Oud-Heverlee - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2052
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Bericht door LuckyIron »

Jef Dries schreef:
bepijling Overijse vond ik ietsje minder dan die van Heverlee.
ik heb inderdaad gezien dat er op de bloso in Overijse weer enkele paaltjes zijn uitgereden...ik ga binnenkort nog is controle doen.

Als je ongeveer weet waar er "grote" problemen waren, mag je dit altijd laten weten.
Gebruikersavatar
Jef Dries
Mountainbiker
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 12 mar 2007 22:57
Rijdt met: Merida

Bericht door Jef Dries »

Misschien ni owv werken maar positie waar pijl hing het probleem? Of ik heb zelf ni goe genoeg opgelet kan ook natuurlijk :-)

handig zou zijn wa gele pijlen op de verbinding met Heverlee (in beide richtingen)
In Overijse, beetje voorbij da voetbalplein moet ge ergens een grote baan oversteken. Ik ben eerst te ver rechts de grote baan op gereden. Weet ni of er aan rechtse kant vd baan een pijltje hangt dat aangeeft dat je moet oversteken?
Gebruikersavatar
Bully30
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 18 sep 2009 14:33
Rijdt met: Bulls

Bericht door Bully30 »

Ik ben hem verleden donderdag gaan rijden (3 lussen).
Alles lag er goed bij, de pijlen waren soms wat verstopt achter de struiken, maar alles was nog doenbaar.
Cherieke
Mountainbiker
Berichten: 56
Lid geworden op: di 23 jun 2009 08:46
Rijdt met: CUBE Reaction PRO 2012

rode route

Bericht door Cherieke »

vandaag rode route gereden.

Op een stuk waren ze aan het werken (kasseien leggen in het bos :-? )

Voor de rest goed bereidbaar!
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Bericht door De Wreter »

Vandaag daar nog 'ns gaan rijden na de regenbuien van de laatste tijd. Allé, in Meerdaalbos en het Heverleebos (aan de vijvers).

Meerdaalbos : slijk, glad, veelal moeten inhouden op de afdalingen. En er blijft maar bos gekapt worden. Met als gevolg EROSIE, te merken op elke klim voor de boskap (of de afdaling na de boskap). Schandalig !

Heverleebos is goed te doen.

Wat me met dit weer vooral opviel : Veel bandensporen gezien op single-tracks die enkel ik dacht te kennen.

Maar 'k heb er nog een maagdelijke gevonden 8) :-D
Yannick303
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 05 okt 2011 14:29
Rijdt met: Xtrail save 5.0 2011

pijltjes

Bericht door Yannick303 »

Vorige week hebben we de groene route gedaan.
Gemerkt dat er wel heel wat pijlen ontbreken.

De eerste kilometers waren wel goed aangeduid. Vanaf het gedeelte dat je een autosnelwegbrug onderdoor moet, om dan even direct links omhoog te gaan om naast de snelweg tussen de bomen te fietsen, ging het mis. Hier zijn we een aantal keer moeten terug keren.
geluk dat we de streek een beetje kennen.

Het laatste gedeelte (in het bos van Heverlee) was dan wel terug goed aangeduid.

Wel een toffe route!
darrigade
Mountainbiker
Berichten: 354
Lid geworden op: do 20 jan 2005 22:21
Rijdt met: Gary Fisher

Re: pijltjes

Bericht door darrigade »

Vandaag ook nog eens de grote toer gereden. Alles lang er super bij; met het zonnetje erbij kon je niet beter wensen.
Blijkbaar is ondertussen ook de spoorwegovergang in Oud-Heverlee verdwenenen met je even omrijden langs een brug. Het was alweer een tijdje geleden dat ik deze had gereden.
JoskeCroske
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 10:30
Rijdt met: Cube Ltd

Bericht door JoskeCroske »

Zondag deze toer nog eens willen rijden....het stuk voorbij de Waversebaan langs de autostrade is een zwembad. De tunnel om aan andere kant van bos te geraken staat "lichtjes" onderwater...

Hoe het parcour er verder bijligt niet kunnen zien, want ketting brak en twas gedaan met fietsen :( Ik zou alleszins de eerste tunnel die je tegenkomt nemen om aan andere kant van autostrade te geraken.
wvh
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 29 dec 2010 12:28
Rijdt met: Geen!

Bericht door wvh »

Iemand recent nog op deze routes geweest? Modder troef of te doen?
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Bericht door jaro »

Vandaag ziet de blauwe aan de zoete waters voorbij het spaansdak en met dank aan de tuinmannen van bosbeheer er zo uit ;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie