Zo 20/11/2011 Kalmthout :: Stephan Aerts Classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Boduognat
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 22 nov 2009 21:36
Rijdt met: Koga Myata X-TerraAlloy 2005

Bericht door Boduognat »

Idd De Pé ; één van de schoonste toeren van de winter wat mij betreft.
iDi36
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 16 nov 2011 23:59
Rijdt met: Gary Fisher

Bericht door iDi36 »

Ff fiets nog is komen testen, heb er zin in. Naart schijnt helemaal vernieuwd parcours, benieuwd of het nog beter kan als vorig jaar.
BLACK CUBE
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 02 nov 2008 19:43
Rijdt met: Zanatta Cross

Bericht door BLACK CUBE »

Boduognat schreef:
BLACK CUBE schreef:Die asfaltbaan is maar 3 km lang! Ik heb de track van vorig jaar gemeten op mapsource
:roll:
Kweet niet hoe dat machientje meet, maar vorig jaar meer dan 7 km eer we in het bos waren. Ik ben van Kalmthout en rijd die stukken tientallen keren per jaar met de koersfiets. Ken ze blindelings van buiten. Vanaf Gitok, binnendoor tot in Heide, dan richting grensstraat en grensstraat helemaal af tot in Nederlands Putte. Vanaf Gitok tot eerste echte stuk bos was meer dan 7 km. Grensstraat alleen zou er 3 km kunnen zijn ; maar eer we daar waren hadden we al wat gekronkeld over de weg.
Maar ik heb ook begrepen dat het aan gps - rijders te wijten is dat we in de grensstraat niet meer op het erf mogen draaien om zo het bos in te duiken. Jammer.
Desalniettemin ; Blijft een schitterende toer. en alles ligt er schitterend bij. De stukken waarop ik mijn looptrainingen doe alleszins.
Bij leven en welzijn, zondagochtend vroeg ad start met een vers nagekeken mtb.
Het is inderdaad het stuk van de Grensstraat dat 3KM is
Gebruikersavatar
Winno
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: wo 30 okt 2002 00:19
Rijdt met: Nicolai Saturn 11 / Geometron G13 /

Bericht door Winno »

Als ik dit hier allemaal lees is het dan zo dat er 7 KM gereden wordt naar NL alvorens het bos in te rijden en op het einde 7 KM om dan terug van NL naar de start te bollen via het asfalt?? Dan blijft er als ik goe kan tellen 45-14 = 31KM in het bos over klopt dit? :wink:
Gebruikersavatar
Vintage Biker
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: ma 14 okt 2002 22:23
Rijdt met: Van Nicholas Tuareg

Bericht door Vintage Biker »

Dat klopt niet [-X
In de eerste 7 km zit al een stuk onverhard en op het einde is het minder dan 3 km kwestie van wat los te trappen.
Van de 46km die de toer lang is rij je +/- 5 km asfalt.
Je krijgt dus bijna 40 km Off road door een aantal stukken waar je normaal niet mag komen.
Ik ken toeren waar er meer op de weg gereden word. Alleen valt dat minder op omdat het meestal veel kleine stukken zijn.
Tot zondag!
Gebruikersavatar
Vintage Biker
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: ma 14 okt 2002 22:23
Rijdt met: Van Nicholas Tuareg

Bericht door Vintage Biker »

[quote="Winno"]Als ik dit hier allemaal lees is het dan zo dat er 7 KM gereden wordt naar NL alvorens het bos in te rijden en op het einde 7 KM om dan terug van NL naar de start te bollen via het asfalt?? Dan blijft er als ik goe kan tellen 45-14 = 31KM in het bos over klopt dit? :wink:

Vraagje Winno: Tevreden over uwe titanium kader?
Gebruikersavatar
Winno
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: wo 30 okt 2002 00:19
Rijdt met: Nicolai Saturn 11 / Geometron G13 /

Bericht door Winno »

Ah ok, bedankt voor het snelle antwoord =D> Dan komen we de zondag af. Nog één vraagje? Veel Singletracks??
Gebruikersavatar
Boduognat
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 22 nov 2009 21:36
Rijdt met: Koga Myata X-TerraAlloy 2005

Bericht door Boduognat »

Winno schreef:Ah ok, bedankt voor het snelle antwoord =D> Dan komen we de zondag af. Nog één vraagje? Veel Singletracks??
Doen ! Ik ken weinig toeren die beter georganiseerd zijn en waar er zo n prachtig parkoers klaarligt in onze omgeving. Ne speeltuin !
De pé
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: do 18 nov 2010 17:32
Rijdt met: Trek Topfuel

what ever

Bericht door De pé »

Er is altijd een voorkeur waar je gaat rijden, de tocht in wijnegem zal ook goed georganiseerd zijn (hoop ik) maar denk toch dat de funfactor in kalmthout hoger zal zijn :P . Ik herinner me nog dat (ik kan fout zijn maar) 2 jaar geleden de mannen van de organisatie van de tocht in kalmthout in O2 bikers stonden. Het was één van de betere tochten, parcour en organisatie. =D> Ben paar weken geleden in zundert gaan rijden was ook door de heide daar, ook zeer goed. Alleen de bevooradingen waren beetje minder vond ik persoonlijk.
Persoonlijk vind ik de tochten zoals calfsven, hogerheide ,putte, ossedrecht,kalmthout enz.... de betere tochten zijn,alleen al omdat het een mooie funfactor heeft. :bounce:
Woon in schoten dus is ook niet zo ver voor mij en meestal vertek ik thuis met de mtb dan heb ik mooi rond de 100km op de teller.
Gebruikersavatar
vannoli
Mountainbiker
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr 21 dec 2007 13:31
Rijdt met: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Bericht door vannoli »

van gent zullen we eens komen fietsen ,
Plaats reactie