Nieuw wielsetje...

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Gebruikersavatar
zefii
Mountainbiker
Berichten: 1964
Lid geworden op: di 09 okt 2007 21:11
Contacteer:

Bericht door zefii »

Robin21 schreef:Zouden deze, met Alpine velgen, dan beter zijn:

http://www.actionsports.de/de/Laufraede ... 39364.html

Ze zijn wel 50 euro duurder...
nee, met ceramische lagers ben je niet zo goed gesteld als met 240 naven(slijtvaster)
Gebruikersavatar
zefii
Mountainbiker
Berichten: 1964
Lid geworden op: di 09 okt 2007 21:11
Contacteer:

Bericht door zefii »

mijn zelf samengestelde wielset kost 560 euro:

witte 240s naven
sapim race spaken(zwart)
alu nippels lichtblauw
ztr crest velg(wit)

voor mijn 78kg lijkt dit ideaal
Robin21
Mountainbiker
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 13 dec 2010 17:19
Rijdt met: Cube Elilte Super HPC SLT 29
Contacteer:

Bericht door Robin21 »

zefii schreef:mijn zelf samengestelde wielset kost 560 euro:

witte 240s naven
sapim race spaken(zwart)
alu nippels lichtblauw
ztr crest velg(wit)

voor mijn 78kg lijkt dit ideaal
En wat is het gewicht hiervan?
Gebruikersavatar
zefii
Mountainbiker
Berichten: 1964
Lid geworden op: di 09 okt 2007 21:11
Contacteer:

Bericht door zefii »

Robin21 schreef:
zefii schreef:mijn zelf samengestelde wielset kost 560 euro:

witte 240s naven
sapim race spaken(zwart)
alu nippels lichtblauw
ztr crest velg(wit)

voor mijn 78kg lijkt dit ideaal
En wat is het gewicht hiervan?
zal rond de 1490/1510 gr zitten volgens mijn keukenweegschaal
Bulkie
Mountainbiker
Berichten: 528
Lid geworden op: wo 14 sep 2005 11:09
Rijdt met: Open - NoTubes - FOX Terralogic Fit

Podium MMX

Bericht door Bulkie »

Een Goed gemaakt wiel met een Podium MMX velg is inderdaad niet echt zeer goed.

Als je een wiel echter ZEER goed maakt met zo een Podium MMX velg, dan wil je gewoon NIETS anders meer, buiten categorie!


Een platte spaak op een Podium MMX is af te raden... Daarmee krijg je nooit het gewenste resultaat. Dit set kun je beter laten herspaken met Laser/Revo/ supercomp of D-Light spaak of mix hiervan.

Een Podium velg is extreem licht (290 g), buiten concurrentie (op dit moment he, staks krijg ik hier replay dat er net iets lichter is uitgevonden), maar minder sterk. Een Podium velg is als heel goed niet genoeg is, maar voor als je wil winnen. Daarom rij ik er zelf ook mee :-)

Als je wilt gaan freeriden of 85 kg weegt, dan is een Crest idd beter, als je wilt winnen of de lichtste velg wilt: zonder discussie de Podium :-)!

Ken (74-75 kg en nogal bruut)
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Re: Podium MMX

Bericht door SD2E »

Bulkie schreef:Een Goed gemaakt wiel met een Podium MMX velg is inderdaad niet echt zeer goed.

Als je een wiel echter ZEER goed maakt met zo een Podium MMX velg, dan wil je gewoon NIETS anders meer, buiten categorie!


Een platte spaak op een Podium MMX is af te raden... Daarmee krijg je nooit het gewenste resultaat. Dit set kun je beter laten herspaken met Laser/Revo/ supercomp of D-Light spaak of mix hiervan.

Een Podium velg is extreem licht (290 g), buiten concurrentie (op dit moment he, staks krijg ik hier replay dat er net iets lichter is uitgevonden), maar minder sterk. Een Podium velg is als heel goed niet genoeg is, maar voor als je wil winnen. Daarom rij ik er zelf ook mee :-)

Als je wilt gaan freeriden of 85 kg weegt, dan is een Crest idd beter, als je wilt winnen of de lichtste velg wilt: zonder discussie de Podium :-)!

Ken (74-75 kg en nogal bruut)
Niet lichter maar ook te overwegen > FRM XMD 299 weegt 295-299gr en heeft eyelets/
Burdishoe
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 14 sep 2011 19:46
Rijdt met: Steel is Real

Lichte wielen

Bericht door Burdishoe »

Ok podiums zijn licht maar hebben hun beperkingen zoals rijdersgewicht max70, spaakspanning moet echt goed verdeelt zijn en dan zijn ze toch echt ontwikkeld voor Race Day Only, Ik had 10j geleden echt mijn twijfels met het ding Notubes sealing en de velgen maar heb dat eerste paar nog steeds en ben sindsdien verkocht voor dit concept. Ok lichte velgen maar welke banden leg je erop en hoeveel spanning, dit maakt het volgens mij pas de cirkel rond.

BS
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Re: Podium MMX

Bericht door endorfin »

SD2E schreef:
Bulkie schreef:Een Goed gemaakt wiel met een Podium MMX velg is inderdaad niet echt zeer goed.

Als je een wiel echter ZEER goed maakt met zo een Podium MMX velg, dan wil je gewoon NIETS anders meer, buiten categorie!


Een platte spaak op een Podium MMX is af te raden... Daarmee krijg je nooit het gewenste resultaat. Dit set kun je beter laten herspaken met Laser/Revo/ supercomp of D-Light spaak of mix hiervan.

Een Podium velg is extreem licht (290 g), buiten concurrentie (op dit moment he, staks krijg ik hier replay dat er net iets lichter is uitgevonden), maar minder sterk. Een Podium velg is als heel goed niet genoeg is, maar voor als je wil winnen. Daarom rij ik er zelf ook mee :-)

Als je wilt gaan freeriden of 85 kg weegt, dan is een Crest idd beter, als je wilt winnen of de lichtste velg wilt: zonder discussie de Podium :-)!

Ken (74-75 kg en nogal bruut)
Niet lichter maar ook te overwegen > FRM XMD 299 weegt 295-299gr en heeft eyelets/
Ook iets steviger....
Ik heb de 333 velgen laten "bewerken" door B.O.R tot 310gram... ook een optie dus.
Gebruikersavatar
_ceee_
Mountainbiker
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 18 nov 2007 21:34
Rijdt met: Scott scale & Scott addict
Contacteer:

Bericht door _ceee_ »

Ik zit er ook over te denken om zo'n setje aan te schaffen, ik weeg 58kg en ze zullen vooral gebruikt worden voor xc wedstrijden en marathons... Of neem ik toch maar beter ztr alphine velgen?
Gebruikersavatar
Samuel
Mountainbiker
Berichten: 399
Lid geworden op: za 11 aug 2007 10:52
Rijdt met: 1 voor de winter 1 voor de zomer 1 voor de baan

Bericht door Samuel »

Hoe zit het met de kwaliteit van het spaken bij actionsport ? Kan je er met een gerust hart een wielset bestellen ?
Ik zie bvb podium mmx met cx spaken dus platte spaken... Wat niet wordt aangeraden.
Plaats reactie