Zo 01/04/2012 Sinaai

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Wacko007
Mountainbiker
Berichten: 801
Lid geworden op: za 06 dec 2003 12:50
Rijdt met: Marin Pine Mountain 2 '16, Klein Attitude '92

Bericht door Wacko007 »

Zooooooo saaaaaaai !!!!!!
Het leukste was nog de bevoorrading :wink:

Enorm veel lange, rechte stukken. Soms zo lang dat ik mezelf in "cruise control" gezet heb en enkele pijltjes gemist heb... De korte tocht was nog menselijk. De lange tocht daarentegen was een extra lus van 20km waar je bijna fietsend in slaap zou vallen.

De streek biedt nochtans het mooiste uit het Waasland. Jammer.


Greetz,

Julien.
Huffy
Mountainbiker
Berichten: 303
Lid geworden op: do 26 jan 2006 15:19
Rijdt met: SCOTT bikes
Contacteer:

Bericht door Huffy »

de 50 km en de 28 km gedaan , verwachte parcours , gewone degelijke bevoorrading , als ik de eerste keer terug in sinaai kwam een wegel te vroeg ingeslaan , die uitkwam op een maisveld een kleine 100m van de kantine , en aan de vele sporen te zien was ik niet de enige , teruggereden en het bordje goed gezet , en zo ook de Jakke kwijtgespeeld met wie ik smorgens in Sombeke was vertrokken
Gebruikersavatar
Herder Alex²
Mountainbiker
Berichten: 952
Lid geworden op: za 02 jun 2007 18:56
Rijdt met: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Bericht door Herder Alex² »

Sommige stukken op de lange afstand waren inderdaad "saai". Nogal wat wegkilometers. Gelukkig stak een grote groep Trotinetten me daar voorbij en ben ik gaan wieltjeszuigen en was ik rap verlost van die lange wegstrook :-D Bedankt Trotinetten!
Maar stel dat het overal modderig lag, dan zouden we de wegkilometers bejubelen :wink:
Soit, laten we eerlijk zijn, er zaten ook mooie stukken in, en zo te zien aan de vele deelnemers wordt deze rit toch door heel veel bikers geapprecieerd.
Het was trouwens een identiek parcours als verleden jaar.
Gebruikersavatar
Blackrider
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 02 nov 2008 22:51
Rijdt met: Merida Matts TFS 500 Magura

Bericht door Blackrider »

Idd niks mis mee met het parcours... liever zo, dan zo'n modderstroken zoals in't begin... ik heb er daar een paar onderuit zien gaan.
Gebruikersavatar
Cokeman
Mountainbiker
Berichten: 339
Lid geworden op: wo 25 jun 2008 10:06
Rijdt met: Giant Terrago 29er 1 GE 2018

Bericht door Cokeman »

Ook deze morgen in Sinaai tochtje afgewerkt. Parcours kon me niet echt bekoren. Het Waasland is de Ardennen niet maar toch. Zoals gewoonlijk was het stukje "Waasmunster" een leuker intermezzo. Modderstroken in het begin van de tocht konden misschien vermeden worden? Goede bevoorrading. Allé, we hebben toch weer wat (snelle) km's in de benen.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Bericht door TaurineR »

Heb ook de 50km gedaan en het 2e stuk bevatte veel te veel asfalt.
De bepijling was wel in orde.
Heb de eerste keer de bevoorrading klakkeloos voorbijgereden.
Daarna op de 28km heb ik ze toch gevonden..
SequelDave
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 25 mar 2012 12:44
Rijdt met: Giant XtC-0 (2012)

Bericht door SequelDave »

De dikke 50km gedaan. Ben nog maar net terug begonnen met mtb'en dus dit was een goed opwarmertje voor het serieuze werk. Overal was het poederdroog waardoor dit een vlamparcours was. Wel raar dat er in het begin zoveel modder was. Hoe is dat dan tijdens een regenseizoen?
Bévooraarding was niks speciaals. Wat koeken, bananen en water. In het begin zeer goede bepijling, op het einde waren de pijltjes bijna op waardoor je moest opletten om er geen te missen. Al met al goed meegenomen voor de kilometers. Zwaar is hij zeker niet. Maar dat komt ook door het weer (super droog)

Mijn tocht: http://j.mp/HcKF2E
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Bericht door Dickie »

Ook gestart met de gedachte om het fietske deze keer niet te hoeven wassen.
Dat was buiten dat grachtpaadje en de ondergelopen veldweg in het begin gerekend :lol: .
En idd vrij veel asfalt, voor dit parcours is een mtb eigenlijk overkill.
't Was 'gas planché' over de ganse tt en de ravi kwam goed gelegen om de hartslag terug naar wat gematigdere niveaus te doen zakken.

Enkele klassiekers liet men links liggen, bvb de Liniewegel, enkele lusjes door de Waasmunsterse bossen, de wat technischere passage aan de brug over de E17,...er zijn er zo nog wel een paar.

Onderweg dan wat aan bike-seeing gedaan, zo o.a. een mooie Van Nicholas met Rohloff gespot. De nieuwe naven lijken toch stiller te zijn geworden dan deze die ik enkele jaren geleden eens mocht testen.

Nog een nababbel op de aprés, het zaaltje liep trouwens goed vol.
Benieuwd of de opkomst op de volgende editie even groot gaat zijn...
Soit, toch weer kunnen genieten van deze sportieve zondagochtend.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Sorry voor de gasten van Sombeke, had niet meer gekeken na mijn post...

Ik treed de anderen bij gewoon ritje op cruise controle rijden, km's malen. Het enige waarvoor ik kwam was het stukje Waasmunster en de voorspelling dat de mooie stukken Daknam erbijzaten (maar blijkbaar misverstand want ik had het op andere stukken). 80 km bij op de teller en op tijd thuis voor rvv te zien, doel bereikt.
Maar als ik eerlijk ben, is er veel meer te doen om vanuit Sinaai een leuke rit te voorzien in dezelfde gemeenten die nu zijn aangedaan
Gebruikersavatar
moorfretter
Mountainbiker
Berichten: 176
Lid geworden op: do 23 aug 2007 19:11
Rijdt met: Trek top fuel 8 / mudbike: Minerva

Bericht door moorfretter »

Heb genoten van het ritje gisteren.
Normaal gezien laat ik in deze periode Sinaai links liggen wegens meestal te drassige veldwegels, maar met de droogte van de laatste weken toch aangezet van thuis uit naar Sinaai om daar de vlot bollende 50 af te werken.

Het parcours kan zeker en vast technischer, maar ik vond deze tocht ook niet slecht. Idd wel wat asfalt verbindingen en veel brede grindwegen.

Als je bedenkt dat vorige week Belsele en binnen 2 weken Waasmunster op de kalender staat. Vond ik de keuze van deze wegen niet slecht, anders zit men steeds in dezelfde Waasmunsterse technische vijver te vissen :wink:

Als ik bijkomend ook iedere donderdag met een meute Blaan Tippers door de Waasmunsterse bossen moet hossen, kan ik dus wel wat afwisseling gebruiken :-D
Persoonlijke mening natuurlijk!

Dus bedankt Snoa van de leuke voormiddag!
Plaats reactie