Heusden-Zolder 'Meylandt' - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
gem 10km/h
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 08 nov 2009 00:44
Rijdt met: Thompson Fusion ALU
Contacteer:

Bericht door gem 10km/h »

De voorbije week (als absolute beginner) de combinatie rood-groen gereden: is fijn om rustig in ritme te komen en fiets te leren kennen. Gemiste pijltjes hadden enkel met onoplettendheid te maken...
e-J@y
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 22 okt 2007 15:25
Rijdt met: Trek X-Caliber 9

Bericht door e-J@y »

Ik heb het voorbije weekend de groen+rode lus gereden en heb het parcours probleemloos kunnen volgen zonder kaart.
Normaal gezien ga ik komend weekend de blauwe lus verkennen en zal mijn bevindingen hier plaatsen.
e-J@y
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 22 okt 2007 15:25
Rijdt met: Trek X-Caliber 9

Bericht door e-J@y »

Ook de blauwe lus kan je probleemloos rijden zonder kaart, de bepijling is overal aanwezig.
Er zitten enkele leuke tracks in, vooral de hellingen langs de spoorwegberm met enkele leuke klimmetjes en afdaling. Voor de rest zijn het vooral bos/veldwegen en iets te veel asfalt naar mijn mening.
Gebruikersavatar
ThaDoc
Mountainbiker
Berichten: 767
Lid geworden op: wo 22 sep 2010 21:14
Rijdt met: ne rood/witte
Contacteer:

Bericht door ThaDoc »

Vandaag Groen - Rood -Blauw gereden. Redelijk veel verharde stukken. Off-road is vooral landbouwwegen met veel modder. Een aantal pijlen ontbreken omdat er gebouwd wordt.
Driesss
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: di 26 feb 2008 06:53
Rijdt met: Merida, aangepast naar wens

Bericht door Driesss »

ThaDoc schreef:Vandaag Groen - Rood -Blauw gereden. Redelijk veel verharde stukken. Off-road is vooral landbouwwegen met veel modder. Een aantal pijlen ontbreken omdat er gebouwd wordt.
Zijt gij toevallig u achterlicht verloren? Heb deze vandaag ook gereden en een achterlicht gevonden..
Gebruikersavatar
ThaDoc
Mountainbiker
Berichten: 767
Lid geworden op: wo 22 sep 2010 21:14
Rijdt met: ne rood/witte
Contacteer:

Bericht door ThaDoc »

Neen en ook niet van mijn maat. Toch bedankt voor de info!
Hopelijk leest de rechtmatige eigenaar dit forum... :-?
stijnmtb
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 01 okt 2008 22:10
Rijdt met: custom granville & cannondale race fiets

Bericht door stijnmtb »

gisteren de groene proberen te rijden maar helemaal verloren gereden door het ontbreken van pijltjes #-o

In het begin ging alles prima, her en der eens een blauwe waar het een groene moest zijn maar niks ergs. Iets verder als het kasteel met de vijver dan geen groene peilen meer gevonden enkel nog de blauwe maar ook die verdwenen al snel.

Zijn dan nog verschillende keren op en af gereden maar ondertussen was de schemer reeds gevallen.

Erg jammer want het was een behoorlijk leuke toch voor beginners. Welliswaar wel nog vrij veel verharde wegen.

Mocht het nu recent geregend hebben zouden er wel vrij veel diepe moddeerkuilen in hebben gezeten.

Denk niet dat we deze nog gaan rijden zonder gps [-X
Valley
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 16 mar 2003 21:50
Rijdt met: Cube agree gtc race, Scott 29 Expert

Bericht door Valley »

Dit zijn de garmin gps gegevens van de grote tour +- 38km
http://connect.garmin.com/activity/131905472
Gebruikersavatar
Rex007
Mountainbiker
Berichten: 142
Lid geworden op: do 10 nov 2011 20:05
Rijdt met: GT ZASKAR RACE, ON ONE SCANDALL 29er

Bericht door Rex007 »

Vandaag met makker de groen-rood-blauwe route gereden en vertrokken vanuit circuit Terlaemen. Pijltjes stonden goed aangegeven en alles goed teruggevonden.
Persoonlijk vond ik dit een mooie route, had ook te maken met het mooie droge weer. Zat een beetje vanalles in Singletracks, brede bospaden, venijnige klimmetjes, veldwegen, en zijn langs de terril om gereden, spijtig dat je er niet op mag, ook het beruchte stuk langs de spoorweg gedaan, nu was het vrij droog en goed om op te rijden maar ik kan me perfect voorstellen in natte omstandigheden dat het daar ploeteren is. Ook het stukje Bmx parcours was er leuk mee in verwerkt. In ieder geval met goed gevoel terug naar huis gereden en zeker nog is voor herhaling vatbaar.
Gebruikersavatar
Bosbeer
Mountainbiker
Berichten: 95
Lid geworden op: di 19 dec 2006 22:04
Rijdt met: Trek 8000 & Specialized Epic

Bericht door Bosbeer »

@Rex007 Volledig akkoord met jou commentaar over dit parcour, het enige

verschil is dat wij gestart zijn aan kasteel Meylandt. :wink:
Plaats reactie