Zo 16/10/2011 Averbode :: MTB Okselaar

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
fenikkel
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 30 mei 2011 21:10
Rijdt met: Cube ltd pro

Bericht door fenikkel »

Vandaag niet zo een schitterende TT gereden. Off day gehad en mijn maat had 3 weken niet meer gereden wegens verkoudheid. Wel goede bepijling en de bevoorrading was zeker ok. Daar heb ik nog een biker een pomp en plakker gegeven want die stond daar lek en had niets bij. Moet toch kunnen vind ik hoe zal je zelf zijn als je verder geholpen wordt.
Gebruikersavatar
fugitif
Mountainbiker
Berichten: 164
Lid geworden op: zo 27 jul 2008 10:56
Rijdt met: Canondale Flash 29er , Viper fugitif
Contacteer:

Bericht door fugitif »

Eerste keer in Averbode en zeker niet de laatste keer. Bepijling was in orde en een leuk snel parcours. =D>
Enkel afspuitstand kon beter, 2 spuiten waarvan er 1 niet ging(rond 11u15). Wat indien het een weertje was zoals vorige weekend?


13 november => www.wcupclassicmtb.be
Gebruikersavatar
dewout
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 01 mar 2009 22:50
Rijdt met: Bulls

Bericht door dewout »

vandaag nog eens naar Averbode afgezakt met z'n drie.. Heel mooi en pittig parcours gereden.. heel goede bepijling en aanduiding van obstakels =D> Voor mij persoonlijk had de passage op het Golazo-domein er niet bijgehoeven.. vond ik niet direct een meerwaarde, maar dat is detailkritiek. Goede bevoorrading.. alleen in 't vervolg misschien iets opschuiven naar de straat toe want het was file toen we er aankwamen :wink: we komen zeker nog eens terug!
Gebruikersavatar
Bumba
Mountainbiker
Berichten: 366
Lid geworden op: vr 20 mei 2005 09:25
Rijdt met: Cannondale FSI, Flash 3
Contacteer:

Bericht door Bumba »

Schitterende tocht daar in Averbode =D> =D> Bravo MTB Okselaar
Alles piccobello in orde. Hier was duidelijk veel tijd en werk in gestoken
Misschien toch wel effe nadenken over een andere plaats voor de bevoorrading want die was een beetje krap
mini_gaunt
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 30 jul 2010 02:45
Rijdt met: Grand Canyon 29er 9.9

Bericht door mini_gaunt »

g-works schreef:
mini_gaunt schreef:Een van de slechste toertochten tot nu toe.

Organisatie slecht
-bepijling trok op niks (4 of 5 keer verkeerd gereden, pijltjes zetten voor 200 meter van den eigelijken bocht. Twas meer pijltjeszoektocht dan nen toertocht. Tenzij ge tegen 10 per uur derdoor komt.
-Fietsendouches trokken op niks (geen druk & slechte koppen)
-bevoorrading was zo goed als leeg toen wij doorkwamen
-Parkoer was buiten de paar hellingen ronduit saai. Laatste 5 km naast de spoorweg?

Volgend jaar toch ergens anders henne gaan...
Ik hoop dat dit een grap is , anders ben je het niet geschikt voor deze sport, , als je hier 5 keer verkeerd rijd ben je waarschijnlijk niet technisch genoeg om te sturen en voor je te kijken , ik zie zelden tochten van deze omvang die zelfs de moeite doen om gevaarlijke boomstronken te markeren met fluo.
Je komt naar Averbode om een tocht te rijden en je verwacht een Houffalize tocht , dan is het natuurlijk nooit goed.
Voor Averbode was de tocht goed gekozen alles wat ge in de buurt kon vinden zat er in. Maar na al die single tracks en enkele pittige klimmekes hoopte ik ook op het einde nog wat plezant tegen te komen.
Maar spijtig genoeg was de laatste niet 5, maar 10 km baan, en spoorweg.

Ik ben ni den enigste die verkeerd gereden was. Na den eerste single track wast al prijs. Nen pijl die verdraait was en niemand wist waar heen. Na den 2de single track just vant zelfde.
En dan krijgde 300 meter voor da ge nen bocht moet maken nen pijl naar rechts. Ligt er toch nog een zijstraat tussen zeker? :o enz...

We waren bijna als laatste vertrokken en of der is wa gekloot met de bordjes of het was gewoon slecht aangegeven..
Alle wortels en boomstronken waren daarentegen subliem aangegeven.
Der is veel tijd en werk ingestoken, en ik was wss wa licht geïrriteerd na den tocht. Maar alles kan beter.

Maar blijkbaar kan niet iedereen zo goed met kritiek over weg. Het bestaat.
jefke4800
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: do 16 jul 2009 11:06
Rijdt met: Niner air 9 carbon

Bericht door jefke4800 »

Wij zijn om 8 vertrokken met onze hoop.
Overal goed kunnen doorrijden. Er was maar een nadeel aan deze verdere prachitege tocht; de ZON al een geluk dat ze er was anders was het verschrikkelijk koud; maar ze stond echt smerig laag. een paar keer op de laatste moment nog een goed geverfde stronk kunnen ontwijken. Als ge op deze toer kon verkeert rijden moet je toch harder als ons gereden hebben hadden nl. van uit herentals naar ginder met fiets en terug 27.5 gemiddeld da was ongeveer iets van een 110 km. En wij zijn nergens verkeerd gereden.

Chapeau aan de organisatie. =D>
Gebruikersavatar
peter-bastanie
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: do 03 jul 2008 17:27
Rijdt met: minerva starlight + granville puls 4.0

Bericht door peter-bastanie »

ook afgezakt naar averbode om de 30 km te rijden wegens tijdsgebrek
tocht was dik in orde , leuke klimmetjes ,single tracks,technische stukken alles zat er bij
bevoorrading meer dan ok dus volgend jaar zeker weer van de partij
ben om 8 uur vertrokken en toen was het helemaal niet zo druk en ook op het parcours was het best nog rustig
toch denken er steeds zich weer moeten te bewijzen door het koerskonijn uit te hangen , zo werd ik in een afdaling gewoon de kant in geduwd omdat mijnheer konijn voorbij moest
gelukkig gaat het hier om enkelingen en blijft de sfeer goed op de tt's
beginner1978
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 08 okt 2010 09:50
Rijdt met: thompson curve full XT 2011

Bericht door beginner1978 »

skin schreef:
mini_gaunt schreef:Een van de slechste toertochten tot nu toe.

Organisatie slecht
-bepijling trok op niks (4 of 5 keer verkeerd gereden, pijltjes zetten voor 200 meter van den eigelijken bocht. Twas meer pijltjeszoektocht dan nen toertocht. Tenzij ge tegen 10 per uur derdoor komt.
-Fietsendouches trokken op niks (geen druk & slechte koppen)
-bevoorrading was zo goed als leeg toen wij doorkwamen
-Parkoer was buiten de paar hellingen ronduit saai. Laatste 5 km naast de spoorweg?

Volgend jaar toch ergens anders henne gaan...
zal anders volgend jaar met u mee rijden dan missen we zeker geen pijltjes maar zal wel tegen 14 per uur zijn want de zoon rijdt ook mee (7jaar) of is da te rap :bounce:
LOL 8)
Gebruikersavatar
***G***
Mountainbiker
Berichten: 341
Lid geworden op: di 23 aug 2011 23:18

Bericht door ***G*** »

mini_gaunt schreef:
g-works schreef:
mini_gaunt schreef:Een van de slechste toertochten tot nu toe.

Organisatie slecht
-bepijling trok op niks (4 of 5 keer verkeerd gereden, pijltjes zetten voor 200 meter van den eigelijken bocht. Twas meer pijltjeszoektocht dan nen toertocht. Tenzij ge tegen 10 per uur derdoor komt.
-Fietsendouches trokken op niks (geen druk & slechte koppen)
-bevoorrading was zo goed als leeg toen wij doorkwamen
-Parkoer was buiten de paar hellingen ronduit saai. Laatste 5 km naast de spoorweg?

Volgend jaar toch ergens anders henne gaan...
Ik hoop dat dit een grap is , anders ben je het niet geschikt voor deze sport, , als je hier 5 keer verkeerd rijd ben je waarschijnlijk niet technisch genoeg om te sturen en voor je te kijken , ik zie zelden tochten van deze omvang die zelfs de moeite doen om gevaarlijke boomstronken te markeren met fluo.
Je komt naar Averbode om een tocht te rijden en je verwacht een Houffalize tocht , dan is het natuurlijk nooit goed.
Voor Averbode was de tocht goed gekozen alles wat ge in de buurt kon vinden zat er in. Maar na al die single tracks en enkele pittige klimmekes hoopte ik ook op het einde nog wat plezant tegen te komen.
Maar spijtig genoeg was de laatste niet 5, maar 10 km baan, en spoorweg.

Ik ben ni den enigste die verkeerd gereden was. Na den eerste single track wast al prijs. Nen pijl die verdraait was en niemand wist waar heen. Na den 2de single track just vant zelfde.
En dan krijgde 300 meter voor da ge nen bocht moet maken nen pijl naar rechts. Ligt er toch nog een zijstraat tussen zeker? :o enz...

We waren bijna als laatste vertrokken en of der is wa gekloot met de bordjes of het was gewoon slecht aangegeven..
Alle wortels en boomstronken waren daarentegen subliem aangegeven.
Der is veel tijd en werk ingestoken, en ik was wss wa licht geïrriteerd na den tocht. Maar alles kan beter.

Maar blijkbaar kan niet iedereen zo goed met kritiek over weg. Het bestaat.
Kom dan wat vroeger,dan moet je geen kritiek op de organisatie af schieten want die was super gisteren. Ik was ook om 8u of iets vroeger vertrokken en alles was perfect,had met men ogen dicht nog niet mis kunnen rijden :-D :-D :-D Dan zijn er mensen aan het werk geweest om de tt te saboteren,echt schandalig [-X net zoals de mtb'er zonder helm die ik gepasseert ben in het stuk met de single tracks op het prive terein aan de camping voor de bevoorrading [-X [-X [-X meneer heeft geen youtube? Je weet maar nooit waneer er een antilope je omver komt lopen...hahaha :wink: :wink: :wink: ][/url]
Gebruikersavatar
Phille81
Mountainbiker
Berichten: 832
Lid geworden op: zo 24 apr 2011 23:23
Rijdt met: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)
Contacteer:

Bericht door Phille81 »

***G*** schreef:...net zoals de mtb'er zonder helm die ik gepasseert ben in het stuk met de single tracks op het prive terein aan de camping voor de bevoorrading [-X [-X [-X meneer heeft geen youtube? Je weet maar nooit waneer er een antilope je omver komt lopen...hahaha :wink: :wink: :wink: ][/url]
In hoeverre is een organiserende club eigenlijk gemachtigd om helmloze bikers uit de tocht te weren ?
Ik zie regelmatig bikers zonder helm en dan vraag ik me toch af of ze echt niks met hun eigen veiligheid inzitten...
Als er een verzekering in deelnemingsprijs inbegrepen zit, dan ga ik er toch van uit dat de club het recht heeft om helmloze bikers verbieden om deel te nemen, of "wordt dit door de vingers gezien" (tot er ne keer ene met zijn hoofd tegen een boomstronk valt ofzo...) ?

Ofwel hebben de mensen zonder helm een perfecte techniek zodat ze absoluut zeker zijn dat ze niet gaan vallen, ofwel rijden ze zo voorzichtig dat ze niet kunnen vallen...

Vergelijk het met het dragen van een autogordel... zolang er niks gebeurt, hebt ge dat in principe niet nodig. Maar als ge ne keer iets voor hebt, dan zijt ge (soms) blij dat ge uw gordel of helm aanhebt...
Laatst gewijzigd door Phille81 op ma 17 okt 2011 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie