Memorial Jan Nuyttens

Dit initiatief is ontstaan doordat enkele vaste forumgebruikers maar niet konden ophouden over de vele mogelijkheden die onze Ardennen bieden om te biken. Van het een kwam het ander en al vlug werd er geopperd om eens samen af te spreken.
djambo
Mountainbiker
Berichten: 193
Lid geworden op: vr 08 mar 2002 02:00
Rijdt met: c'd

Bericht door djambo »

Ik houd dit voorlopig vrij.
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

Ik kan niet aanwezig zijn op 1 november, maar mijn gedachten zullen wel bij Viper zijn.
Rudy VdE.
Laatst gewijzigd door beethoven op di 19 okt 2004 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
catchup!
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: wo 09 apr 2003 11:14

Bericht door catchup! »

Sorry maar ik krijg alweer gemengde gevoelens.'t is mss omdat ik ongewild de 'aanstoker' ben van wat hoop ik geen massa-evenement wordt...

waarom niet? Stel je voor dat er een kolonne van 500 bikers door de streek trekt.... euh, niet dat viper zoiets niet verdient of zo, maar ik vraag me af of dat geen verkeerd signaal geeft.
Ik bedoel maar, indien viper verongelukt zou zijn op een zeer gevaarlijk kruispunt (zwart punt) of door toedoen van een dronken chauffeur ofzo, dan zou ik zoiets wèl zien zitten, om de aandacht op een prangend probleem te vestigen. Maar in dit geval gaat het om een tragisch ongeluk zonder fout voor zover ik weet, en vind ik eerder wat discretie/ingetogenheid gepast.

Laat het ons gewoon houden bij de forummers/persoonlijke kennissen en vrienden, en geen publieke reclame maken.
Gewoon, een groepke van pakweg 50 personen max. die de tocht van Jan rijden, als eerbetoon, meer niet.

Ben ik alleen met deze mening?

Trouwens er zou iemand op zijn minst de tocht een keer moeten rijden, om verrassingen op de dag zelf (verboden tracks, gevaarlijke wegen, enz..) te vermijden. Ik zal proberen, maar kan niks beloven.
Gebruikersavatar
Transalp
Mountainbiker
Berichten: 362
Lid geworden op: di 22 apr 2003 15:54
Rijdt met: Scott Spark / Canyon Ultimate

Bericht door Transalp »

catchup! schreef:Ben ik alleen met deze mening?
Nee.

Ik vind de "reclame" die gemaakt wordt sterk overdreven. Advertenties plaatsen op flandrien.be en dergelijk vind ik niet kunnen. Op hoeveel plaatsen op dit forum staat er trouwens een vermelding naar die tocht? Ik dacht dat dit een "intieme" herdenkrit was voor vrienden, bikepartners en collega's vanop dit forum.

Nu ja, jullie doen maar, ik zal Viper herdenken op 1 november op mijn manier.
Raffie
Mountainbiker
Berichten: 319
Lid geworden op: di 12 okt 2004 20:43
Rijdt met: Een frame op wielen

Bericht door Raffie »

Mannekes, overdrijven jullie niet zo'n beetje ?

1. er wordt nergens reclame gemaakt (!), da's nooit onze bedoeling geweest en zal het ook nooit zijn, maar als je niemand INFORMEERT, hoe wil je dan iest organiseren om Viper te herdenken ?

2. er zijn ook geen 'advertenties' geplaatst op Flandrien.be. Flandrien wil enkel, net zoals Mountainbike.be, mensen informeren !

3. ... en die mensen, bepalen dan zelf maar of ze Viper op 1 november willen komen herdenken in Ternat.

4. je zou eigenlijk gelukkig moeten zijn dat er nog bikers zijn, die de handen uit de mouwen willen steken om van deze 'herdenkingsrit' iets moois te maken.

... 't is maar hoe je het bekijkt. (think positive, dat helpt !)
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Raf en anderen,
Ik denk dat we nog even moeten afwachten hoe de familie reageert op dit initiatief.
M.a.w. tot iemand die dicht genoeg bij de familie staat het moment juist acht om even te polsen naar een herdenkingsrit.

Vergeet niet dat die mensen naast hun verdriet ook een hoop administratieve rompslomp en een begrafenis te regelen hebben!

Ook emotioneel lijkt 1 november me heel dichtbij.

Zorg er aub. ook voor dat het niet gaat lijken op een gratis TT: reclame overal maakt dat er mensen op afkomen die nog nooit van Viper gehoord hebben. Een massa-evenement mag de eerste editie zeker niet worden.

Het permanent bepijlen van de route lijkt een heel mooi eerbetoon, maar dan moet het onderhoud van de route gegarandeerd worden! Beter geen eerbetoon dan een verwaarloosd eerbetoon!

Het op termijn uitbouwen van de tocht naar een groter evenement zal de famillie waarschijnlijk wel waarderen, de opbrengst kan dan gaan naar de familie of naar een goed doel waar Viper zich voor inzette?
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Inderdaad, ik denk dat de familie hier het laatste woord moet in hebben, maar dat kan pas binnen meerdere weken . Zij hebben nu inderdaad andere beslommeringen.
Het initiatief van een herdenkingsrit is goed, maar we moeten nog even geduld hebben .
Het idee van een permanente route is zo mogelijk nog beter, maar zal inderdaad ook een hele hoop verplichtingen met zich meebrengen.
Verder mag je niet vergeten dat dit forum toch een pak bikers telt, als 10 % van deze bikers opdaagt, zit je met 260 man! En dan zwijg ik nog over de Flandriens.
Ik stel voor om de plannen voor de herdenkingsrit even in hold te plaatsen, en te wachten op een signaal van de familie.
1 november is er al snel, mogelijk te snel. Ik zou de datum nog even onbepaald laten.
Waar het de permanente route betreft, hier kan verder over nagedacht worden. Hier zijn al initiatieven genomen en het is wachten op resultaat.
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Ik volg NI en Adri.
Gebruikersavatar
Dingo
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 02:00
Rijdt met: Minerva outback 2003, canyon yellowstone custom en specialized fsr custom

Bericht door Dingo »

catchup! schreef:Sorry maar ik krijg alweer gemengde gevoelens.'t is mss omdat ik ongewild de 'aanstoker' ben van wat hoop ik geen massa-evenement wordt...

waarom niet? Stel je voor dat er een kolonne van 500 bikers door de streek trekt.... euh, niet dat viper zoiets niet verdient of zo, maar ik vraag me af of dat geen verkeerd signaal geeft.
Ik bedoel maar, indien viper verongelukt zou zijn op een zeer gevaarlijk kruispunt (zwart punt) of door toedoen van een dronken chauffeur ofzo, dan zou ik zoiets wèl zien zitten, om de aandacht op een prangend probleem te vestigen. Maar in dit geval gaat het om een tragisch ongeluk zonder fout voor zover ik weet, en vind ik eerder wat discretie/ingetogenheid gepast.

Laat het ons gewoon houden bij de forummers/persoonlijke kennissen en vrienden, en geen publieke reclame maken.
Gewoon, een groepke van pakweg 50 personen max. die de tocht van Jan rijden, als eerbetoon, meer niet.

Ben ik alleen met deze mening?

Trouwens er zou iemand op zijn minst de tocht een keer moeten rijden, om verrassingen op de dag zelf (verboden tracks, gevaarlijke wegen, enz..) te vermijden. Ik zal proberen, maar kan niks beloven.
Ik treed dit volmondig bij.
Ik denk eerlijk gezegd ook dat de kennissen en familie eerder gebaat zijn met een rustige periode om hun verdriet te verwerken dan met enkele honderden bikers die in de buurt gaan rondrijden. Meestal wil men vooral gerust gelaten worden.
Is de eerste verjaardag van het overlijden van Viper niet een betere gelegenheid?
Beslissingen, ingegeven door de emoties van het eerste moment genieten niet altijd de voorkeur.
Dit doet geen afbreuk aan de gevoelens bij het verlies van een gewaardeerd forumlid denk ik.
Gebruikersavatar
Koen31
Mountainbiker
Berichten: 240
Lid geworden op: di 17 sep 2002 02:00
Rijdt met: Radon

Bericht door Koen31 »

Ik treed de mening bij van de laatste posters. Als de familie hiermee niet akkoord is, of ze het niet zien zitten, dan schiet je je doel voorbij.
Maar het blijft wel een mooi initiatief natuurlijk...

K.
Plaats reactie