Keus genoeg : Pacenti, NoTubes, FRM/BOR, etctyro13 schreef:Jammergenoeg zijn er nog niet veel velgopties en nog geen carbon voor banden( geen tuben...) dus velg zal 9/10 een stans crest worden ofwel de frm/bor.
Carbon : Enve, die maken 650b
Bericht door madskatingcow »
Keus genoeg : Pacenti, NoTubes, FRM/BOR, etctyro13 schreef:Jammergenoeg zijn er nog niet veel velgopties en nog geen carbon voor banden( geen tuben...) dus velg zal 9/10 een stans crest worden ofwel de frm/bor.
Hiervoor had ik de tune cannonball sl met de prince achternaaf met dtswiss carbonvelg van 1230gr Opzig was ik daar tevreden van maar echtobjectief kan ik hierover niet zijn gezien ik slechts een 10 à 15 x echt mtb per jaar..... Plus nog een reserve Xmax setje voor als het er toch eens van komt in de winter modderTom-s schreef:Voor carbon velgen kan je ook nog terecht bijde bekende chinees. Deze gaan wel even zwaar/zwaarder zijn dan vergelijkbare velgen van Bor of Notubes.
Ik ben zelf op zoek naar een 650b lefty set en wil ook niet te zwaar uitkomen. Echter moet mijn set wel 3x per week misbruikt kunnen worden, weer of geen weer. Ik rij momenteel met CK en wil graag met King blijven rijden. Helaas maken ze daar nog geen lefty voornaaf anders was de voornaaf keus gemakkelijk. Industry Nine maakt nette stijve setjes met Lefty naaf maar die kun je helaas niet krijgen met CK lagers..
Mijn naafkeus:
A: Chris King (Ja, met 335 echte grammen)
V: Tune Cannonball
Als je lichtgewicht naven wil zou ik Extralite aanraden. Met deze naven ga je de meest stijve wielset maken met het laagste gewicht. Met 45 aangrijpingsmomenten is het ook de snelst aangrijpende set van alle lichtgewicht naafsets (Tune Dezibel is net zo snel maar moeilijk te vinden).
Je zou eens moeten navragen voor de extra camber 29er optie. Als je deze kan monteren op je 650b set word hij nog een stuk stijver (wel wat zwaarder).
Voor de velgen is dit mijn afweging (ga ook voor de Crest denk ik):
ZTR Crest:
+ 21 mm binnenbreedte (rij liever met een lichte 2.1 band op een brede velg dan met een zware 2.25 band op een smalle velg).
- 350 a 360 gram
Bor XMD 333:
+ 325 gram
- 19mm
Bericht door madskatingcow »