.......

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Gebruikersavatar
cavani
Mountainbiker
Berichten: 1275
Lid geworden op: vr 04 nov 2005 15:57

Bericht door cavani »

Een beetje,maar buiten mijn kinderen werd er toch niet meer op gereden.Dit en de juiste prijs :lol: ,hebben mij toch kunnen verleiden.Bijna 20 jaar na aankoop heeft hij een goede thuis gevonden (klasgenoot van jongste zoon is er zéér tevreden mee,en rijdt er elke dag mee naar school).
Heb enkele jaren geleden naar een S-Bike fully gezocht,maar de prijzen waren me te hoog (en enkel kleine maten) (retrobike)
mountain-biker
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: do 08 nov 2007 20:47
Contacteer:

Bericht door mountain-biker »

Nice =D>

Waar is den tijd zeg , lang zoiets niet meer gezien .
Keep up the good work 8)

Grtz ,mountain-biker .
wemsey
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 16 sep 2007 15:06
Rijdt met: specialized

Bericht door wemsey »

Zeer mooi ! eindelijk nog Belgische liefhebbers van deze fiets. Ik heb vorig jaar ook een blauwe sbike 503 volledig gerestaureerd. Ik heb er jaren naar zitten zoeken en uiteidenlijk een gevonden die nog bijna volledig origineel was. Bovendien was hij ook nog aan een eerlijke lage prijs te koop. Ik kan er iets van krijgen dat mensen plots belachelijke bedragen beginnen vragen voor oude fietsen omdat ze toevallig op dit soort forums lezen dat er verzamelaars zijn. Het is en blijft een oude fiets voor de liefhebber maar dat wil niet zeggen dat die liefhebber daar een belachelijke prijs voor wil gaan neertellen. Ik ben blij dat er liefhebbers zijn die deze fietsen voor eerlijke bedragen kunnen kopen en mooi restaureren om te bewaren ipv te verkopen met winst.
Ik heb door de jaren ook wat info verzameld van sbike.
De sbike 503 was standaard blauw maar werd ook gemaakt in deze rode kleur en in zwart/geel (zo stond een tijdje geleden nog een op internet te koop). De Stalen frames zijn enkel het eerste jaar van het bestaan van sbike overwegend verkocht. Het eerste jaar maakten ze +/- 10000 stalen frames en 5000 alu frames (alu frames werden in Italie gemaakt!). Vanaf het 2e jaar was dit al omgekeerd. later werden de stalen frames bij Tange in Taiwan gemaakt. In de 2de cataloog die sbike uitgaf staan een 15-tal modellen waarvan slechts enkele de gekende kruiskader hebben. De andere modellen waren 'traditionele' frames zoals de andere merken. Deze zijn nog veel zeldzamer. Ik heb er zelf nog nooit een in het echt gezien. De alu sbikes zijn wellicht nog het meest verkocht geweest maar die waren ook het meest delicaat qua scheuren en vandaar zijn er wellicht al veel die niet meer bestaan. Sbike wilde vanaf 1993 ook de assemblage gaan decentraliseren. In elk europees land zouden importeurs vanaf dan zelf hun sbikes gaan assembleren na een doorgedreven opleiding in Lugano waar de fabriek lag. België heeft in die tijd de primeur gehad. Het was een fietsenhandel ergens in Wallonië die als eerste sbikes begon te assembleren buiten zwitserland. Ik heb nog nergens kunnen vinden of de plaats van assemblage uit het serienr te halen valt. Ik vermoed eigenlijk met alle info die ik heb dat de stalen 503's en 506-en van 1993 die hier te vinden zijn volledig in Belgie geassembleerd zijn.
Op internet wordt er dikwijls vermeld dat sbike een dochteronderneming was van swatch maar is dat wel zo? In de oude artikels die ik heb gelezen over sbike, Fabio cavalli en francesco quinn (oprichters sbike) wordt daar nooit iets over gezegd. Het blijft een mysterie en er is zeer weinig info te vinden van dit merk. Maar dat maakt deze fietsen juist zo speciaal, welk type of kleur het ook mag zijn.
Laatst gewijzigd door wemsey op zo 18 dec 2011 22:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Cubekee
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: wo 14 dec 2011 22:29
Rijdt met: Cannondale Scalpel SI carbon 3 2017, Custom F-SI 2016, Cinelli zydeco custom,Cube Elite hpc pro 2012

Bericht door Cubekee »

ene van m'n geboortejaar nice bike egt waar :-D
Plaats reactie