Brake force one

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
K2-er
Test team
Berichten: 3630
Lid geworden op: vr 04 jul 2003 11:35
Rijdt met: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Contacteer:

Bericht door K2-er »

saiko schreef:die mannen hebben schone foto's gebruikt in hunne post. :wink:
Wel een bronvermelding tenminste 8)
ianaprilia
Mountainbiker
Berichten: 402
Lid geworden op: do 04 aug 2005 15:33
Rijdt met: Cannondale Scalpel Team replica

Bericht door ianaprilia »

K vind vooral de posts onderaan interessant om lezen, staan er een paar bij van BFO gebruikers...
ianaprilia
Mountainbiker
Berichten: 402
Lid geworden op: do 04 aug 2005 15:33
Rijdt met: Cannondale Scalpel Team replica

Bericht door ianaprilia »

effe de link naar t verslagje van de duurtest uitgevoerd door de mountainbike.be jongens hier vermelden...

http://www.mountainbike.be/algemeen/act ... =&ucat=13&
Gebruikersavatar
viperke
Mountainbiker
Berichten: 1212
Lid geworden op: ma 07 apr 2003 22:08
Rijdt met: Merida flx 5000
Contacteer:

Bericht door viperke »

Algeheel heel positieve indruk blijkbaar. Een bijkomend voordeel dat ze niet melden in de test is dat de remleidingen heel vlot in te korten zijn, geen gedoe meer met ontluchten of speciale gereedschappen.
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Bericht door saiko »

Wij hebben de remmen ook nog niet ingekort omdat het test model op verschillende fietsen moest getest worden.

Verder is het makkelijk inkorten mooi meegenomen, maar dit is iets wat slechts eenmalig moet gebeuren. Dus zoiets weegt in het algemeen al minder door als bijvoorbeeld de prestaties van de rem.

Met de originele remblokken waren we niet direct dol enthousiast, de remmen voelde anders aan als in Duitsland tijdens de testdag.
De remblokken bleken heel snel te verglazen.

Brake Force One heeft echter een 2de versie uit gebracht en de remkracht met deze blokken is terug zoals we die in Duitsland hadden ervaren.
Gebruikersavatar
Chimaera
Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 19 jul 2005 11:10
Rijdt met: Flash Carbon 3 29er, Cannondale Supersix 105

Bericht door Chimaera »

Robert Jungel (R2-bike) Heeft minder goede ervaringen met de BFO's

Afbeelding

Afbeelding

bron: Robert Jungel via Facebook

Robert Jüngel
heute bei MINIMALER krafteinwirkung einfach abgerissen - so etwas habe ich wirklich noch NIE erlebt!!! zuma ich meine bremse immer nur handfest am lenker montiere so dass sie sich im fall der fälle noch wegdrehen kann.

danach langsam heimgerollt... in einer leichten abfahrt hat dann leider auch noch die vorderbremse ihren dienst komplett versagt, so dass ich nur durch die fahrt in einen graben mein bike stoppen konnte

stoppt endlich den verkauf dieser bremse!!! sie ist eine gefahr für leib und leben

Iemand die duits kan kan dit mss vertalen (google translate was ....)
Gebruikersavatar
pzo
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: di 31 jan 2012 18:13
Rijdt met: Cannondale F400
Contacteer:

Bericht door pzo »

Chimaera schreef:Robert Jungel (R2-bike) Heeft minder goede ervaringen met de BFO's

bron: Robert Jungel via Facebook

Robert Jüngel
heute bei MINIMALER krafteinwirkung einfach abgerissen - so etwas habe ich wirklich noch NIE erlebt!!! zuma ich meine bremse immer nur handfest am lenker montiere so dass sie sich im fall der fälle noch wegdrehen kann.

danach langsam heimgerollt... in einer leichten abfahrt hat dann leider auch noch die vorderbremse ihren dienst komplett versagt, so dass ich nur durch die fahrt in einen graben mein bike stoppen konnte

stoppt endlich den verkauf dieser bremse!!! sie ist eine gefahr für leib und leben

Iemand die duits kan kan dit mss vertalen (google translate was ....)
Vandaag bij minimale bekrachtiging gewoon afgescheurd - zo iets heb ik werkelijk nog nooit mee gemaakt!!! Zeker aangezien ik mijn remmen altijd maar vingervast aan het stuur monteer zodat hij in het geval van nood nog wegdraaien kan.

Daarna rustig naar huis gerold... in een lichte afdaling heeft dan helaas mijn voorrem ook nog compleet de geest gegeven, zo kon ik enkel nog in de gracht mijn fiets afremmen.

Stop eindelijk met de verkoop van deze rem!!! ze is een gevaar voor je leven
Laatst gewijzigd door pzo op ma 05 mar 2012 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Bericht door saiko »

wow, dat heb ik gelukkig niet aan de hand gehad.
Stel me wel vragen erbij of hij niet gevallen is daarmee, of mogelijke een productie fout.
Die hendel is van gespoten carbon en dus niet zomaar te breken. Toch zeker niet bij de krachten die je erop kan zetten met 1 vinger.


edit:
dit staat in zijn comments:

Robert Jüngel: touched a little tree

... zegt voldoende denk ik.
ianaprilia
Mountainbiker
Berichten: 402
Lid geworden op: do 04 aug 2005 15:33
Rijdt met: Cannondale Scalpel Team replica

Bericht door ianaprilia »

hmmm, lijkt me ook sterk dat je die hendel zomaar kan overtrekken, heb er al serieus aan zitten leuren, valt me wel op dat hij ondertussen de BFO remmen niet meer te koop zet op zijn site, maar wel de duurdere Kill Hill's gaat aanbieden, die gebruiken nogthans identiek dezelfde remhendels...
Oorspronkelijk wou R2-bike ook BFO verdeler worden in Duitsland, maar dat is een andere firma geworden, volgens mij spelen er hier zeker ook andere belangen mee...
Gebruikersavatar
pzo
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: di 31 jan 2012 18:13
Rijdt met: Cannondale F400
Contacteer:

Bericht door pzo »

mijn vertaling is misschien dubbelzinnig. Hij zegt dat er minimale krachten op de hendel hebben ingewerkt, hij zei niet welke krachten. Achteraf heeft hij gezegd dat hij een boompje geraakt heeft, maar het vooral erg vindt dat zijn voorrem niet meer werkte en hij blijkbaar na 500km die remmen nog niet deftig ingereden had.
Plaats reactie