Dessel - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Biker23
Mountainbiker
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 20 sep 2010 18:35
Rijdt met: Cannondale flash 29 carbon 1, Cannondale conto

Bericht door Biker23 »

Vandaag Dessel gereden in mijn eentje. Prachtig weertje om nog eens wat km te bollen op voorbereiden Ardennen.
Thuis vertrokken langs kanaal ingepikt op de groene route om zo vervolgens de 3 lussen te doen. Moe maar tevreden 74,8km gereden.
Bepijling was oke en parcour droger dan de woenstijn.
Gebruikersavatar
Stalen Worm
Mountainbiker
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 22:45
Rijdt met: 2014 Specialized Epic Comp

Bericht door Stalen Worm »

die droge zand, daar zit mijn werkgever voor iets tussen (sibelco, die zandfabriek)
als ik binnen 2 weken de vroege heb ga ik dien bloso daar ook eens doen, waar kan ik 't beste inpikken?
Gebruikersavatar
Biker23
Mountainbiker
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 20 sep 2010 18:35
Rijdt met: Cannondale flash 29 carbon 1, Cannondale conto

Bericht door Biker23 »

Ge kunt overal in pikken. Ik ben van Geel en rij langs kanaal om vervolgens aan de Atoom op een single track in te pikken.
honduki
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 05 feb 2012 21:17
Rijdt met: 29er merida

Bericht door honduki »

prachtige bloso route ( groen /rood), zeer veel bos en weinig weg in gestoken .. hier is werk in gestoken om uit te pijlen =D> .
dit weekend gereden en was zeer goed te doen , enkel spijtig dat ze er ook
met crossmotoren op zitten [-X .
Gebruikersavatar
petruske
Mountainbiker
Berichten: 720
Lid geworden op: za 16 apr 2005 11:49
Rijdt met: trek /specialized

Bericht door petruske »

das tegenwoordig de mode vermoed ik want ben er zondag voormiddag ook motocrossertegen gekomen in lille e ook wel op de singeltraks
alles kapot gereden door die mannen
Gebruikersavatar
Biker23
Mountainbiker
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 20 sep 2010 18:35
Rijdt met: Cannondale flash 29 carbon 1, Cannondale conto

Bericht door Biker23 »

Vandaag met collega biker weest gaan rijden op rode en groene route. bepijling ok maar door begroeiing soms moeilijk te zien. Ook het singletrackje langs het kanaal is hier en daar overgroeid door netels en braambessen. Verder goed geamuseerd en een 53 km op de teller.
Gebruikersavatar
the_smoker
Mountainbiker
Berichten: 177
Lid geworden op: vr 12 jul 2013 15:34
Rijdt met: 2015 S-Works Stumpjumper World Cup

Re: Dessel - Bloso

Bericht door the_smoker »

Iemand die Dessel zo goed kent dat hij hier even uitleg kan geven want ik ben super slecht in het navigeren als er meer dan 1 bordje staat.
Ik wil dus Groen-Rood rijden.
Dan plots kom je ergens op de groene route een andere groene pijl tegen met Aankomst Witgoor????
Ik denk nee aankomst moet ik nog niet hebben dus ik ga daar naar links naast de meisjechiro af en ik zie enkel een groene Pijl links met vertrek Witgoor??? Ik kijk naar de grond want ik zag nergens pijltjes om rechtdoor te gaan.....toch maar beslist enkel sporen te volgen met alle geluk van dien!! Wat is Witgoor en wat is Campina? Ik lees dat overal maar vind er niet echt iets van terug. Welke kleur is wat ???
En o ja de wegomleiding aan het kanaal zelf niet op goed geluk volgen of je bent 8km het kanaal aan het afrijden om groene pijltjes te zoeken!!!! :-D :-D al bij al wel een leuke rit gehad :-D #-o #-o #-o
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
IRA
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: do 27 jan 2011 15:51
Rijdt met: nen hele goeie

Re: Dessel - Bloso

Bericht door IRA »

the_smoker schreef:Iemand die Dessel zo goed kent dat hij hier even uitleg kan geven want ik ben super slecht in het navigeren als er meer dan 1 bordje staat.
Ik wil dus Groen-Rood rijden.
Dan plots kom je ergens op de groene route een andere groene pijl tegen met Aankomst Witgoor????
Ik denk nee aankomst moet ik nog niet hebben dus ik ga daar naar links naast de meisjechiro af en ik zie enkel een groene Pijl links met vertrek Witgoor??? Ik kijk naar de grond want ik zag nergens pijltjes om rechtdoor te gaan.....toch maar beslist enkel sporen te volgen met alle geluk van dien!! Wat is Witgoor en wat is Campina? Ik lees dat overal maar vind er niet echt iets van terug. Welke kleur is wat ???
En o ja de wegomleiding aan het kanaal zelf niet op goed geluk volgen of je bent 8km het kanaal aan het afrijden om groene pijltjes te zoeken!!!! :-D :-D al bij al wel een leuke rit gehad :-D #-o #-o #-o
Alvast bedankt!

Tja, Smoker, nie zo makkelijk om dat allemaal begrijpelijk neer te pennen...
maar als je nog eens goesting hebt om Dessel te doen, dan wil ik best wel eens gidsen

aanbod uiteraard geldig voor iedereen die Dessel wil ontdekken...
Laatst gewijzigd door IRA op zo 01 sep 2013 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
snellle edddy
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 11 mar 2013 20:49
Rijdt met: ne kleine en ne grote

Re: Dessel - Bloso

Bericht door snellle edddy »

da's lang geleden da'k daar nog geweest zen , volgende week is moeite doen .
hopelijk kan ik op u vraag dan antwoorden .

gr
Gebruikersavatar
snellle edddy
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 11 mar 2013 20:49
Rijdt met: ne kleine en ne grote

Re: Dessel - Bloso

Bericht door snellle edddy »

verleden dinsdag hem ik groen /rood nog is gereden , het ligt er schitterend bij voor de moment . Na al die jaren is er her en der toch wel wat veranderd precies . De bepeiling was O.K enkel aan Joel zijn parkoerke ging ik de mist in :lol: toch weer een 50 km dikke fun gehad me massa singeletracks .
toch weer een baanslet met zijne mtb op zijne donder gegeven :lol: :lol:
Plaats reactie