Mijn eerste beachrace...

Wedstrijdnieuws over strandraces, ervaringen van deelnemers, foto's van je beachbike,... dit alles heeft ene plaatsje in dti forumonderdeel
Pieterdorre
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 06 nov 2011 22:05
Rijdt met: pro-winner

Bericht door Pieterdorre »

pro winner schreef:Om over de gofbreker te rijden is het ook interessant om de persoon die een 20-tal meter voor jou erover rijdt in de gaten te houden. Gaat die er goed over moet je exact zijn spoor volgen. Je moet daarvoor een beetje uit het wiel komen van de rijder net voor je. Zeker tijdens de start rijd ik zo. Er wordt dan nogal gevlamd. Nooit remmen!!
Boven op de golfbreker één pedaalbeweging maken om de fiets opnieuw in evenwicht te krijgen en om neerwaartse druk te zetten. bij het afrijden voorwiel liften en oppassen voor kleine plasjes water. Die kunnen dieper zijn dan ze lijken...
mol
Mountainbiker
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 20:27
Rijdt met: scott spark / genius Lt /canyon frx

Bericht door mol »

zou ook graag meedoen maar mijn hardtail is nog een staalversie...denk dat die wat zwaar gaat zijn om op een strand te rijden en mijn nieuwe gebruik ik liever niet in die zouten toestanden :roll: :lol:
Pieterdorre
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 06 nov 2011 22:05
Rijdt met: pro-winner

Bericht door Pieterdorre »

mol schreef:zou ook graag meedoen maar mijn hardtail is nog een staalversie...denk dat die wat zwaar gaat zijn om op een strand te rijden en mijn nieuwe gebruik ik liever niet in die zouten toestanden :roll: :lol:
beter wat extra kilootjes met een oude fiets dan een nieuwe. Je mag immers altijd rekening houden met lakschade, schade aan slecht ingevette naven, remplaatjes die na enkele beurten op zijn,... strandraces zijn roofbouw op de MTB!
mol
Mountainbiker
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 20:27
Rijdt met: scott spark / genius Lt /canyon frx

Bericht door mol »

ik had al een vermoeden :lol:
DonFre
Mountainbiker
Berichten: 559
Lid geworden op: di 22 dec 2009 12:36
Rijdt met: On one scandal custom 29er + PlanetX custom 29er

Bericht door DonFre »

Is het eigenlijk opportuun om da "voor de fun" mee te rijden?
Gebruikersavatar
mani
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 18 jan 2004 00:21
Rijdt met: cannondale f600+ cube ams 110 race

Bericht door mani »

rijd al elk jaar mee voor de fun, kan die snelle mannen toch niet volgen. :oops:
Gewoon voor de sfeer is het al goed. =D>
der quinten
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 19:52
Rijdt met: stumpjumper FSR, stumpjumper HT SS

Re: Mijn eerste beachrace...

Bericht door der quinten »

de start van n strandrace is zaaaaaaaaaalig.
niemand die n woord zegt (snelheid ligt gigantisch hoog, 't is dan ook n heel peloton dat vertrekt)
je hoort enkel het gesuis van de wielen, de bonk van de golfbreker, en dan telkens terug voluit accelereren

zaligheid
allez, toch voor ne km of 10, dan is bij mij helaas t beste er af
:D
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2226
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re:

Bericht door zaskar72 »

mani schreef:rijd al elk jaar mee voor de fun, kan die snelle mannen toch niet volgen. :oops:
Gewoon voor de sfeer is het al goed. =D>

MANI....ge moet uzelf nu ni onderschatten hé man...met uw medisch verleden zo een prestatie neerzetten da wil ik er nog veel zien nadoen ze !!!
Het belangrijkste in zo'n race is inderdaad wel dat je FUN hebt. Tenzij je héél goed bent en voor het podium rijdt. En dan nog..

Een strandrace is iets apart =P~
Gebruikersavatar
erwin.91
Mountainbiker
Berichten: 1849
Lid geworden op: zo 26 nov 2006 20:00
Rijdt met: NINER!!!

Re: Mijn eerste beachrace...

Bericht door erwin.91 »

Beach racen is dikke fun, dit jaar ook voor de eerste keer mee gedaan.
Begonnen met Oostende dan De Panne en morgen Bredene .
'K heb mij al goe geamuseerd,toffe sfeer maar ben wel iedere keer goe choco :lol: .
Plaats reactie