Ma 31/10/2011 Zele :: Haloweentocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
fietsertjeAnn
Mountainbiker
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 03 aug 2008 17:09
Rijdt met: Scott CR1 + Scott Scale 920 + Scott Spark rc

Bericht door fietsertjeAnn »

Gisteren met 4 aan de Halloweentocht in Zele begonnen en 't was in orde hoor !!! Zoveel offroad tijdens deel 1 =D> =D> =D> Op de flank van de berm aan de E17 was het heeel leuk fietsen. De organisatie heeft in deze tocht wel heel veel werk gestoken. De wandelaars en bikers hebben mekaar geen mm gehinderd. Leuk bedacht van dat lint. De wandelaars hebben aan de zandstrook toch ook kunnen genieten van de bikers die daar graag wat zand van heel dichtbij bestudeerden :wink: =D> =D> =D> voor alle vrijwilligers die op parcours stonden om de veiligheid te garanderen op een aantal plaatsen. Was wel verwonderd dat er zoveel bikers kozen voor dat stuk road ipv offroad. 't Was een lang stuk offroad dat niet zo goed bolde maar 't blijft mountainbiken hé ! Ook leuke sfeer in de zaal. Volgend jaar hopelijk opnieuw van de partij !
Ook een dank-je-wel aan mijn compagnons Ben, Jerry en Jan en een grooooooote pluim aan de mensen van de organisatie.
Gebruikersavatar
Tronix
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 05 nov 2007 12:49
Rijdt met: Scott Scale 50 (2008)

Bericht door Tronix »

Met 5 gestart gisteren en deze tocht heeft ons zeker kunnen bekoren, perfecte sfeer en organisatie, heel goed gedaan! Ik vond het parcours ook heel goed aangepast naar nachttocht (dus geen al te technische stukken zodat er niet echt opstopping waren ondanks de vele deelnemers). Animatie op het parcours en aan de bevoorrading was zeker geslaagd. Alleen jammer dat er op 5km van het einde ongeveer er dus ene niet beter had gevonden van het pijltje naar links te draaien ipv naar rechts, maar omdat we met grote groep waren was iedereen overal gaan kijken en geraakten we snel weer op pad. Zeer geslaagde tocht en zeker tot volgend jaar!
Ons volledig verslag staat ook op http://mtb.nostech.be/2011/10/31/hallow ... zele-2011/
Jr_Jan
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: za 25 sep 2010 18:55
Rijdt met: Granville Pulse 4.0 + Trek 8500
Contacteer:

Bericht door Jr_Jan »

fietsertjeAnn schreef:Ook een dank-je-wel aan mijn compagnons Ben, Jerry en Jan en een grooooooote pluim aan de mensen van de organisatie.
Da's héél graag gedaan, k vond het ook een toffe bende, wat mij betreft, zeker voor herhaling vatbaar.
De Wandelaars
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 21 okt 2011 11:50
Rijdt met: Specialized

Bericht door De Wandelaars »

Na enkele zware dagen wegens onze eigen eerste Halloween-avondtocht in Bonheiden met 3 man afgezakt naar Zele, de 3 kwartiertjes onderweg vielen goed mee omdat we nog veel na te praten hadden. Aan de grote groepen MTB'ers die we tegen kwamen toen we nog naar de start aan het rijden waren wisten we al dat deze tocht "iets" groter ging zijn dan onze 220 inschrijvingen. De knap versierde sporthal moet vele uren in beslag genomen hebben met heel veel mensen, later zal ook blijken dat op verschillende plaatsen langs het parcours veel tijd en energie is gestoken. De lus van 10 km maakte de tocht volledig af omdat daar de beste stukken in zaten. Ik vraag me af of die zandstrook er altijd is of hebben ze die speciaal aangelegd of de grond omgefreest, in ieder geval knap en iets waar ik de volgende keer naar uit kijk, echt iets waar ik graag eens voluit ga. In het laatste stuk moeten we ergens een pijl gemist hebben want we hebben een stuk 2 keer gedaan waardoor we 51 km op de teller hadden. Na een hamburger en enkele pintjes, ikke ice-tea tevreden terug naar huis en rond 12.30 uur ons beddeke in. Nog één ding, kan de organisatie 3 Duvels opsturen voor onze bandjes want die zijn we vergeten in te ruilen :) . Groeten Danny
dirty old man
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: di 20 apr 2010 17:16
Rijdt met: trek 6700/Ridley Noah

Bericht door dirty old man »

Bij deze bedankt Brigand bikers Zele alle deelnemers aan de Haloweentocht en hopelijk tot volgend jaar voor de volgende editie. =D>
Ook een hartelijk dank aan alle medewerkers zonder wie deze tocht onmogelijk te organiseren zou zijn. =D>
Gebruikersavatar
Wacko007
Mountainbiker
Berichten: 801
Lid geworden op: za 06 dec 2003 12:50
Rijdt met: Marin Pine Mountain 2 '16, Klein Attitude '92

Bericht door Wacko007 »

De Wandelaars schreef:N... Ik vraag me af of die zandstrook er altijd is of hebben ze die speciaal aangelegd of de grond omgefreest, in ieder geval knap en iets waar ik de volgende keer naar uit kijk, echt iets waar ik graag eens voluit ga... Groeten Danny
Die zandstrook is blijvend. Leuk stukje en regelmatig in mijn trainingsparcours.

Ook van mij een dikke pluim voor de organisatie. Alles was er om volop van te kunnen genieten. Aangenaam verrast van den après! Is dit tegenwoordig ook van trend op andere nachttochten? bvb. Affligem binnenkort?
Dat was voor mij een heel geslaagde afsluiter. Ook omdat je je bandje on omruilen voor een Duvel! Mooi, mooi.


Greetz,

Julien.
Gebruikersavatar
geitenboer
Mountainbiker
Berichten: 1292
Lid geworden op: ma 26 nov 2007 15:02
Rijdt met: mtb cube reaction '09

Bericht door geitenboer »

Xfrank schreef:
flaming_jakke schreef:De tocht was af ! Knap werk !! Leuk dat 't deze keer richting Waasmunster was ... nog van da :bounce: =D>

Achteraf nog wat op de party rondgehangen, dit was opnieuw een voltreffer :-D

Volgend jaar opnieuw aanwezig :lol:
allemaal tof dat iedereen van de randgemeenten en ver daar buiten met hun tour naar waasmunster komt rijden... dit is de vijfde week op rij dat hier honderden bikers door de bossen scheuren. #-o Ik vrees dat dit niet gaat blijven duren. [-X "trop is teveel en teveel is trop"
Ze moeten daar niet over zagen dat er veel tochten langs daar passeren, het is tenslotte de mooiste streek in de buurt. Dan moesten ze langs daar ook maar geen single tracks leggen he.
Gebruikersavatar
geitenboer
Mountainbiker
Berichten: 1292
Lid geworden op: ma 26 nov 2007 15:02
Rijdt met: mtb cube reaction '09

Bericht door geitenboer »

dirty old man schreef:Bij deze bedankt Brigand bikers Zele alle deelnemers aan de Haloweentocht en hopelijk tot volgend jaar voor de volgende editie. =D>
Ook een hartelijk dank aan alle medewerkers zonder wie deze tocht onmogelijk te organiseren zou zijn. =D>
Mannen doe zo voort, jullie hebben de laatste 2 jaar weer leven gepompt in de nachttocht, alle lof gaat dan ook naar jullie inspanningen ;-))))
Gebruikersavatar
geitenboer
Mountainbiker
Berichten: 1292
Lid geworden op: ma 26 nov 2007 15:02
Rijdt met: mtb cube reaction '09

Bericht door geitenboer »

De Wandelaars schreef:Na enkele zware dagen wegens onze eigen eerste Halloween-avondtocht in Bonheiden met 3 man afgezakt naar Zele, de 3 kwartiertjes onderweg vielen goed mee omdat we nog veel na te praten hadden. Aan de grote groepen MTB'ers die we tegen kwamen toen we nog naar de start aan het rijden waren wisten we al dat deze tocht "iets" groter ging zijn dan onze 220 inschrijvingen. De knap versierde sporthal moet vele uren in beslag genomen hebben met heel veel mensen, later zal ook blijken dat op verschillende plaatsen langs het parcours veel tijd en energie is gestoken. De lus van 10 km maakte de tocht volledig af omdat daar de beste stukken in zaten. Ik vraag me af of die zandstrook er altijd is of hebben ze die speciaal aangelegd of de grond omgefreest, in ieder geval knap en iets waar ik de volgende keer naar uit kijk, echt iets waar ik graag eens voluit ga. In het laatste stuk moeten we ergens een pijl gemist hebben want we hebben een stuk 2 keer gedaan waardoor we 51 km op de teller hadden. Na een hamburger en enkele pintjes, ikke ice-tea tevreden terug naar huis en rond 12.30 uur ons beddeke in. Nog één ding, kan de organisatie 3 Duvels opsturen voor onze bandjes want die zijn we vergeten in te ruilen :) . Groeten Danny
Wat de zandstrook betreft, zo zijn er daar nog wel enkele in de buurt maar ze hebben er de beste uitgehaald ;-). Oh ja en die ligt er het ganse jaar hoor, dat is de ondergrond daar in de buurt.
fillou
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 06 sep 2004 16:22

Bericht door fillou »

Wacko007 schreef:
De Wandelaars schreef:N... Ik vraag me af of die zandstrook er altijd is of hebben ze die speciaal aangelegd of de grond omgefreest, in ieder geval knap en iets waar ik de volgende keer naar uit kijk, echt iets waar ik graag eens voluit ga... Groeten Danny
Die zandstrook is blijvend. Leuk stukje en regelmatig in mijn trainingsparcours.

Ook van mij een dikke pluim voor de organisatie. Alles was er om volop van te kunnen genieten. Aangenaam verrast van den après! Is dit tegenwoordig ook van trend op andere nachttochten? bvb. Affligem binnenkort?
Dat was voor mij een heel geslaagde afsluiter. Ook omdat je je bandje on omruilen voor een Duvel! Mooi, mooi.


Greetz,

Julien.
Deze après is zo'n beetje de norm waar wij (den blok) ons aan proberen aan te spiegelen voor onze tocht binnen anderhalve week. Wij hebben geen sporthal ter beschikking, dus die ruimte zal er niet zijn. Maar er wordt toch ook voldoende werk gemaakt van decoratie en animatie om er iets speciaals van te maken. Als we het weer van dit weekend hebben, moet het ook daar tof worden.

Toen ik gisterenavond nog mijn bevindingen uit Zele aan de Aalsterse collega's meldde, stond de perfecte organisatie natuurlijk als eerste in de lijst positieve punten. Vlotte inschrijving, goeie bewegwijzering, seingevers, extra verlichting op de paar iets technischere stukjes ...knap. Maar daarvoor heb je natuurlijk heel wat mensen nodig he. De leukste kilometers zaten inderdaad in de lus die voor het verschil zorgde tussen 35 en 45 km. Misschien ook wel omdat daar net iets minder bikers reden.

Het enige minpuntje (maar voor een nightride is dat geen probleem) is dat het parcours na de bevoorrading net iets minder offroad was. Als dat nog wat geanimeerder kan zijn, is het echt absolute top.

De lat ligt hoog om binnen anderhalve week even goed te doen. Maar we maken er werk van!
Plaats reactie