Mijn nieuwe aanwinsten...

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Raf
Mountainbiker
Berichten: 327
Lid geworden op: za 06 mar 2004 12:45
Rijdt met: ene met dun buiskes

Bericht door Raf »

Zo goed als nieuw

Afbeelding
Gebruikersavatar
cavani
Mountainbiker
Berichten: 1275
Lid geworden op: vr 04 nov 2005 15:57

Bericht door cavani »

Bloedmooi,pokkeduur en schakelt nie al te best.
JanC
Mountainbiker
Berichten: 356
Lid geworden op: di 15 apr 2008 18:28
Rijdt met: Zaskar Carbon 9r PRO / CAAD12
Contacteer:

Bericht door JanC »

RigolleM schreef:
JanC schreef:
Kresj schreef: absoluut, da zal zeker even goed, of zelfs nog beter zijn [-o< #-o
Ik had warm, het past en het is goed afgewerkt. Wat moet zo'n vest meer doen? No way dat ik meer dan 7000 ballen geef aan een vestje, daarvoor heb ik ginder gemakkelijk een volledige uitrusting.
Ik ging niet sneller rijden met dat andere hoor. Ik merk gewoon op dat er de laatste tijd véél show is in de fietswereld. Vanaf een bepaald prijsniveau zit 90% tussen uw oren.
Mijn rugzak van ginder houdt het nog altijd uit, m'n fietsbroeken evenzeer.
Als je van niet beter weet of wilt weten ga je inderdaad Decathlon goed vinden, tot je eens met een duurder exemplaar, daarom niet die van € 180, hebt gereden dan pas weet je wat het verschil is, tot dan... zip!
Mij moet je niet vertellen dat mijn Fox beter veert dan de Suntour die ik had, of dat mijn groep beter schakelt. Voor mij persoonlijk kan ik die lijn echter niet volledig doortrekken naar kleding. Dat moet rond me blijven hangen, me warm houden en goed zichtbaar zijn, meer niet.
Einde discussie, ieder z'n ding.
Raf
Mountainbiker
Berichten: 327
Lid geworden op: za 06 mar 2004 12:45
Rijdt met: ene met dun buiskes

Bericht door Raf »

cavani schreef:Bloedmooi,pokkeduur en schakelt nie al te best.
Schakelen valt goed mee, heb er in men jonge tijd een seizoen wedstrijden mee gereden, in combinatie met xtr shifters en gore tex kabel, op gold tech cassette. en deed altijd wat ik vroeg.
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

JanC schreef: Mij moet je niet vertellen dat mijn Fox beter veert dan de Suntour die ik had, of dat mijn groep beter schakelt. Voor mij persoonlijk kan ik die lijn echter niet volledig doortrekken naar kleding. Dat moet rond me blijven hangen, me warm houden en goed zichtbaar zijn, meer niet.
Einde discussie, ieder z'n ding.
Ik heb ook een paar jaar kledij van decathlon gebruikt. Altijd heel tevreden van geweest... totdat ik het vergelijk kon maken met kledij van northwave, craft, decca en bioracer. Het verschil zit in veel dingen.
Betere ritsen, betere zemen, betere naden, beter of juist minder aansluitend, rek in de breedte maar niet in de lengte (belangrijk als er materiaal in de zakjes zit), gemoltoneerd of niet (en dan nog te zien welke molton),...
Ik ben ook niet de zot die honderden euro's gaat uitgeven aan kledij voor het mtb'en, maar als het wekelijks minstens 2 keer de wasmachine in moet, dan zie je na een jaar alleszins het verschil en ik spreek uit ervaring... :wink:
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

JanC schreef: Mij moet je niet vertellen dat mijn Fox beter veert dan de Suntour die ik had, of dat mijn groep beter schakelt. Voor mij persoonlijk kan ik die lijn echter niet volledig doortrekken naar kleding. Dat moet rond me blijven hangen, me warm houden en goed zichtbaar zijn, meer niet.
Einde discussie, ieder z'n ding.
Been there, done that... ooit ook begonnen met goedkope kledij en gaandeweg toch gekozen voor betere kwaliteit. Een regenvest van € 180 heb ik niet, maar wel een thermische die ik 6 jaar geleden gekocht heb en daar is nog geen draadje aan versleten ;-)
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Bericht door SD2E »

Duur is niet altijd kwaliteit, assos bvb is duur maar van kwaliteit vind ik da toch gene vette ze.
Mijne assos is volledig afgebleekt, die van ne kameraad is precies volledig verstorven...
Heb een paar goeikope broeken van doltcini (30 euro) en daar is nog niks aan.
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Bericht door endorfin »

Assos is idd enorm triestig geworden de laatste jaren.
This wel ne sponsor van de website maar de broeken van NoDrugs zijn enorm goed, heb die zeem liever dan den Assos.
Gebruikersavatar
Ozz
Mountainbiker
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 25 apr 2011 20:49
Rijdt met: Scott Scale 29 PRO

Bericht door Ozz »

RigolleM schreef:
JanC schreef: Mij moet je niet vertellen dat mijn Fox beter veert dan de Suntour die ik had, of dat mijn groep beter schakelt. Voor mij persoonlijk kan ik die lijn echter niet volledig doortrekken naar kleding. Dat moet rond me blijven hangen, me warm houden en goed zichtbaar zijn, meer niet.
Einde discussie, ieder z'n ding.
Been there, done that... ooit ook begonnen met goedkope kledij en gaandeweg toch gekozen voor betere kwaliteit. Een regenvest van € 180 heb ik niet, maar wel een thermische die ik 6 jaar geleden gekocht heb en daar is nog geen draadje aan versleten ;-)
ff bijtreden :P
Reed vroeger met polyester regenjasje van 40€ uit Primosport.
-na nog geen jaar kwamen de (genaaide) naden los onder de linker oksel, vrouwke heeft dat zo goed als mogelijk proberen hernaaien...
-na een half uur deftige regen begon er water door de ritssluiting te lekken. ook langs de naden van armen... was wel niet zoveel, maar toch.
-bij hevige wind en dus bezweet had ik constant koud doordat deze niet degelijk aansloot aan achterkant van nek/rug

Heb me deze zomer ééntje van Gore gekocht (150€ in solden) en:
-de naden zijn langs binnenzijde volledig overlapt/gelijmd en komen niet los. Ook niet na meerdere wasbeurten wat ik met het Primovestje niet eens heb durven proberen...
-lekt 0,0! Zelfs niet als ik me na een moderrit laat afspuiten met de hogedruk...
-sluit veel beter aan de nek/armen. Verschil was zeer goed voelbaar imo!

Dus ja, voor mij ook liever het iets duurdere materiaal. Kwaliteit en comfort betaal je gewoon. Al zal ik wel steeds uitkijken naar solden of online-shops waar het al snel 20-30% goedkoper kan zijn.
Gebruikersavatar
Lust
Mountainbiker
Berichten: 364
Lid geworden op: za 11 nov 2006 12:33
Rijdt met: Scott Racing Team custom build & Scott Spark 40
Contacteer:

Bericht door Lust »

Deze week nog eens zot gedaan en online bij H&S een nieuwe wintervest, een nieuw paar schoenen en handschoenen gekocht.
De vest kwam op € 139,95(aanbieding van de dag) ipv € 200,00.
De schoenen kwamen op € 99.95 ipv € 250,00.
De handschoenen € 59,90.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals Ozz zei: een beetje de kat uit de boom kijken en profiteren van aanbiedingen. Merkkledij hoeft niet altijd duur te zijn.

Goedkope brol koop ik niet meer, dan kunt ge beter uw geld direct in de vuilbak gooien.

14 dagen geleden eens gaan kijken in den Decathlon en daar zo'n wintervest gepast. Ik moest mezelf al in rare bochten wringen om me gemakkelijk te voelen in die kledij. Nee, niks voor mij...

Ik rij dagelijks naar mijn werk (en terug natuurlijk :-) ), dus het mag iets deftig zijn dat liefst zolang mogelijk meegaat.
Plaats reactie