Zo 29/07/2012 Itterbeek :: Zomaarbike

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Tornado Toon
Mountainbiker
Berichten: 93
Lid geworden op: wo 27 jul 2011 12:30
Rijdt met: Canyon Grand Canyon CF SLX

29/07/2012 3e zomaarbike, Sint-Anna-Pede, Itterbeek

Bericht door Tornado Toon »

De eerste editie van Zomaarbike in 2009 lokte 160 bikers. In 2010 zaten we aan 210 mensen die fietsten in de rand van het groene pajottenland. Die stijgende lijn trokken we door in 2011 met 380 deelnemers.




In 2012 worden er terug 3 verschillende afstanden aangeboden: 33, 46 en 65km. Adembenemende vergezichten op het pajottenland en op de stad Brussel, pittige hellingen, snelle afdalingen, technische stukken, single-tracks, bosweggetjes ... Noem het en het is aanwezig in deze editie van Zomaarbike die u via Itterbeek, Dilbeek, Bodegem, Sint-Ulriks-Kapelle, Bekkerzeel, Zellik, Jette, Asse, Zierebeek, Goudveerdegem, Schepdaal, Vlezenbeek en Neerpede terug in Sint-anna-Pede brengt.





Zondag 29 juli 2012


Start tussen 8u en 11u.
inschrijving 4 euro
afstanden: 33, 46 en 65 km (hou de website in 't oog, later volgen hier de hoogtemeters)
ruime bevoorrading
Een leuke verrassing voor elke deelnemer (zolang de voorraad strekt), geschonken door onze sponsor "Schwalbe"
bikewash
Apres-bike op het Zomaar-Zomert terras met muziek, een frisse pint, een smakelijke Paëlla, ...
Waar: tent Zomaar Zomert aan de kerk van St-Anna-Pede. Startplaats zal herkenbaar zijn aan de grote opblaasbare boog Schwalbe op de hoek van de Plankenstraat en de Breugelweg. Gps instellen op Breugelweg, 1701 Itterbeek. Parkeren kan oa langs de Rollestraat en de Herdebeekstraat;
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Bericht door BerggeitCasualFietser »

kan me maybe wel interesseren...

btw toen ik gisteren van Maurage kwam had ik de indruk dat er langs de binnenring beetje voorbij Groot Biijgaarden tot Jette ook nog paar leuke stukjes liggen of ben ik verkeerd.
je kan zo nog een dwars door brussel doen met zoniënwoud en al die stukjes ;)
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

Vorig jaar hier komen rijden voor de eerste keer en ga mijne copain Koen ook zien warm te maken voor deze tocht want ze was dik in orde, leuke bosjes, de klim naast de skipiste om al iets op te noemen maakte indruk op mij.

MaC'Red 8)
Tornado Toon
Mountainbiker
Berichten: 93
Lid geworden op: wo 27 jul 2011 12:30
Rijdt met: Canyon Grand Canyon CF SLX

Bericht door Tornado Toon »

Link naar commentaren op forum vorig jaar:
http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=94042
Tornado Toon
Mountainbiker
Berichten: 93
Lid geworden op: wo 27 jul 2011 12:30
Rijdt met: Canyon Grand Canyon CF SLX

Bericht door Tornado Toon »

BerggeitCasualFietser schreef:kan me maybe wel interesseren...

btw toen ik gisteren van Maurage kwam had ik de indruk dat er langs de binnenring beetje voorbij Groot Biijgaarden tot Jette ook nog paar leuke stukjes liggen of ben ik verkeerd.
je kan zo nog een dwars door brussel doen met zoniënwoud en al die stukjes ;)
Daar liggen inderdaad een paar zeer mooie stukjes. Als je het echt wil weten moet je de grote toer (65km) doen, die zal daar zeker passeren. Ook de 2 andere toeren flirten met (de rand) van Brussel. Zoniënwoud is wel een beetje te ver ;-)
Tornado Toon
Mountainbiker
Berichten: 93
Lid geworden op: wo 27 jul 2011 12:30
Rijdt met: Canyon Grand Canyon CF SLX

Bericht door Tornado Toon »

MaC'Red schreef:Vorig jaar hier komen rijden voor de eerste keer en ga mijne copain Koen ook zien warm te maken voor deze tocht want ze was dik in orde, leuke bosjes, de klim naast de skipiste om al iets op te noemen maakte indruk op mij.

MaC'Red 8)
Super dat je dit jaar terugkomt. Het parcours zal minstens even leuk zijn dan vorig jaar. Ook de klim en afdaling van de skipiste zijn terug van de partij.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Tornado Toon schreef:
BerggeitCasualFietser schreef:kan me maybe wel interesseren...

btw toen ik gisteren van Maurage kwam had ik de indruk dat er langs de binnenring beetje voorbij Groot Biijgaarden tot Jette ook nog paar leuke stukjes liggen of ben ik verkeerd.
je kan zo nog een dwars door brussel doen met zoniënwoud en al die stukjes ;)
Daar liggen inderdaad een paar zeer mooie stukjes. Als je het echt wil weten moet je de grote toer (65km) doen, die zal daar zeker passeren. Ook de 2 andere toeren flirten met (de rand) van Brussel. Zoniënwoud is wel een beetje te ver ;-)
zal er zijn...;)
Gebruikersavatar
Te Voet
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 11:24
Rijdt met: ne zwarte

Bericht door Te Voet »

in 2009 de eerste editie gereden en zeer gesmaakt door de kleinschaligheid ervan, wat niet wegnam dat het zeer proffesioneel ineen zat.
Indien het in den agenda past kom ik zeker piepen.
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

Kan de organisatie al een tipje van de sluier oplichten ivm de tocht volgende week ???
Kan er trouwens gedoucht worden na de TT ??

MaC'Red 8)
Tornado Toon
Mountainbiker
Berichten: 93
Lid geworden op: wo 27 jul 2011 12:30
Rijdt met: Canyon Grand Canyon CF SLX

Bericht door Tornado Toon »

MaC'Red schreef:Kan de organisatie al een tipje van de sluier oplichten ivm de tocht volgende week ???
Kan er trouwens gedoucht worden na de TT ??

MaC'Red 8)
Ik ga nog niet te veel verklappen, maar ik kan wel al zeggen dat de leukste stukken van vorig jaar er weer bijzijn en bovendien nog een paar leuke single tracks zijn toegevoegd. Het wordt dus weer een afwisselende en uitdagende rit.
We zullen onder andere volgende gemeentes doorkruisen: Itterbeek, Dilbeek, Lennik, Schepdaal, Kapelle, Bodegem, Asse, Vlezenbeek, Sint-Pieters-Leeuw, Anderlecht, ...
Hopelijk nog goed weer en dan wordt het een fantastische rit.
Plaats reactie