houffamarathon .

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
kanarie
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 25 feb 2011 19:58
Rijdt met: kona kula supreme is ingeruild voor een gary fisher 29er met niner carbon vorkske

houffamarathon .

Bericht door kanarie »

Hallo ik zag een advertentie staan in de o2 bikers. voor de houffalize marathon .met daarin een 90 km tocht.deze wil ik gaan rijden .maar ben totaal niet bekend met houffalize.wat kan ik verwachten ? hoeveel hoogtemeters.is het een pittige tocht .? wie kent deze tocht of regio? en kan mij wat tips of ervaringen delen .en kan ik deze met een starre vork rijden .bij voorbaat dank.
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Bericht door G-m@n. »

niet onderschatten die rit en zeker niet als het geregend heeft! zitten redelijk veel hoogtemeters in.
Gebruikersavatar
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Berichten: 915
Lid geworden op: za 13 okt 2007 10:31
Rijdt met: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
Contacteer:

Bericht door Emperor of the Mud »

Dit was een paar jaar geleden ook mijn eerste Ardennen marathon. Niet al te technisch, maar wel pokkelastig. Een 2-3- tal hele steile klimmen, voor de rest is alles vlot te doen. Op het einde zit er meestal nog een klein stuk van het WB-parcours van de profs, en dit kan (na 90/100 km) serieus nijpen. Het kiezen van een vaste voorvork of niet, ligt aan persoonlijke smaak, vind ik.
mol
Mountainbiker
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 20:27
Rijdt met: scott spark / genius Lt /canyon frx

Bericht door mol »

vandaag op ardenne trophy ook veel met vaste vork gezien...ikzelf zou er niet aan beginnen maar is een persoonlijke keuze hé....

als het in houffa geregent heeft is het best lastig vind ik...

hoogtemeters zullen toch ook wel 2000 zijn "denk ik"...

wel knappe streek !!

Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

na eens de 60 km, twee keer de 75 km en eens de 100 km te hebben start ik voor de 5de keer terug voor de 60 km in de hoop mijne vaste bikemaat eens mee te krijgen. Ik ben alvast aan mijn offensief bezig dus hoop ik op het beste.

MaC'Red 8)
proby
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 12 dec 2010 19:17
Rijdt met: canyon lux mr

Bericht door proby »

Na mijn opgave na 45km op de marathon van Waimes ben ik vastbesloten om de 90 km in houffa tot een goed einde te brengen Ken de streek redelijk goed en is zeker niet te onderschatten zowel op technisch als op conditioneel gebied
Giobiker
Mountainbiker
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 07 okt 2009 22:39
Rijdt met: Specialized epic 29 / Scott Scale 920

Bericht door Giobiker »

Tis precies niet meer met Chronorace te doen ook dit jaar.
KVDB
Mountainbiker
Berichten: 215
Lid geworden op: wo 03 aug 2011 09:18
Rijdt met: Tita no matter what, On-one 29'er

Bericht door KVDB »

proby schreef:Na mijn opgave na 45km op de marathon van Waimes ben ik vastbesloten om de 90 km in houffa tot een goed einde te brengen Ken de streek redelijk goed en is zeker niet te onderschatten zowel op technisch als op conditioneel gebied
Technisch is dat ding niet, enkel de laatste paar 100 meter, ellendig verkante afdalingske naar de brug....
gedewe
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 18 aug 2003 20:36
Rijdt met: Grand Canyon 29 AL 7.9

Bericht door gedewe »

is volgens mij lastiger dan bvb Waimes , ik rij nu voor 4e keer de 60 km en jeun me altijd ,
Gebruikersavatar
laagvlieger
Mountainbiker
Berichten: 1073
Lid geworden op: wo 07 feb 2007 23:08
Rijdt met: trek 8000

Bericht door laagvlieger »

KVDB schreef:
proby schreef:Na mijn opgave na 45km op de marathon van Waimes ben ik vastbesloten om de 90 km in houffa tot een goed einde te brengen Ken de streek redelijk goed en is zeker niet te onderschatten zowel op technisch als op conditioneel gebied
Technisch is dat ding niet, enkel de laatste paar 100 meter, ellendig verkante afdalingske naar de brug....
Vorig jaar da afdalingske verkent s'morgens voor de start... Iedereen neemt daar verkeerde kant...Binnenkant ideaal. Juist aan da borduurke voet aan de grond, is net erachter diep knikske hé.
Plaats reactie