Nozisch nieuw dichtingsmiddel !!!

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
need for speed
Mountainbiker
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 06 feb 2011 15:18
Rijdt met: open 0-10

Bericht door need for speed »

Pie Mel schreef:Ik heb ze allemaal gehad (Joe's Super Sealant, Joe's Elite Racer Sealant, NoTubes, FRM, Eclipse, NoZisch, Schwalbe, CaffeLatex, etc), NoZisch is en blijft het beste product in de handel verkrijgbaar, en werd bevestigd in de O2 Bikers van december / januari 2012.

Ik zie geen enkele reden om over te stappen op Joe's NoFlats :wink:
maar is wel smerig goedje als ge uwe band wilt veranderen
plakken doet da wel heel goed
Pie Mel
Mountainbiker
Berichten: 103
Lid geworden op: do 06 okt 2005 23:46
Rijdt met: Ne snelle

Bericht door Pie Mel »

Belangrijkste is dat het optimaal werkt - bij het wisselen van banden stop ik de band na demontage meteen in een emmer water zodat de overtollige sealant er gewoon afspoelt. Nadien veeg ik de band droog en laat ik hem een nachtje hangen. Dag erna gaat de band er makkelijk weer op, kan je dan zelfs met je wit hemd en linnen broek monteren :-D
de_ik
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: do 29 okt 2009 21:00
Rijdt met: Sunn Cosmos

Bericht door de_ik »

Ik heb de volgende banden tubeless gelegd: continental mountainking supersonic en Schwalbe Rocket Ron.
Beide zonder problemen dicht gekregen!
Byorka
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: za 25 dec 2004 11:34

Bericht door Byorka »

Ik heb pas mijn Xking er eens afgehaald. Er zat maar liefst 70 gram Nozisch aan de binnenzijnde tegen de band aangedroogd.
Over gewichtsbesparing gesproken. :roll:
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Bericht door madskatingcow »

Gewoon uitrollen : is wat werk, maar je band is nadien weer even licht als anders :-D

70g : dan heb je toch verschillende keren bijgevuld, dat is niet het residu wat overblijft van 100ml vloeistof.

En euh, belangrijkste vraag : heb je lek gereden?
Byorka
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: za 25 dec 2004 11:34

Bericht door Byorka »

madskatingcow schreef:Gewoon uitrollen : is wat werk, maar je band is nadien weer even licht als anders :-D

70g : dan heb je toch verschillende keren bijgevuld, dat is niet het residu wat overblijft van 100ml vloeistof.

En euh, belangrijkste vraag : heb je lek gereden?
Inderdaad verschillende keren bijgevuld. Lek gereden?
Nou nee, dat ook weer niet. Gewoon last van een zwetende X-king. De wangen blijven niet luchtdicht wanneer het spul opgedroogd is. De band blijft daardoor maar een aantal weken op spanning en wanneer het éénmaal op is loopt hij in 3 kilometer helemaal af.

Het verhaal van ontvetten e.d. is me ruimschoots bekend maar uit deze band verdampt gewoon een heleboel latex
Gebruikersavatar
Winno
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: wo 30 okt 2002 00:19
Rijdt met: Nicolai Saturn 11 / Geometron G13 /

Bericht door Winno »

Byorka schreef:
madskatingcow schreef:Gewoon uitrollen : is wat werk, maar je band is nadien weer even licht als anders :-D

70g : dan heb je toch verschillende keren bijgevuld, dat is niet het residu wat overblijft van 100ml vloeistof.

En euh, belangrijkste vraag : heb je lek gereden?
Inderdaad verschillende keren bijgevuld. Lek gereden?
Nou nee, dat ook weer niet. Gewoon last van een zwetende X-king. De wangen blijven niet luchtdicht wanneer het spul opgedroogd is. De band blijft daardoor maar een aantal weken op spanning en wanneer het éénmaal op is loopt hij in 3 kilometer helemaal af.

Het verhaal van ontvetten e.d. is me ruimschoots bekend maar uit deze band verdampt gewoon een heleboel latex
Nou heb zelf meer dan een jaar met de X-King (Racesport) rondgereden en geen enkel probleem mee gehad. Nooit lek !!! Waar het mij tenslotte allemaal om te doen is. In het begin had ik ook het probleem van het zweten maar ze dan langs beide zijden lang laten liggen zodat de Nozisch zijn werk kon doen en van dan af nooit geen zweten meer gehad. Van residu dat blijft kleven kan ik ook niet over klagen. Enkele vellen ja maar bij mij was dit zeker geen 70gr. Band bleef ook altijd op druk. Toen ik ze eraf haalde was het wel serieus sleuren om ze van de hiel te krijgen. De Nozisch had zijn werk goed gedaan en serieus afgedicht. Kortom voor mij goed spul! :wink:
Roeki
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: di 04 jan 2005 22:32
Rijdt met: nen harde, ne zachte en ne racer

Bericht door Roeki »

Gisteren ook nozisch aangeschaft, ga er dit seizoen eens mee rijden. Na jaren no tubes en eclipse. Banden gemonteerd (x-king protection) een 70tal ml ingekapt, en nu 24u later nog steeds mooi op druk =D> . Mooi begin, spijtig dat er maar 1 fleske niet meer was, anders had ik mijn 2de set wielen ook kunnen doen.
Gebruikersavatar
viperke
Mountainbiker
Berichten: 1212
Lid geworden op: ma 07 apr 2003 22:08
Rijdt met: Merida flx 5000
Contacteer:

Bericht door viperke »

Ik heb vorige week eens getest of een snede van 1,5cm in een wegtube ook wordt gedicht, en jawel.. Zelfs bij een druk van 7bar bleef de tube dagen op druk !!! =D>
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Bericht door madskatingcow »

Weekje Riva del Garda achter de rug : Racing Ralph's 29x2.25 2012, lichtste versie met NoZisch. Geen enkele keer lek !

In onze groep was er één rijder die lek stond, met... NoTubes. Klein sneetje, nochtans niet door en door de band : aan de binnenzijde was niks te zien. Mogelijk enkel de nylondraden die wat bloot kwamen te liggen. Aanvankelijk lek gedicht, band bleef op druk, maar 300m verder alweer plat. Dan maar binnenband gemonteerd.
Plaats reactie