Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
flashing
Mountainbiker
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 09 jul 2010 10:22
Rijdt met: cannondale cafeine

Bericht door flashing »

we zijn begonnen aan grachtjes graven voor waterafvoer , ja , je ziet nu pas met die overvloedige regen waar er problemen zijn , komt in orde dus , morgen dinsdag doen we verder en ga ook enkele stukken parcour verleggen , weg van het moeras en de modder ! :-)
verharding zal er sowieso toch moeten komen , ik kan niet alles verleggen , dus geduld hebben :-)
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Bericht door BerggeitCasualFietser »

van zodra bepijling er is, geef maar seintje en ik kom direct keer af!

@RVH als je er niet mee inzit om keer tot in Temse te komen, kan je hier klimmen tot in de zevende hemel hoor ;) hier heb je ze allemaal, asfalt, offroad, en ben aan het kijken voor paar nieuwe stukken te creëren ;)
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Bericht door BerggeitCasualFietser »

van zodra bepijling er is, geef maar seintje en ik kom direct keer af!

@RVH als je er niet mee inzit om keer tot in Temse te komen, kan je hier klimmen tot in de zevende hemel hoor ;) hier heb je ze allemaal, asfalt, offroad, en ben aan het kijken voor paar nieuwe stukken te creëren ;)
Gebruikersavatar
flashing
Mountainbiker
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 09 jul 2010 10:22
Rijdt met: cannondale cafeine

Bericht door flashing »

waar is dat ergens te Temse ? dat parcour ?
opening zal voor wss juni of juli worden :-D
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Bericht door El Perro Diablo »

flashing schreef:we zijn begonnen aan grachtjes graven voor waterafvoer , ja , je ziet nu pas met die overvloedige regen waar er problemen zijn , komt in orde dus , morgen dinsdag doen we verder en ga ook enkele stukken parcour verleggen , weg van het moeras en de modder ! :-)
verharding zal er sowieso toch moeten komen , ik kan niet alles verleggen , dus geduld hebben :-)

Zijn er vaste dagen, dat jullie daar aan het werk zijn(om ook te helpen, nie om te komen kijken.... :drunk: )
mtb117
Mountainbiker
Berichten: 605
Lid geworden op: wo 24 sep 2008 06:43
Rijdt met: gaint atx

Bericht door mtb117 »

alt werk is zo goed als gedaan epd
Gebruikersavatar
flashing
Mountainbiker
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 09 jul 2010 10:22
Rijdt met: cannondale cafeine

Bericht door flashing »

EL perro, alleen als de vrachtwagen met bricks of de verharding er zou aankomen is er nog werk aan de winkel !, bel me anders gewoon op 0485568957 of mail op voorhand wanneer je tijd hebt vanhoey.peter@telenet.be om nog iets te creeren ? ik heb altijd wel te doen .;er zijn nog mogelijkheden genoeg id schorre :-D
stevenda
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 00:13
Rijdt met: cube acid 2009

Bericht door stevenda »

vandaag nog eens tot in de schorre gefietst, het was er goed vettig...

nu toch eens een vraag, ik fietste vandaag met nobby nic banden op ongeveer 2 bar, nu geraakte ik vandaag op zelf kleinere hellingen niet boven wegens geen grip (achterwiel dat gewoon doorslipte).
hoe komt dit?
- te weinig techniek (ben een beginnende biker)
- te vettig
- te veel druk op de banden
- gewoon niet de juiste banden
- ...

waarschijnlijk zal het een combinatie van de 3 eerst genoemde punten zijn.

nog even vermelde waarom ik met 2 bar was gaan fietsen, ik moet eerst een dikke 10 km fietsen op de baan voor dat ik aan de schorre ben. Ik trap me niet graag op de weg al dood dus daarom de 2 bar.

zeker nog eens de makers van het parcours bedanken, echt een mooi parcours. Momenteel nog wel confronterend voor mij maar elke keer lukt het beter en dat is best wel motiverend :)
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Bericht door El Perro Diablo »

Met deze weersomstandigheden, is er NIET te rijden, als het opdroogt, duurt het nog makkelijk 3 weken eer alles echt droog ligt....ik fiets al 25 jaar in die putten....(niet aan één stuk door) :drunk:

De wandelpaden, daar hebben ze veel moeite voor gedaan, om die altijd begaanbaar te houden, met succes....


Naast de Schorre, in de kleiputten, ligt een boske met wit zand, daar is het altijd te rijden, behalve als't heel droog is, dan ligt het te los....


2bar is redelijk veel, maar op 1 bar geraakt ge nu ook nier boven....'t is precies zeep.

In de winter, als het vriest, is de Schorre goed te rijden/trainen, een paar weken in de zomer ook.

Er is een groot verschil tussen het parcours eens te rijden, en er echt kunnen trainen/rondjes afwerken.....

Om er nu een rondje te rijden, da's leuk, er is mega veel werk gestoken in kombochten, dropjes, leuke hindernissen, maar iedereen dat ik ken, doet geen 2 rondje en wacht tot het droog ligt....
Het zou zonde zijn van al het werk, als dat parcours maar 2 maand per jaar berijdbaar zou zijn.....
stevenda
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 00:13
Rijdt met: cube acid 2009

Bericht door stevenda »

Oef, het is dus vooral de ondergrond :-)

en bij mij zal het rijden, ook met droog weer, zich steeds beperken tot 1 of 2 rondjes. Ik heb namelijk geen competitie of welke andere ambitie in het biken dan me amuseren en ja toch iets van sport doen :wink:

hopelijk niet te veel regen meer deze week (zal wel ijdele hoop zijn) en misschien dit weekend toch nog eens gaan glijden

denk niet dat ik iets kapot rij aangezien ik toch vaak te voet stond :-)
Plaats reactie