Zo 13/05/2012 Rotselaar

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
RMS Biker
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: do 24 mar 2011 23:28
Rijdt met: Ridley Ignite A10

Bericht door RMS Biker »

Beste MTB-vrienden,

Ik heb het weerbericht voor dit weekend voor jullie even samengevat:

1. Zaterdag blijft het droog, temperaturen liggen tussen 12 en 16 graden.

Dit betekent: perfect voor Dean die in Anhee al genoeg modder achter de kiezen heeft, anderzijds wie wil, kan nog wel wat modder opzoeken.

2. De nacht van zaterdag op zondag wordt het koud met mogelijk lichte nachtvorst aan de grond.

Dit betekent: (licht)harde achtergrond, met bovenlaag voldoende soepel voor aangenaam rijplezier.

3. Zondag wordt het, na een koele en grijze start, vrij mooi weer met maxima van 11 tot 16 graden. Het zal droog blijven. Aan de kust zal het de ganse dag zonnig blijven.

Dit betekent: i.p.v. koel en grijs, een warme en kleurvolle start, want het zal droog blijven, dus het samen-fietsen zal tof zijn. Wat de zon aan de kust betreft, blijf er beter weg, want het zal daar dan gigantisch druk zijn! (hopelijk geen kust-horeca bikers op dit forum)

Wij doen morgen en overmorgen nog een controle en ik zal jullie op de hoogte houden van de staat van het parcours.

Groetjes en hopelijk tot zondag!

RMS-Biker
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2003
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Bericht door phille »

er is toch soep :-)
RMS Biker
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: do 24 mar 2011 23:28
Rijdt met: Ridley Ignite A10

Bericht door RMS Biker »

Beste MTB-vrienden,

Vandaag in de namiddag al een 15 km afgepijld en het lag overal nat maar goed berijdbaar !
De zoenk gaan we er nu toch uitlaten! Wegens de regen is het er te glibberig!
We hebben wel een mooi alternatief langs de Sukkelpotweg in Holsbeek naar boven op Chartreuze!
Het eerste stuk van de klim naar het H Hartbeeld op de Wijngaardberg was zeer modderig.Na 20 m is het terug beter en goed berijdbaar tot aan het beeld!
Overal waar ijzerzandsteen is zoals op de Wijngaardberg-Meesberg-Heikantberg Gelrodeberg enz is het perfect wegens de harde ondergrond.
Banden met grof profiel zijn aangeraden wegens de natte stroken!

Groetjes,

RMS-Biker
RMS Biker
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: do 24 mar 2011 23:28
Rijdt met: Ridley Ignite A10

Bericht door RMS Biker »

@ Mountain JOhler

Is een aanknoping op de Sukkelpotweg voor u voldoende?
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Bericht door koppigaard »

Al dat gepalaber over wel of niet modder. Het regent en dan is het overal nat. Een beetje modder is als een beetje look: het stinkt toch. Ik kom af voor de 50. Nog één enkele vraag. Waarom moet de Zoenk altijd omhoog, kan dat ook niet een keertje naar beneden gereden worden?
Malinas
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 21 okt 2011 12:41
Rijdt met: Granville

Bericht door Malinas »

De Rotselaarse Mountainbike Vrienden wensen jullie veel succes met jullie 2de toertocht.

Zelf zal ik zaterdag komen meelopen.

Salukes
ivovlo
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 12 okt 2008 20:03
Rijdt met: mountain roller - rohloff

Bericht door ivovlo »

Het weerbericht hadden we zelf ook wel gevonden. Dat er hier en daar modder ligt ook. MAAR WAAR KUNNEN WE AANPIKKEN ONDERWEG????
Graag een plannetje. Ik kom uit haacht, volg de demer , en daarna...???
RMS Biker
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: do 24 mar 2011 23:28
Rijdt met: Ridley Ignite A10

Bericht door RMS Biker »

@ivovlo

Ik denk dat iedereen op het forum beseft dat ons bericht over de weersvoorspelling niet zozeer informatief was bedoeld, dan wel ludiek en vooral - hopelijk - stimulerend om deel te nemen.

Wat betreft uw vraag naar het plan van de route, vandaag hebben ons mannen de tour nog eens gedaan en gezien omstandigheden wat veranderingen moeten aanbrengen. Zoals reeds eerder vermeld is onze tocht dit jaar uitgebreider dan vorig jaar, maar de kern van vorig jaar blijft grotendeels behouden. Ik verwijs je dan ook graag naar het plan van vorig jaar en hopelijk heb je hier voldoende punten om aan te knopen.

http://www.middelberg.be/laatstenieuwtj ... ngmtb.html
Gebruikersavatar
DudeWithBike
Mountainbiker
Berichten: 374
Lid geworden op: ma 13 sep 2010 12:55
Rijdt met: Ene van Cube met toppen en ene van Cube met krom stuur

Bericht door DudeWithBike »

@RMS Biker: bedankt voor de updates, mooi werk voor een "recente" organisatie!

Ik heb begrepen dat er één BV voorzien is, rond hoeveel km zouden we die tegenkomen op de toer van de 50 kilometer? Kwestie van wat te kunnen doseren en eventueel zelf bij te tanken indien nodig :-D

Voor de rest: Broeder Jacob, Broeder Jacob, slaapt gij nog?? Nu nie meer! :drunk:
BLACK CUBE
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 02 nov 2008 19:43
Rijdt met: Zanatta Cross

Bericht door BLACK CUBE »

DudeWithBike schreef:@RMS Biker: bedankt voor de updates, mooi werk voor een "recente" organisatie!

Ik heb begrepen dat er één BV voorzien is, rond hoeveel km zouden we die tegenkomen op de toer van de 50 kilometer? Kwestie van wat te kunnen doseren en eventueel zelf bij te tanken indien nodig :-D

Voor de rest: Broeder Jacob, Broeder Jacob, slaapt gij nog?? Nu nie meer! :drunk:
Komen er ook BV's?
Spannend! En wie ist? :-D
Plaats reactie