Cannondale verlichten....
Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Cannondale verlichten....
hy ik heb een goede oude Cannondale Rush binnengehaald voor een mooie prijs.
Maar hij staat nog volledig origineel en zo weegt hij een 13,7kg
Het verschil met mijn andere mtb is wel fel te merken.
Wat zou ik best veranderen om hem wat lichter te zetten?
en het ook een beetje betaalbaar te houden...
onderdelenlijstje en fotoke:
- voorderrie : SLX
- achterderrie : Sram X7
- crank : FSA alpha
- shifters : Sram X7
- remmen : Juicy Five
- banden : IRC seriacxc
- stuur : FSA CarbonPro
- zadelpen : FSA alloy fr270
- wielen :
stuur is inmiddels veranderd in een carbon FSA stuurtje.
Maar hij staat nog volledig origineel en zo weegt hij een 13,7kg
Het verschil met mijn andere mtb is wel fel te merken.
Wat zou ik best veranderen om hem wat lichter te zetten?
en het ook een beetje betaalbaar te houden...
onderdelenlijstje en fotoke:
- voorderrie : SLX
- achterderrie : Sram X7
- crank : FSA alpha
- shifters : Sram X7
- remmen : Juicy Five
- banden : IRC seriacxc
- stuur : FSA CarbonPro
- zadelpen : FSA alloy fr270
- wielen :
stuur is inmiddels veranderd in een carbon FSA stuurtje.
Laatst gewijzigd door Amokachi op za 17 dec 2011 19:13, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 27
- Lid geworden op: wo 21 sep 2011 08:52
- Rijdt met: Cannondale Flash Hi-mod 1
Als eerst zou ik inderdaad de wielen vervangen, deze beestjes zijn erg zwaar en dat voel je als eerst.
Om het betaalbaar te houden zou ik daarna het stuur, het zadel, de zadelpen en de crank veranderen, deze zijn erg zwaar, oh en als het kan verander dan ook de cassette voor een XT of SLX, scheelt een hoop. Een andere upgrade zou een Si Stem/steerer zijn maar dit scheelt niet heel veel.
Een duurdere maar zeker voelbare upgrade is de vork vervangen voor een carbon SL exemplaar, dit scheelt je direct zo'n 400 gram.
Om het betaalbaar te houden zou ik daarna het stuur, het zadel, de zadelpen en de crank veranderen, deze zijn erg zwaar, oh en als het kan verander dan ook de cassette voor een XT of SLX, scheelt een hoop. Een andere upgrade zou een Si Stem/steerer zijn maar dit scheelt niet heel veel.
Een duurdere maar zeker voelbare upgrade is de vork vervangen voor een carbon SL exemplaar, dit scheelt je direct zo'n 400 gram.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 545
- Lid geworden op: do 07 jun 2007 20:06
Bericht door fillebiker »
probeer hier op het forum eens wat 2e hands spullen op de kop te tikken.
zo staan er voor 500eur mavic slr wielen voor lefty en daar liggen nobynicks op. scheelt als snel een kilo aan roterend gewicht denk ik.
Verder zijn er 2ehands zeer veel cranks, sturen zadels en zadelpennen te vinden!
zo staan er voor 500eur mavic slr wielen voor lefty en daar liggen nobynicks op. scheelt als snel een kilo aan roterend gewicht denk ik.
Verder zijn er 2ehands zeer veel cranks, sturen zadels en zadelpennen te vinden!