vaste routes in de oost kantons

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
mcoen
Mountainbiker
Berichten: 636
Lid geworden op: di 04 mar 2003 09:16
Rijdt met: Cannondale Jekyll

Bericht door mcoen »

Ik spendeer aardig wat tijd op de MTB in de oostkantons en rijdt niet zo veel de routes van het netwerk. In mijn ogen is de mooiste route de rode route in ondenval. Wat meer info vind je hier: http://www.eastbelgium.com/mountainbike/nl/ondenval.php. Ik heb deze in het voorjaar gereden. Enorm veel fun gehalte. Veel single track over boomwortels, leuke klimmetjes en afdalingen. tegen het einde wordt hij wel een beetje saaier omdat je dan op de hoogvlakte rijdt, maar dit is niet zo lang. Zeker een aanrader
Gebruikersavatar
Gwieto
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 25 apr 2004 14:35
Rijdt met: C'dale F500 (XT)

Bericht door Gwieto »

Als je zin en tijd hebt, is er ook de Grote Doortocht vd Oostkantons.
Ik heb die een paar jaar geleden nog gereden. Een verslag daarvan vind je op :
http://home.scarlet.be/crossroads/oostkantons.htm
en de GPS tracks vind je op:
http://www.eastbelgium.com/mountainbike/nl/gps.php
Gebruikersavatar
Wannes61
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: za 20 nov 2004 16:48
Rijdt met: Scott-Merida HFS

Bericht door Wannes61 »

Iemand onlangs nog in de buurt van Malmedy-Butchenbach gereden ?
Want de laatste post al van 2008. En in ons Belgiëlandje kan er heel wat veranderen in 4 jaar. Maar toch graag wat info over toestand van de routes aub. Al zal er wel een kaart aangekocht worden ter plaatse veronderstel ik. grtz,
Gebruikersavatar
Gwieto
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 25 apr 2004 14:35
Rijdt met: C'dale F500 (XT)

Bericht door Gwieto »

Mijn Grote Doortocht van de Oostkantons vind je niet meer bij Scarlet, maar nu op:
http://www.velotoeren.be/index.php/bene ... ostkantons
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Bericht door endorfin »

Mocht ge in eupen willen biken/sterven....... Pb me
Tom-s
Mountainbiker
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 23 jan 2008 19:10
Rijdt met: is blij met mij erop
Contacteer:

Bericht door Tom-s »

Ik ga in het hemelvaart weekend naar Butgenbach. Zal vanuit daar (met fiets) elke ochtend vertrekken voor een rit van maximaal 5u. Op 17 mei begin ik daar in de buurt met de cimes des waimes om de streek al wat te leren kennen. Wat zijn jullie suggesties voor de volgende 3 ochtenden?
Ik heb geen GPS en zal op de eerste dag in Waimes of Butgenbach (waar mogelijk) een kaartje van de Oostkantons proberen kopen.

Routes zoals ik ze denk te gaan rijden:
Tour 1: Butgenbach volledig (65 - 70 km)
Tour 2: Malmedy : Rood 3, Blauw 2 (58km, heen en terug via routes butgenbach blauw 2 18km)
Tour 3: Ondenval blauw 2, Rood 3 (52km, heen en terug via butgenbach groen 15km)


Wat zijn af of aanraders? Kan ik beter via de weg naar Ondenval rijden om dan rood te pakken en ook St. Vith rood 4 te rijden?
Ik kan ook een dezer dagen in ruilen om nog een keer de cimes des waimes route te rijden.
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Bericht door lowie »

Tom-s schreef:Ik ga in het hemelvaart weekend naar Butgenbach. Zal vanuit daar (met fiets) elke ochtend vertrekken voor een rit van maximaal 5u. Op 17 mei begin ik daar in de buurt met de cimes des waimes om de streek al wat te leren kennen. Wat zijn jullie suggesties voor de volgende 3 ochtenden?
Ik heb geen GPS en zal op de eerste dag in Waimes of Butgenbach (waar mogelijk) een kaartje van de Oostkantons proberen kopen.

Routes zoals ik ze denk te gaan rijden:
Tour 1: Butgenbach volledig (65 - 70 km)
Tour 2: Malmedy : Rood 3, Blauw 2 (58km, heen en terug via routes butgenbach blauw 2 18km)
Tour 3: Ondenval blauw 2, Rood 3 (52km, heen en terug via butgenbach groen 15km)

Wat zijn af of aanraders? Kan ik beter via de weg naar Ondenval rijden om dan rood te pakken en ook St. Vith rood 4 te rijden?
Ik kan ook een dezer dagen in ruilen om nog een keer de cimes des waimes route te rijden.
De vaste routes ken ik niet ( ik rijd die nooit omdat ik uitdagende tracks zoek)
als je geen gps hebt, uitdagende paadjes zoekt, en er niet tegenop ziet om regelmatig een kaart bij de hand te nemen en al eens een loopstukje tegen te komen, koop dan de wandelkaart van Malmédy en trek eropuit om de streek te exploreren : een heel andere mtb-wereld gaat voor je open (zie de technische stukken van Waimes).
Maar denk er toch maar eens aan om je een gps aan te schaffen - dan ontdek je het èchte biken, en kom je me misschien op één of andere site nog eens tegen :wink:
Toch veel plezier in de Oostkantons !
Laatst gewijzigd door lowie op di 08 mei 2012 16:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Tom-s
Mountainbiker
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 23 jan 2008 19:10
Rijdt met: is blij met mij erop
Contacteer:

Bericht door Tom-s »

Ik heb wat meer op internet gezeten en denk inderdaad lekker te gaan touren rond Malmedy (wel begin rode route) en enkel de route 3 van Ondenval te rijden als route.
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Bericht door endorfin »

lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Bericht door lowie »

mooi filmpje !
maar dit heeft in de verste verte niks met de vaste routes te maken - en als je daar langs de rand van de Venen en de Helle een boswachter zou tegenkomen : 't zou je beste dag niet zijn :-?
Plaats reactie