Bandenkeuze city mountainbike challenge

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
peebee
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 01 aug 2009 21:46
Rijdt met: momenteel nog geen

Bandenkeuze city mountainbike challenge

Bericht door peebee »

Hey bikers,

Ik ben van plan om dit jaar deel te nemen aan de city mountainbike challenge. Heb al vanalles gehoord omtrent bandenkeuze. De een zegt dat je toch wel wat profiel nodig hebt, de ander dat je het met bitter weinig moet redden... Nu voor ik afzak naar de eerste in Antwerpen had ik graag goed voorbereid vertrokken.
Momenteel rijd ik met Geax saguaro. 2.2

Bij deze met welke banden ga ik knallen op de CMC's?

Greetz
Peebee
Rolla
Mountainbiker
Berichten: 555
Lid geworden op: di 27 apr 2004 19:54
Rijdt met: 2019 Merida Big Nine 700
Contacteer:

Bericht door Rolla »

Ik ben vorig jaar in Antwerpen een kijkje gaan nemen.
Voor zover ik me goed herinner toch veel Furious Fredjes, Geax Mezcal's, Conti Rackings... e.d. tegen gekomen.

Persoonlijk zou ik een minimum aan profiel kiezen, zeker om nog enigszins wat grip te hebben na de passage door de waterbak.

Enkele sfeerbeelden van vorig jaar: http://rolla-ltd2.pinkbike.com/album/An ... Challenge/

Can't wait for the summertime... :bounce: 8)
Gebruikersavatar
KUBA
Mountainbiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:42
Rijdt met: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Bericht door KUBA »

vredestein spotted cat , het beste van beide werelden :wink:

succes!
peebee
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 01 aug 2009 21:46
Rijdt met: momenteel nog geen

Bericht door peebee »

Bedankt mannen, ik was al wat in die richting aant kijken. Spreekt eigenlijk een beetje voor zich, maar zekerheid voor alles hé. Voor mij is dit topic dan ook afgehandelt, tenzij iemand nog met een fenomenaal idee komt :-)
Gebruikersavatar
zefii
Mountainbiker
Berichten: 1964
Lid geworden op: di 09 okt 2007 21:11
Contacteer:

Bericht door zefii »

ik reed hier met racing ralph, ging goed, maar achter de waterbak(op het meestal kassei parcours) ferm glad...
peebee
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 01 aug 2009 21:46
Rijdt met: momenteel nog geen

Bericht door peebee »

Heeft de racing ralph niet teveel profiel? Ik zou juist denken, hoe minder noppen, hoe groter het contactoppervlak, op asfalt althans. :-?
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

ne super moto mss?
Niels DB
Mountainbiker
Berichten: 146
Lid geworden op: di 17 jan 2012 21:38
Rijdt met: Ozonys Curve V5

Bericht door Niels DB »

geax streetrunner!
Gebruikersavatar
Foxy
Mountainbiker
Berichten: 2490
Lid geworden op: wo 23 sep 2009 11:39
Rijdt met: Een voor op 't strand en een voor op de weg.

Bericht door Foxy »

Ik heb er zo eens eentje gereden met m'n strandfiets omdat ik dacht "toch steeds verhard", maar zoals eerder vermeld heb ik het me wel beklaagd toen ik vanuit de waterbak de bochtjes op de gladde kasseien moest nemen.
Ik zou voor iets gaan tussenin: geax saguaro, conti raceking, schwalbe racing ralph... iets in die aard...
Bandenkeuze is vooral iets persoonlijks.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

Foxy schreef:Ik heb er zo eens eentje gereden met m'n strandfiets omdat ik dacht "toch steeds verhard", maar zoals eerder vermeld heb ik het me wel beklaagd toen ik vanuit de waterbak de bochtjes op de gladde kasseien moest nemen.
Ik zou voor iets gaan tussenin: geax saguaro, conti raceking, schwalbe racing ralph... iets in die aard...
Bandenkeuze is vooral iets persoonlijks.
denk niet dat nopkes veel meerwaarde hebben op natte asfalt
Plaats reactie