kg op de banden?

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Bericht door J.E. »

Ik vind 1.2kg teveel voor vooraan.
Gebruikersavatar
Mountain JOhler
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: di 14 apr 2009 14:02
Rijdt met: Racing Rohler 29" Idworx
Contacteer:

Bericht door Mountain JOhler »

gebruik eerst eens een deftige manometer en spreek dan over hoeveel bar je op je banden steekt:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Liwoen
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: di 16 mar 2010 13:20
Rijdt met: Niner AIR 9

Bericht door Liwoen »

Ik rijd ook rond op max 1.2bar in mijn band. nagemeten met een digitale nanometer. (op de nanometer van de pomp is dat dan 1.5bar)
Banden Kenda SB8 2.1
In mijn Kenda Slant six 2.2 zet ik rond de 1bar!

In Rocket Rons doe ik iets meer omdat ik vind dat de rolweerstand dan beter is! (1.5bar)

wel in 29" (ik merk dat dit ook een verschil maak!

Ik weeg 68kg
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Bericht door Reflex »

Iedereen moet dat voor zijn eigen weten maar 1 bar of 1.2 is toch wel erg weinig hoor en volledig de andere kant opgeslagen. Persoonlijk rij ik met redelijk wat druk omdat er in deze streek (ovl) veel weg inzit en veel karrensporen. Enkel bij veel modder ga ik onder de 2 bar. Is net wat je zelf het lekkerste vind he. Controle op hobbelige stroken vergt wat meer techniek maar het voordeel in de bochten en op de weg maakt het goed.
Sporty Spice
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 05 sep 2011 21:37
Rijdt met: Trek Skye SL

Bericht door Sporty Spice »

oeie... ik blaas mijn banden met een voetpomp en zet vooraan meer dan achteraan, ik doe 3 en 2.... moet precies nog veel leren.

Maar had ze eens vergeten bijblazen en geraakte die tocht precies ni goed vooruit...
Gebruikersavatar
KUBA
Mountainbiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:42
Rijdt met: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Bericht door KUBA »

Sporty Spice schreef:oeie... ik blaas mijn banden met een voetpomp en zet vooraan meer dan achteraan, ik doe 3 en 2.... moet precies nog veel leren.

Maar had ze eens vergeten bijblazen en geraakte die tocht precies ni goed vooruit...
ge moet inderdaad nog veel leren :wink:
Gebruikersavatar
zefii
Mountainbiker
Berichten: 1964
Lid geworden op: di 09 okt 2007 21:11
Contacteer:

Bericht door zefii »

1.8 vooraan en 2.0 achteraan (op de oldskool 26")
Gebruikersavatar
Wettelbeir
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: do 03 feb 2011 15:51
Rijdt met: Me grote wielen

Bericht door Wettelbeir »

ik weeg 85kg en rij afhankelijk van de ondergrond tsn 1.2 & 1.8 vooraan en achter doe ik tussen 1.4 & 2 en ben nog nooit nen band verloren in nen technissen bocht
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Bericht door kevx »

Wettelbeir schreef:ik weeg 85kg en rij afhankelijk van de ondergrond tsn 1.2 & 1.8 vooraan en achter doe ik tussen 1.4 & 2 en ben nog nooit nen band verloren in nen technissen bocht
1.2 vooraan en 85 kg wegen? geloof ik niks van...
filsdanvers
Mountainbiker
Berichten: 217
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:23
Rijdt met: YT Jeffsy 27 & Cube stereo hybride

Bericht door filsdanvers »

Ik rij met ongeveer 1,5 bar van voor (2,4) en vanachter (2,25) met dikke binnenbanden en op een fully en weeg rond de 80kg.
Persoonlijk vind ik dat iets te plat op vlakke stukken en om naar boven te rijden.
Vanaf dat het naar beneden gaat is dit ideaal betreft rijgedrag/comfort maar iets te weinig om snakebites te vermijden.

Ik moet wel hééééél dikwijls mijn binnenbanden plakken en altijd met 2 roestinnekes. Mijn binnenbanden staan precies vol met uitslag.
Ben het zelfs zo spuugzat van lek te rijden dat ik maar eens no-tubes ga proberen.
Plaats reactie