Oud-Heverlee - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Voila, er staan er weer 102 bij op m'n teller. Ik ben gestart aan de Zoete Waters. De 3 van Overijse had ik als 32k en 468 hoogtemeters, die van Oud-Heverlee telden 53.6 en 436 hm's.

Ik heb een paar foto's en een profiel op eenphotopic site gezet.

Alles was rijdbaar, de klim aan de Savenel vroeg veel kracht (zwaar zanderig) en de klim naast de spoorweg is weer smal en hobbelig. Overijse lag er perfect bij op die paar stukken brikkaljon na :evil:
Fozzy
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 10 sep 2004 08:50
Rijdt met: Flanders FXT

Bericht door Fozzy »

Ben gisteren mijn nieuwe MTB (Flanders FXT) eens gaan uittesten op het groene stuk van de Meerdaal.
Formidabel genoten ondanks het feit dat sommige stukken er niet goed bij liggen. Vooral op de stukken langs de E40 staat meer water dan iets anders en op sommige plaatsen is de grond wreed vettig. Het stukje single track langs de spoorweg is wel heel smal geworden.
Goed nieuws is wel dat er werkmannen bezig waren met de putten op te vullen in het stuk tussen de zoete waters en vaalbeek.
Enfin, het was al weer een tijdje geleden dat ik nog gesport had en de conditie is ook niet optimaal.
Deze namiddag waarschijnlijk (en op het gemak) de blauwe route gaan doen.

Greetz,
Foz
Gebruikersavatar
Heinz
Mountainbiker
Berichten: 369
Lid geworden op: za 19 okt 2002 19:06

Bericht door Heinz »

A d r i schreef:Klopt, ik ben er gisteren en vandaag ook even gestopt en wat rondegekeken, maar niks te vinden.
ps: Ik vraag me eigenlijk af hoe ge een bril verliest, dat merkt ge toch als die van uwe smoel valt :drunk:
Wel ik had het pas door toen ik een vlieg in mijn oog kreeg... :lol:
Was gestopt om iets te eten en had mijn fiets op de grond gelegd en mijn bril aan een barend gehangen.
Was rustig aan het eten maar toen kwam langs dat smal padje langs de vijver (waar dat bankje staat en waar de ene vijver naar de andere loopt) het is daar vrij smal en staat daar altijd beetje nat en kwamen er daar drie paarden afgelopen eentje had duidelijk schrik( van die plas :drunk: ). Ben snel uit de kanten moeten gaan en mijn fiets opgepakt en stommelings is mijn bril eraf gevallen. Maarja hoe is dat met goede brillen, je voelt niet dat je ze op hebt zeker? :roll:
Toch bedankt om zo met mij in te zitten mannen!
Heb mij noodgedwongen :wink: een Specialized brilleke gekocht...
easy rider
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: do 12 aug 2004 00:02
Rijdt met: giant terrago fs1

Meerdaalroute

Bericht door easy rider »

vandaag 19-09-04 zijn we namiddag de route gaan rijden. het parcours lag er op sommige plaatsen wel erg modderig bij. vooral de strook juist vooraleer ge links de lange zandstrook opdraait. in het bos was het natuurlijk ook wel vettig maar dat neemt ge er natuurlijk wel bij.
het stuk langs de autosnelweg was na de regen bijna verandert in een modderpoel. kwestie bepijling vond ik het wel in orde. we zijn nergens verkeerd gereden maar enige minpunt is misschien dat op sommige plaatsen de zichtbaarheid van de pijlen wel serieus vermindert is. daarmee bedoel ik dat de kleurvastheid van de plaatjes zo goed als nul is. het was al een hele tijd geleden dat ik de route nog eens gereden had maar het blijft toch een mooie tocht. we hebben dan ook vandaag de 3 kleuren samen gereden met als afstand 53 kilometer. al bij al de moeite waard om te doen . de volgende keer ga ik de route eens doen in de zomer als het een tijdje volledig droog is
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Voor al diegenen die denken dat de BLOSO's in Meerdael nogal gemakkelijk zijn en een waardemeter zijn voor de streek en het woud , think again...

Vandaag een ritje van 57km en 900 hoogtemeters gemaakt. Het traject hou ik wel voor me, want het gaat bijna 45% over singletrack, maar er zit geen enkel verboden stuk in.

Enkele foto's HIER !

Gisterenavond trouwens nog rap de Groene, Blauwe en een stuk van de Rode gedaan. Timmy van het Mountainbike.be forum tegen gekomen (die Mountainbike.be kledij is dus echt een heel goed idee ! ) , hij was hopelijk tevreden van een locale gids te hebben, zeker toen het daglicht ons in de steek liet.
Gebruikersavatar
catchup!
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: wo 09 apr 2003 11:14

Bericht door catchup! »

Zaterdag late middag voor de eerste keer de routes gereden. Gestart aan de sporthal in heverlee.
Ik had gehoopt op wat meer hoogtemeters, om de archislechte benen eens te testen. (volgend weekend een weekendje in de ardennen en ik zit met de piepers aangezien ik afgelopen 3 maand maar ne keer of 5 op de fiets heb gezeten).
Wat mij ook tegenviel waren de lange saaie rechtdoor-stukken.

Voor de rest een mooie route (mooie bossen), die zich leent om eens goed door te vlammen. Op een traag tempo is het nogal saai bij momenten. Gelukkig is er dan mooie natuur.

2X verkeerd gereden. Eerste keer het gebleekte gele pijltje gevolgd, zat bijkans in huldenberg... Tweede keer bij wegenwerken in bierbeek, ik zat bijkans in haasrode.

Als de beentjes beter zijn kom ik eens terug om er een doorgedreven training van te maken. De korte klimmekes lenen zich goed om efkes diep te gaan, als interval. Alhoewel de kleine plateau gerust thuis mag blijven.

2u59 19,8avg 57km
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

De bepijling is inderdaad op een paar plaatsen miniem. Uit gewoonte kijk ik er niet meer naar maar toen ik onlangs met een groep de 3 bloso's deed werd ik wel attent gemaakt op dit feit.
Als er geen pijl staat, rij je best rechtdoor.
De gele bepijling in sint joris weert is de verbinding naar de routes van Overijse.
En de kleine plateau heb je hier inderdaad niet nodig , in de zomer is zelfs de grote plateau voldoende, behalve op die zanderige klim langs de muur.
En saai is inderdaad slechts een state of mind, de mooie landschappen maken alles goed.
De blauwe is fysiek de moeilijkste maar de leukste klim zit volgens mij in de groene (naast de spoorweg)
In principe zijn de drie routes samen zo'n 48km lang met een 420-tal hoogtemeters.
Voor iets meer hoogtemeters ga je best de Overijse routes eens doen, die leveren 34km en 480 hoogtemeters op.
Genius
Mountainbiker
Berichten: 900
Lid geworden op: za 06 mar 2004 18:28
Contacteer:

Bericht door Genius »

A d r i schreef:Voor al diegenen die denken dat de BLOSO's in Meerdael nogal gemakkelijk zijn en een waardemeter zijn voor de streek en het woud , think again...

Vandaag een ritje van 57km en 900 hoogtemeters gemaakt. Het traject hou ik wel voor me, want het gaat bijna 45% over singletrack, maar er zit geen enkel verboden stuk in.

Enkele foto's HIER !

Gisterenavond trouwens nog rap de Groene, Blauwe en een stuk van de Rode gedaan. Timmy van het Mountainbike.be forum tegen gekomen (die Mountainbike.be kledij is dus echt een heel goed idee ! ) , hij was hopelijk tevreden van een locale gids te hebben, zeker toen het daglicht ons in de steek liet.
Adri, echt wel mooie stukken dat je daar toont op de foto's!!
Ik ben ze nog nooit tegengekomen, al zit ik wel veel in meerdeal woud. Het enigste probleem is dat ik het bos niet goed genoeg 'ken' en daarom altijd genoodzaakt ben de meerdeal route te doen, die ken ik ondertussen bijna vanbuiten.
Maar nog even een vraagje, als je op de blauwe route van meerdeal overschkelt op geel naar overijse, hoe moet je dan rijden?
De keer dat ik het gedaan heb ben ik uitgekomen op een marktplein en daar een rood peilgtje tegen gekomen en dat dan maar gevolgd, maar na een tijd de weg kwijtgeraakt en dan moeten terugkeren. Moet ik mss ergens anders uitkomen of heb ik hier wat peiltjes gemist? Ik heb ook de route van Overijse eens apart gereden(mijn pa had me tot daar gebracht) maar weer op de rode route pijltjes gemist. Kan dat of moet ik beter opletten? Want elke keer ik daar de rode wil doen(Overijse) graak ik de weg kwijt.
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Je moet na dat marktplein( Sint Agatha Rode) nog wat verder fietsen langs de Leuvensebaan. Ongeveer een kilometer verder moet je naar rechts (ik denk vanaf het plein de 4de straat rechts) , de Zesdagmaalstraat in , bergop en dan kom je aan de Rode route die van links komt ..
Genius
Mountainbiker
Berichten: 900
Lid geworden op: za 06 mar 2004 18:28
Contacteer:

Bericht door Genius »

Iik weet al wat ik fout deed, ik reed als ik op het marktplein kwam altijd de eerste al links #-o
Kzal nu is de zesdagmaalstraat ingaan en is zien wat dat geeft en hopelijk komt het dan goed en kan ik eindelijk is heel de vaste route van Overijse rijden...
Alleszins bedankt
Plaats reactie