Nozisch nieuw dichtingsmiddel !!!

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
mtbgast
Mountainbiker
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 28 aug 2005 16:37

Bericht door mtbgast »

Hans wynants schreef:
Bulkie schreef:
Aardbei schreef:Zei de vertegeenwoordiger van Sabma - NoTubes :wink:

Ieder spreekt voor zijn winkel zullen we maar zeggen :P

In het verleden vaak genoeg lek gestaan met NoTubes en te voet naar de wagen gemoeten. Sinds ik met NoZisch rijd geen enkele keer. Verder al meer dan één keer de band van de velg gehad met NoTubes, omdat de afdichting tussen band en velg erbarmelijk is. NoZisch zorgt tenminste voor een degelijke verlijming (wat jij ook vermeld), wat het risico op het aflopen van de band ten gevolge van burping aanzienlijk verkleint. Ok, het kan wat werk zijn bij het wisselen van banden, maar dat neem ik er graag bij.

Voor mij geen twijfel : NoZisch !
Hallo Aardbei,

Ieder zijn keuze, idd. Ik vind een forum ook niet geschikt voor reclame te maken als "professional", maar ik ben dan ook niet de enige "professional" die hier een merk verdedigt of vertegenwoordigt. Dan mag ik toch ook antwoorden, 't is tenslotte een forum, niet?

Ik vind alleen dat er correctie informatie moet gegeven worden. Als je met een superlicht bandje in de Ardennen tussen de stenen gaat rijden, dan scheurt vroeg of laat die flank kapot, en dan heeft NIETS te maken met het feit of je vloeitsof A of B of C gebruikt.

Ik heb ook al lek gereden met NoTubes, maar 't is wel de vloeistof die het langst vloeibaar blijft (en 't langst werkzaam). Daarom rij ik er al al mee sinds 2004. Op geen enkel moment dat ik lek gereden heb, zou een andere vloeistof me geholpen hebben: als er een scheur in de band zit, heb je nu eenaal gewoon dikke pech, of heb je met te lage druk gereden/ tegen een scherpe steen gereden (flank)... Da's mijn ervaring...

Dat je de laatste tijd nog niet lek gereden hebt is positief; het ene jaar rij je zonder problemen, het ander moment rij je een paar maal lek op een maand. Lek rijden gaat vaak gepaard met de keuze van een fout type buitenband (vaak te licht).

Pas wel op, als de band van de velg loopt, dan zit je met een tolerantieprobleem, niet met een foute vloeistof (of lijm): als de velg te klein is tov de band, dan kan de band er idd aflopen. Indien je dit hebt, moet je een rimstrip monteren of Tubeless band, dan blijft de band wel mooi zitten, zelfs zonder vloeistof.

Groetjes,

Ken
+1
+2
-JP-
Mountainbiker
Berichten: 450
Lid geworden op: vr 19 dec 2008 17:54
Rijdt met: Radon Black Sin 2015/Moozes Boreas 2011

Bericht door -JP- »

Dit wordt mijn eerste tubeless winter. Heeft er iemand ervaring met NoZisch en vriestemperaturen? In mijn garage vriest het ook als het buiten -10 is. De fiets staat alleen binnen na het poetsen om te drogen.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Bericht door madskatingcow »

Vorige winter perfect doorgekomen, verscheiden ritten bij vriestemperaturen. No problem !
pwi60
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 15 sep 2004 15:31
Rijdt met: Cube Reaction Race 2012

Bericht door pwi60 »

Kan je de banden ontvetten door te reinigen met een hogedrukreiniger met heet water? Of is dit af te raden.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Bericht door madskatingcow »

Je moet echt een ontvetter gebruiken - eventueel Dreft wil ook wel helpen, maar zal niet hetzelfde resultaat hebben dan Isopropyl alcohol (vind je bij de apotheker)
need for speed
Mountainbiker
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 06 feb 2011 15:18
Rijdt met: open 0-10

hy

Bericht door need for speed »

lek rijden kan altijd
maar meestal in een afdaling is het gewoon van slecht sturen
een dan helpt er niks
Gebruikersavatar
RVH
Mountainbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: wo 23 nov 2011 18:10
Rijdt met: Merckx / Cube Elite 29 Super HPC 2012

Bericht door RVH »

madskatingcow schreef:Je moet echt een ontvetter gebruiken - eventueel Dreft wil ook wel helpen, maar zal niet hetzelfde resultaat hebben dan Isopropyl alcohol (vind je bij de apotheker)

Als je dan na het reinigen met de auto vertrekt blaas je dan positief bij alcoholcontrole ? Kost na nieuwjaar wel 150 euro ..... LOL #-o

Mijn eerste setje ligt alvast klaar, nu men bike nog :-D

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dacuba
Mountainbiker
Berichten: 2504
Lid geworden op: wo 03 mar 2010 20:25
Rijdt met: Trek ProCaliber 9.7 2017, Trek Emonda ALR5 2018

Bericht door Dacuba »

Amai ineens genoeg :-D
Yalta-cruiser
Mountainbiker
Berichten: 645
Lid geworden op: wo 18 mar 2009 16:09
Rijdt met: Isaac Impact

Bericht door Yalta-cruiser »

We spreken hier een jaar over NoZish (goed product) maar is NoTubes dan van formule verandert??
Ik ondervind bij NoTubes dezelfde eigenschappen... ook elastische film tussen de banden, ook dichten van gaatjes...

1 vraag echter...
Krijg je met NoZish een Schwalbe evo band (die lichte) 100% dicht (en dan bedoel ik geen kleine luchtverliezen langs de draad op de flanken)?
Die banden zijn echt zo fijn geweven dat het lijkt of ze
a. latex absorberen als een spons
b. over de hele flank gewoon lucht "zweten"..
Gebruikersavatar
viperke
Mountainbiker
Berichten: 1212
Lid geworden op: ma 07 apr 2003 22:08
Rijdt met: Merida flx 5000
Contacteer:

Bericht door viperke »

Lukt perfect, ik heb zelfs al sneden van 2cm lengte dichtgekregen met NoZisch, terwijl ik al Notubes en Eclipse uit m'n double protection banden zag komen door gaatjes die ik met het oog amper kon waarnemen. :bounce:
Plaats reactie