58
Contacteer:

Bericht door funkstar »

Ik heb zeer genoten van deze tocht. Ik kende de routes van Wanze al, maar dit was nog net iets zwaarder.
De modder maakte sommige beklimmingen extra zwaar wat maakte dat na 60km mijn pijp al volledig leeg was.
Toch de 70km volgemaakt met benen die rijp zijn voor de schroothoop.
Het enige minpunt waren de douches, met 2 exemplaren net iets te weinig.
MNG
Mountainbiker
Berichten: 233
Lid geworden op: wo 23 mar 2011 23:36
Rijdt met: AMS 110 26'er. 9000 GENT

Bericht door MNG »

Mooi tochtje! Alweer vrij laat aan de start :oops: dus 55K in easymode. Prima signalisatie en bevoorrading; vers fruit en beter nog... industriele fruittaart. Ik keer tevreden terug 8)
Het gras op de parking kon wel een paar centimeter korter.
Gebruikersavatar
dannyvk
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: di 17 mei 2011 20:25
Rijdt met: Van alles wat

Bericht door dannyvk »

Genoten van deze tocht had er niet veel van verwacht maar toch zeker meegevallen ( wel iets te veel asfalt )
Wil de personen ook bedanken die me de laatste km geholpen hebben na mijn valpartij in de beek.
Ook nog even meegeven het nut van de helm, had ik deze vandaag niet op gehad dan had alles veel erger geweest ( helm is voor de helft gescheurd ).
Hoop dat er mensen dit lezen die geen helm dragen, en neen ik wil geen meester spelen.
Gebruikersavatar
MTBert
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: za 30 sep 2006 00:41
Rijdt met: Univega HT UPCT 2011

Bericht door MTBert »

't Was inderdaad op sommige momenten wel slijk en modder... Te voet naar boven en met een ei in de broek naar beneden.

Maar er zaten ook vele mooie stukken in en de stukken asfalt waren ook behoorlijk pittig op sommige momenten.

De strook met diepe karresporen was nu wel niet nodig geweest, dit was nie plezant meer :(

De bepijling was goed, combi van bolletje pijltje en zwart-gele pijlen en de ravito's waren ook meer dan voldoende. Sportdrank was een apart smaakje, iets chemisch precies :P

En de controle is ook zo tyisch : help yourself en nijp zelf maar wat gaatjes in je controlepapiertje...

De 70 km toch uitgereden maar 't was op de tanden bijten.

De douches was een zicht apart. Een rij blote venten die staan aan te schuiven voor een douche...met koud water. Des problèmes techinal .... maar kom, daar wordt een mens hard van :P

Maar ik heb me wel geamuseerd, da's voldoende.
Gebruikersavatar
funkstar
Mountainbiker
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 27 apr 2007 13:58
Contacteer:

Bericht door funkstar »

MTBert schreef: Sportdrank was een apart smaakje, iets chemisch precies :P
Net als het water trouwens.
Gebruikersavatar
grippeke
Mountainbiker
Berichten: 123
Lid geworden op: di 09 feb 2010 19:12
Rijdt met: scott scale 20,40 en racefiets thompson antares

Bericht door grippeke »

vandaag ook aanwezig voor de 70km, was idd een vettige en daardoor zware tt. De bv's waren in orde, en dat vreemd smaakje aan de drank was mss een vochtafdrijver :wink: De afspuitstand was wel lang aanschuiven, en de douche heb ik (blijkbaar) wijselijk uitgesteld tot thuis. Alvast een goede start, op naar de volgende :bounce:
Plaats reactie